Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik kan me voorstellen dat je als liefdevolle onervaren gastouder niet weet wat je overkomt wanneer dit gebeurd. Sta je te kijken en denkt: WTF.

Ligt niet aan jullie.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
10-08-2022 21:29
Ik kan me voorstellen dat je als liefdevolle onervaren gastouder niet weet wat je overkomt wanneer dit gebeurd. Sta je te kijken en denkt: WTF.

Ligt niet aan jullie.
Ja dat is precies wat we dachten. Alleen maar wtf.
Zei nog een paar weken geleden als de puppy nu niet eens loops wordt hè :clown:
Wordt ze precies nu loops, andere hond blijkt ineens problemen te hebben.
Eens maar nooit meer dit.
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren
3_14pac schreef:
10-08-2022 21:37
Ja dat is precies wat we dachten. Alleen maar wtf.
Zei nog een paar weken geleden als de puppy nu niet eens loops wordt hè :clown:
Wordt ze precies nu loops, andere hond blijkt ineens problemen te hebben.
Eens maar nooit meer dit.
Onder deze omstandigheden zou ik het in het vervolg ook laten hoor. Alles leuk en aardig maar de eigen ‘roedel’ moet wel nog in het eigen huis en terrein gewoon kunnen bewegen. Ik heb de nieuwe aanwinst van schoonouders ook eerst een dagje op proef genomen en dat ging gewoon echt niet met onze kater. Dan houd het op.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ja zo staan wij er ook in. Het huis is van ons en de kat. De honden zijn te gast. De puppy doet het wel goed nu hoor. Ze piept en blaft wat maar goed ze is nooit alleen geweest zonder de boomer.
Boomer is ook een stuk relaxter. Kregen foto’s doorgestuurd van de kennissen en ook toen we haar afgaven zag je haar veranderen van een gestrest beest naar een relaxter beest.

Maar we weten nu wel zeker dat we geen honden mensen zijn :rofl:
En mocht er in geval van nood een hond moeten logeren oid, alleen als ze geholpen zijn :lol:
Vind het zo naar met die loopsheid. Heb geen smetvrees denk ik maar echt lekker vind ik het niet :roll:
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Puppy is inmiddels ook weg. Nadat ze van alles gesloopt had vandaag knapte er iets bij mij. Honden zijn niet aan ons besteed.
Ben benieuwd of de vriendschap nog goed komt want wij hebben nu natuurlijk de vakantie verpest…. Maar ja als het zo is dan ga ik er niet als een hondje achteraan lopen (lekker toepasselijk)
Bedankt dat jullie gisteren wilde helpen en even ‘luisterde’ naar m’n gezeur
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Is de pup naar de mensen waar Boomer ook is?
Weten de eigenlijke baasjes al dat de hondjes een verhuizing achter de rug hebben?

Honden kunnen heel leuk zijn. Maar als het niet je eigen hond is en het ook nog niet helemaal klikt is het een lange zit tot de vakantiegangers terug zijn.
En in jullie geval ook nog meteen twee honden. Dat is best een aanslag op je gemoedsrust als dat niet lekker loopt.

Wij zijn dol op onze hond, wat niet wil zeggen dat we elke andere hond ook leuk of net zo leuk vinden.
Dus zie het als een goede leerschool.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 11-08-2022 20:02
15.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja de baasjes hebben alles geregeld wb andere logeerplekken.

Ja de honden waren totaal niet getraind als je zei ga af, dan keken ze mij aan alsof ik de dombo was. Moesten ze steeds van de bank af tillen.

Andere vriendin die altijd honden heeft gehad schrok er van dat we er niet eens geld voor kregen. Pension had door de 400 euro gekost en ze hebben niks gezegd over een vergoeding. Als we nou een leuk bedrag kregen dan had je nog kunnen denken we krijgen geld, even vol houden.

Maar ja als je huis gesloopt worden en onder gepoept en geplast wordt is het gauw klaar. Maandverbandje was af en toe vol met plas…

Ben benieuwd hoe dit met de vriendschap gaat aflopen

En ja wij houden ook van onze kat, en vind het de leukste van de wereld maar andere denken er toch anders over. En dit waren echt geen leuke hondjes. Totaal geen respect voor de omgeving of voor ons gezag.
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar wat valt er ook te verwachten van een puppy? En van een volwassen hond van baasjes die een loops dier en nog een hond onderbrengen bij vrienden met 0 ervaring met honden? Dat zullen zeker niet de meest opgevoedde honden zijn.

Ik snap niet dat iemand twee honden van die leeftijden en met die omstandigheden brengt naar mensen die niets van honden weten, dat doe je toch niet. Mijn hondje is heel braaf en luistert goed. Maar alleen blijven (zelfs al ga je naar de wc) moet opgebouwd worden. Dat doe ik mensen (en hun buren) niet aan. Zit je daar op te passen op een hondje dat gelijk ‘the song of my people’ gaat jodelen als je even naar het kleine kamertje gaat. Of je nummer twee eruit perst onder toeziend oog van mijn hond omdat ze anders alles bijeen jankt. Kun je niet van mensen vragen en al helemaal niet voor nop.
Er zijn vier adressen waar ze probleemloos een weekje kan ronddrentelen of mee in de bestaande ‘kudde’ kan draaien. Als dat niet gaat dan ga ik of niet weg of ik trek de beurs en maak het mogelijk dat ze gewoon mee kan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Dat wat Iemoos zegt inderdaad
Wij hebben 2 adressen waar witje probleemloos heen kan
Nu met kruimeltje erbij, die alles nog moet leren, pieker ik er niet over om ze ergens onder te brengen
Ja op 1 adres, dat is bij de fokster waar de honden weg komen, maar alleen in hoge nood.
Niet om op vakantie te gaan.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Kruimeltje doet het goed
De eerste dag heeft ze veel onder een bank gelegen te slapen en kijken naar ons en de andere honden.

Daarna elke dag een stukje ondernemender
Ze is een pittig ding met streken die we niet bij witje zagen toen ze pup was.
Voor ons dus ook een ding om heel allert te zijn en haar in de gaten te houden

Gisteren heeft ze het hondenbadje ontdekt en was als een malle in het water aan het springen

Ze pakt uit haarzelf genoeg rust en gaat na even spelen op een plekje liggen slapen waar de andere honden niet bij haar kunnen komen.

Man en ik slapen op het moment om en om beneden zodat we haar in de nacht regelmatig even naar buiten kunnen laten, maar toch gaat het nog wel eens mis
Vooral man is er niet zo allert op

Witje moet erg wennen aan kruimeltje
Want aandacht delen is voor haar toch wel een ding.
En kruimeltje pikt al haar speelgoed

Logeerhond vind kruimeltje 3x niets, prima dat ze er is, ze word genegeerd en hij loopt weg als kruimeltje bij hem langs loopt of hem probeert uit te dagen om te spelen
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Inderdaad. Nog los van het feit dat ik er zelf ook geen goed gevoel bij zou hebben. Het is alsof je je kind wegbrengt naar KDV of BSO. Het moet goed voelen en men moet weten wat te verwachten en hoe daarnaar te handelen. Ik zou mijn hond enkel ergens naartoe brengen waar ik weet dat men ervaren is. Zo is Blijerd een dagje bij kennissen geweest die hetzelfde ras hebben en die Blijerd heel goed kennen. En toch hebben we dat opgebouwd en goed overlegd. En wij vertrokken in de ochtend en waren om 19.00 uur weer thuis. Dus niet eens op vakantie.

Ik zou hem bijvoorbeeld niet naar schoonzus met 3 onstuimige kleine jongens zonder enige hondenervaring brengen die weliswaar landelijk wonen, echter overal de poorten laten openstaan. Blijerd rent weg. Heel blij en vrolijk, maar in de tussentijd krijgt het volk dat achterblijft een rolberoerte. Zie hem maar eens in te vangen.

Nu is dat uiteraard iets wat onze schuld is. We moeten dat echt meer oefenen. Maar neemt niet weg dat hij gigantisch eigenwijs is en zijn flaporen enkel heeft voor de sier.

Van de week zei een vrouw op straat, ik kende haar niet, dat ze gecharmeerd was van Blijerd. Leuk en mooi beest maar wel een hond met een eigenwijze kop. In gedrag, maar ook qua looks. Ja, ik kon niet anders dan beamen dat ze gelijk had.
mama-inge, begrijp ik nou goed dat Kruimeltje jullie nieuwe pup is?

Ik heb iets gemist geloof ik. Ik dacht dat Kruimeltje jullie loge is. Maar jullie hebben dus nu Witje, Kruimeltje en nog een logé?

Wauw!
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
12-08-2022 09:23
mama-inge, begrijp ik nou goed dat Kruimeltje jullie nieuwe pup is?

Ik heb iets gemist geloof ik. Ik dacht dat Kruimeltje jullie loge is. Maar jullie hebben dus nu Witje, Kruimeltje en nog een logé?

Wauw!
Ja klopt
Logeerhond is de papa van witje, dat was voor de vakantie allemaal al geregeld
Kruimeltje is net als witje hier via de fokster.
Dat is eigenlijk nogal onverwacht op ons pad gekomen zo'n 2 week geleden
De fokster had nog 3 hondjes over van dit nest, waarvan ze 2 wou gebruiken om mee te fokken, 1 blijft bij haarzelf en de andere is kruimeltje

De fokster had zelf geen plek meer, heeft eigenlijk al te veel honden bij haar thuis omdat er 2 honden weer terug gekomen zijn, waarvan 1 nogal traumatisch was en die blijft nu ook voorgoed daar.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Dus vrij onverwachte gezinsuitbreiding. Wat leuk, en wat een gedurfde onderneming.
En wat een mooierd. Het is een meisje, net zoals witje?


2 hondjes terug naar de fokker? Hadden die mensen het hebben van een hond niet goed ingeschat?
Wat bedoel je met traumatische terugkeer van een pup?
Alle reacties Link kopieren
Die beide honden waren geen pup meer
Beide al iets ruim een jaar en de andere over de 3 jaar
Wat er precies voorgevallen was, weet ik niet precies
Maar die ene was van de 1e eigenaar ergens anders heen gegaan en toen weer terug naar de fokster, de 1e eigenaar wou de hond wel weer terug, maar daar heeft de fokster een stokje voor gestoken, daar had ze geen goed gevoel bij.
En die andere iets met slecht huisje, opvoeding, die was heel angstig toen hij weer terug kwam.
Die is nu helemaal opgebloeid, hebben ze nog ergens herplaatst, maar dat liep niet lekker en toen hebben ze besloten dat hij dan maar gewoon bij hun blijft.

Kruimeltje is inderdaad ook een meisje
Kruimeltje en witje
Afbeelding
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
:heart:


Ik schreef al dat Blijerd van de week een romance had met een Witje. Dus die was ook vatbaar voor de looks.
Alle reacties Link kopieren
:flirting:
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Wat een schatje :love:

Ze zouden zo moeten blijven of in ieder geval langer ;-D
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Beetje inbreker wel, zag dat ik meer dan een jaar terug voor het laatst wat heb geplaatst hier :$
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Mama-Inge, je eigen Kruimeltje. Dacht ook dat het een logeetje was maar je hebt gewoon gezinsuitbreiding :)

Hopelijk vindt Witje haar draai snel met Kruimeltje. Het is wel een prachtig stel.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, en ja echt gezinsuitbreiding.
Hier de boevenbende
Afbeelding
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
:flirting:
Alle reacties Link kopieren
:love: 1 uit 3 die kijkt geen slechte score ;-D
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Ik noem hier de pup langpootmug momenteel ze groeien ook veel te hard :uh?:
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Ooooh mama-Inge wat een schattig Kruimeltje met (nu nog) flapperoortjes :flirting:
Heel veel plezier gewenst met het knappe duo!

Soms speelt de gedachte om ook eens een pup te nemen.
Maar mezelf kennende loop ik toch weer een lastig tweedehandsje
tegen het lijf :facepalm:
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven