Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
F1823
Stelletje nietsnutten.

Tover-Feetje
Lastig die allergie voor honden. Shit zeg. Dat is mijn angst ook hoor. Dat een van ons een allergie ontwikkelt.
Alle reacties Link kopieren
@F1823: goed dat je melding daarvan hebt gemaakt. Ik laat ook niemand naar mijn hond trappen en daarmee wegkomen.

@Tover-feetje: wat rot voor zoon. Ik ben zelf ook allergisch. Voor de eigen dieren heb ik dankzij dagelijkse exposure wel een soort tolerantie (worden wel iedere dag geborsteld). Andermans katten moet ik echt vanaf blijven, dat is binnen twee minuten dikke gezwollen en tranende ogen. Honden verschilt heel erg, kortharige/gladharige honden zijn voor mij risicoloos maar langharige niet verharende honden… binnen een half uur zie ik eruit alsof ik ben aangevallen door een wespennest.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een nieuwe afrastering gemaakt om mijn erfenisje (huisweide) en dat van mijn zus (aangrenzend). En een poortje gemaakt om de twee weides met elkaar te verbinden. Op stuk van zus is een schuur gesloopt (had nog een asbestdak en dat ding vervangen was 35.000,- :-?) en nu hebben we een poortje gemaakt tussen beide stukken (op mijn stuk staat nog een goed schuurtje en wat oude fruitbomen). Zodat de Wolly Dots (drie schapen van de ouderlijke boerderij) bij de nieuwe hittegolf weer in een weide met schaduw kunnen liggen. Jongedame een grote bek geven tegen de wollies als het hekje dicht was. Als het open was zat ze verstopt achter een boom :rofl:. Als een trillend espenblad zat ze op de arm van zwager toen de wollies lieten zien echt geen poot opzij te zetten voor haar en gewoon mijn weide betraden.

Best raar want we lopen dagelijks langs schapen (in het kader van milieuvriendelijk grasmaaien in onze gemeente) en dan geeft ze geen enkele sjoege richting de mekkerende schapen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Iemoos ik zie het voor me.
En bij een wei langs, dan zit er natuurlijk ook nog een hek tussen
Dit is dan wel heel dicht bij.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
@Tover-Feetje, ik ben ook allergisch voor honden en katten. Dwz; ik ben chronisch wat snotterig en heb af en toe wat rode bultjes na een innige knuffel, maar daar blijft het bij. Maar zodra ik zelf weer een poosje huisdierloos ben, kan ik alleen nog met een extra pleerol onder mijn arm en de oogdruppels alvast in de hand op visite bij viervoeters. Kortom, ik denk dat zoon beter af is als hij bij jullie blijft wonen :proud:

@F1823, dat was dan vermoedelijk een immigrant uit een land dat nog niet zo ontwikkeld is dat ze er beschaafd met huisdieren omgaan. Goed dat jullie meteen duidelijk hebben gemaakt dat wij daar hier anders mee omgaan, en heel netjes dat jullie het daarbij hebben kunnen houden. Je zou zo’n idioot toch wat :swear:

@Lemoos, ik denk dat de aandacht voor de Wollies er op dat landje wel is, omdat dat eigen terrein is. Prima dat ze elders vertoeven, maar natuurlijk niet in jullie tuin! En dat je klein bent, betekent natuurlijk niet dat je niet kunt proberen om dat met een grote mond te voorkomen :rofl:
En kleintjes hebben de neiging zich groter voor te doen dan ze zijn. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
29-07-2022 17:04
En kleintjes hebben de neiging zich groter voor te doen dan ze zijn. :bonk:
Oude bes had een Napoleoncomplex maar jongedame doorgaans niet. Heel onderdanig (en heel snel bang of onder de indruk).

Was vooral zo grappig omdat zwager helemaal niets met honden heeft. En al helemaal niet met trillerige kleine juffershondjes. En jongedame heeft niets met zwager doorgaans want te groot en te bulderende stem. En toen floep, jongedame sprong in zijn armen en begroef met veel theater haar trillende kopje in zijn nek. Na een half uur zus: ‘Je kunt haar wel neerzetten nu’. Zwager: ‘Nee, ze trilt nog en vertrouwt mij’. Hing ze daar als een baby resusaapje aan zwager vastgeklampt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
F1823, wat een kansloze types die zonder enige aanleiding naar een hond schoppen :evil:
Lemoos, jongedame is natuurlijk wel grootgrond bezitter en daarmee (in haar hoofd) de eigenaar van jouw huisweides.
Dus wil ze wel graag bepalen wie haar terrein mag betreden, tenminste zolang het hek dicht zit dan :biggrin:
Heb je haar nog van je zwager los kunnen peuteren :lol:
Ttroeteltje, toen zoon nog klein was vreesde ik ook voor de honden/katten allergie.
Ik had in mijn hoofd al een noodplan dat er dan maar een groot buitenverblijf voor de honden en katten gebouwd moest worden.
Gelukkig bleek hij toen geen allergie te hebben :yes:
Inmiddels is het geen klein mannetje meer en zijn de klachten ook niet dusdanig ernstig dat hij er veel last van heeft.
Buiten dat is hij knettergek op de honden, Spaanse is ook echt zijn hond dus hij neemt wat gesnotter en rode oogjes op de koop toe ;)
NummerZoveel, gezien de huizenmarkt vrees ik dat zoon hier nog wel even zit :zzz:
Maar na het lezen van jouw ervaring weet ik dat er dan wel altijd huisdieren moeten zijn, dat kweekt wat gewenning :-]
Dat geldt dan natuurlijk ook voor jou :biggrin:

Hier is het gesukkel der senioren nog niet afgelopen :-[
Border is gelukkig weer in goede doen, heel af en toe verliest ze wat balans maar over het algemeen rent ze weer vrolijk rond.
In de avond gaat de broek aan en zoals de situatie nu is kunnen we nog jaren door.
Helaas begint Spaanse nu te sukkelen :"-(
Veel drinken, veel plassen, oneindige honger en meer van dat soort verschijnselen.
Ik heb wel een vermoeden wat het is maar aangezien ik geen dierenarts ben gaan we woensdag de eerste onderzoeken starten.
Hopelijk komt er snel een diagnose en nog belangrijker een behandelplan :sigh:
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat Spaanse snel een goed plan krijgt dat aan zal slaan Tover-Feetje.

Jongedame ligt nu ergens in Toscane onder een gazebo te loeren naar salamanders. Ze weet nog niet of ze het leuk of eng vindt. In Oostenrijk een murmeltier gezien. Was helaas net te laat om er een foto van te kunnen maken
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Als ik lees Toscane gok ik zomaar dat je op vakantie bent Lemoos ;)
Fijne vakantie gewenst!

Uit het urine onderzoek van Spaanse kwam niets.
Helaas blijkt uit het bloedonderzoek dat de leverwaarden niet goed zijn :-[
Volgende stap is een echo.....wordt vervolgd...
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Succes Tover-Feetje!!
Zeer geëerde hondenbezitters, mag ik jullie vragen welk voer jullie de honden geven?
Ik wil overstappen op een andere hondenbrok. Ben niet van plan vers vlees te geven, dus die opties sla ik even over.
Alle reacties Link kopieren
Succes, Tover-Feetje.

Ttroeteltje, Boef krijgt Edgard & Cooper brokken (doordeweeks) en blikvoer (weekend).
Edgar &Cooper, wel van gehoord, ken het niet. Ik ga me er in verdiepen.
Dank voor de tip.
Het is wel zo dat Blijerd heel wat meer verstouwen zal dan Boef. Boef krijgt een portie voer ter grootte van de portie die een cavia ook eet (geintje he!) en Blijerd die eet twee maal daags een portie olifant.
Oh wauw, ik zit net te kijken. Edgar &Cooper leest zo lekker dat ik het zelf vast ook zou lusten. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik denk oprecht dat mijn cavia's (oké, met z'n 2en) meer eten per dag dan Boef (1 stronk witlof, 1 paprika, circa 12 blaadjes andijvie, stukje komkommer, 40 gr gemengde sla en 70 gr brokjes, plus onbeperkt hooi versus 60 gram brokjes (of 200gr blikvoer) Edgard & Cooper per dag (plus wat snoepjes, 2 snackjes en 2 scheutjes kefir). :mrgreen:

Maar ik moet zeggen dat bijv het blikvoer ook niet vies ruikt, eigenlijk gewoon naar iets wat je zelf ook zou kunnen eten.
Alle reacties Link kopieren
Tover-Feetje succes

Witje krijgt eukanuba
Krijgt ze al vanaf dat ze als pup bij ons kwam.
Wel eens wat anders geprobeerd, maar dat was niet zo'n succes
Of ze at het niet of ze kreeg last van dunne ontlasting
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Hopen dat er geen rare zaken uit die echo naar voren komen Tover-Feetje. Ik duim voor Spaanse

@Ttroeteltje: jongedame krijgt Renske
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de succeswensen :rose:

Ttroetel, mijn honden krijgen voornamelijk kvv wat voor jou waarschijnlijk onder vers vlees valt.
In de ochtend krijgen ze een handje brokken momenteel Riverwood.
Hiervoor heb ik ook Renske, Orijen, Taste of the wild en Edgar & Cooper gevoerd.
Al die brokken zijn graanvrij.
Van Riverwood en Edgar & Cooper zijn (of waren) ook proefverpakkingen te krijgen.
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Fijne tips.

Blijerd krijgt nu Royal Canin, maar die is duur in verhouding tot de kwaliteit die enorm achteruit is gegaan. Dat merk hebben we aangehouden vanuit de fokker. Meer graan dan vlees. Ik weet het niet, maar heb het idee dat hij daarom misschien wat gevoeliger is voor zijn curves. Hij krijgt nauwelijks iets buiten de brokken om en de portiegrootte van de brokken hebben we ook geminderd en hij beweegt heel veel. En toch is hij weer wat zwaarder geworden.

Vorige hond kreeg ooit Nutro Choice Lamb en Rice. Dat bestaat niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook royal canin
Alle reacties Link kopieren
Mijn lab eet als brok cavom, dat is vooral geschikt voor actieve honden. Als beloning gebruiken we oa de brokken van Wolf of wilderness. Van wolf kan je kleine proefverpakkingen kopen.
Ze eet nog veel meer, maar je vroeg naar brok.
Alle reacties Link kopieren
Onze aussie doodle krijgt voornamelijk vers vlees van Farmfood, maar ze lust/ eet ook brokken van Farmfood en van Hill's. Omdat je op zoek bent naar brokken, zou je 1 van laatsgenoemde opties kunnen proberen, zijn niet goedkoop, maar kwalitatief goed (ook gelet op graanvrij).
Alle reacties Link kopieren
Hier Purizon Single Meat Paard met Zoete Aardappel (graanvrij) vanwege allergie middelste en de oudste eet het ook graag (tot nu toe, afkloppen) en briantos junior kip & aardappel (ook graanvrij)
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
De mijne krijgt Ecostyle huid en vacht (en ruikt daardoor naar Maggie). Het doet nog niet helemaal wat ik ervan had gehoopt, maar Puberpup vindt het wel erg lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven