Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nee geen maatregelen, maar wij hebben airco. Ik borstel me wel wezenloos op de logeerhond. Shiba inu. Bij echt nood heb ik een badje. Maaar dat is iets nodig denk ik. Binnen zijn ze beter af.
Alle reacties Link kopieren
Niet
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen bijzondere maatregelen voor de hond. De schelp ziet hij als een drinkbak, dus die laten we leeg (want geen idee hoe snel daar gevaarlijke algen ed inkomen). Koude matjes ed moet hij ook niks van weten.

We hebben wel een ventilator aanstaan, waar hij af en toe even voor gaat liggen op de koele tegelvloer. En we houden de ramen, deuren en gordijnen dicht zolang het buiten zo heet is (alhoewel dat in ons zonnige huis op het Zuiden niet zo heel veel uithaalt), en luchten weer flink door zodra het wat afkoelt.

Op zich houdt hij zich erg rustig, dus dat scheelt ook wel. Veel slapen overdag, en dan in de nacht gaat hij lopen spoken :facepalm:
Shit F1823, wat ontzettend verdrietig!
Ik ben in gedachten bij jou en Shorty.
:rose:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Boef extra vroeg uitgelaten, maar voelde de warmte nu al komen.
Ik ben hier zelf ook niet voor gemaakt, pfff.
Ik heb Blijerd al 1 keer lang en 1 keer kort uitgelaten. Ik wil hem zijn beweging geven die hij nodig heeft, maar vanaf nu worden het korte stukjes in de schaduw.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanmorgen al om 7 uur wakker
Voelde toen nog fris aan, dus gelijk de honden uit gelaten
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Jongedame dobberde in het zwembad. In de schelp wil ze niet (grote drinkbak). En ze wilde bij zoon zijn maar vond dat toch te eng, zo’n zwembad. Zoon haalde een lege curverbox (zo’n doorzichtige) uit de garage. Jongedame sprong er volgens zoon gelijk in, (net een kat, doet ze met kartonnen dozen ook altijd) en zo in het zwembad getild. Wat water in het bakje erbij en ze dobberde heerlijk. Op een gegeven ogenblik haalde ik zoon uit dat zwembad en ik zeg: ‘Wat hoor ik toch?’. Lag jongedame te snurken in die plexibox, gekoeld door het zwemwater. Jongedame met box er ook uitgepakt. En nu springt ze de hele tijd in die doos en kijkt ze om zich heen van ‘Wie zet mij even in mijn bootje op het water’.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
:flirting:
Alle reacties Link kopieren
Goed geregeld Iemoos
De honden hebben hier de hele dag binnen liggen slapen
Wouden wel steeds naar buiten, maar dat hebben we wat tegen gehouden
In huis is het bijna 10 graden koeler
Ze stonden wel op hun wandelingen, dus vanmiddag en net even onder de boom een plas laten doen en toen weer naar huis

Logeer hond zou morgen gehaald worden.
Maar met die warmte word hem dat niet.
Mijn man moet donderdag hun kant op, dus dan neemt hij de hond mee
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Hier vanmorgen de honden rond 6.00 uur lang uitgelaten. Schema wijziging. Vanmiddag rond 2 ff snel. Honden uitlaat strook om de hoek. En dadelijk rond 2230 weer. Morgen denk ik hetzelfde. Ik ben blij met een man die altijd vroeg op is. Normaal loop ik, maar later. En in de middag lang
Alle reacties Link kopieren
De onze regelt het prima zelf. Hij slaapt al de hele dag en hij is 3x in de tuin geweest. We hebben meerdere deuren en normaal nemen we meestal de keukendeur naar de tuin, maar nu gaat hij echt voor de deur staan die 2 stappen van het dichtstbijzijnde stukje gras verwijderd is. En als hij dan weer binnen is na 10 stappen (2 stappen heen, 6 snuffelstappen, 2 stappen terug), dan gaat hij uitgeteld voor de ventilator liggen alsof hij als enig overgebleven deelnemer zojuist de Nijmeegse vierdaagse heeft gelopen.
Alle reacties Link kopieren
Zojuist jongedame maar even in het fietsmandje gereden naar het bos (5 minuten). Kon ze even wat rollen en snuffelen. Zoon: ‘Allemaal van die kleine hondjes’. Hij had de link nog niet gelegd tussen al die fietsen met mandjes :-). Zei al: ‘Tsja, een labrador prop je niet even in een fietsmandje’

Vannacht (rond 0.00) gaat man nog een lange wandeling doen samen met de buurman en de buurtroedel.

Hebben jullie de actie van de dierenbescherming al gezien? (Help onze asieldieren aan wat verkoeling)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Die reclame heb ik nog niet gezien
Zit op het moment amper voor de tv.

Net even de honden mee achter de tuin in
Waar nu allemaal schaduw is
Afbeelding

Die van ons prop je ook niet in een mandje :mrgreen:
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie foto! Echte modellen zeg. Scheelt ook dat het mooie honden zijn :-)

(Die reclame is alleen online, ik krijg dat in de mail als lid)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Reclame nog niet gezien.

Wat zijn ze schattig samen, mama-Inge!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf hier ook graag mee. Ik kon niet meer in mijn oude account, van lang geleden, dus een frisse start.
Mijn viervoeter is een Belgische herder van vijf jaar oud. Ik heb hem gekregen na lang op een wachtlijst te hebben gestaan, niet in Nederland. Hij was afgekeurd als politiehond en dat soort honden worden tegenwoordig herplaatst, waar ze tot voor enkele jaren geleden ingeslapen werden. We hebben een intensieve training achter de rug en inmiddels is hij mijn maatje. Waar ik ga, gaat hij :)
Hij heeft last van de hitte en ik krijg hem er niet toe om rustig te blijven liggen. In huis heb ik gelukkig overal tegels die koud, nou ja lauw, blijven. Dat is de enige plek waar hij languit gaat, als een zeester
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie honden, mama-Inge
Alle reacties Link kopieren
Bedankt
Het is wel een stel hoor zo bij elkaar :biggrin:
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je meeschrijft, Onderkin. En een Belg lijkt me idd lastig met dit weer, want daar zit gewoon geen uitknop op.

De mijne studeert voor dood vogeltje. Hij moest net plassen en wachtte in de schaduw van de boom totdat ik de deur open deed, voordat hij door het streepje zon naar de deur liep.
Alle reacties Link kopieren
@Ttroeteltje
Bedankt voor het medeleven.

Het gaat nu wel wat beter. Dat komt ook omdat Pepper er over heen lijkt te zijn.
Het voelt als verraad naar Shorty, maar Pepper is opgebloeid. Shorty was best wel overheersend en nu zien we Pepper nog veel meer spelen.
Hij kan nu echt een uur lang met bv een tennisbal in de weer zijn.

Neemt niet weg dat we Shorty echt missen.
Alle reacties Link kopieren
@F1823 Heel veel sterkte, wat een ontzettend nare manier om je hond te verliezen.

Vanochtend kon ik weer niet lopen met de hond. Het was om 7 uur alweer bloedheet, niet in Nederland, en helaas zijn de bossen afgesloten wegens brandgevaar. Dat wordt weer een dag spelen met water en denkspelletjes met de hond. Zo langzamerhand begin ik mij een animatieteam te voelen :-D
Alle reacties Link kopieren
Witje leeft weer op na de warmte (en ik ook)
Zondag is ze een dag bij de fokster geweest omdat wij met de kinderen naar een pretpark gingen.
Ze was ontzettend moe toen ze daar weer weg kwam en gisteren zat ze niet lekker in haar vel.
Pas tegen de avond kwam ze weer wat bij.
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn mama-inge dat je witje naar de fokster kan brengen als je een dag weg gaat.
Dat mis ik zo heel af en toe wel eens, een betrouwbare oppas.
Niet dat wij zoveel weg gaan maar als wij een een dag weg moeten, moet ik dat op voorhand goed met mijn zoon afspreken dat hij die dag vrij houdt en thuis is.

Mijn zoon kampt al lang met (een soort van?) verkoudheidsklachten en na een aantal doktersbezoeken, verschillende neussprays en doorverwijzing naar de kno-arts heeft hij een allergie onderzoek gehad.
Als klein mannetje heeft hij al eens een allergie onderzoek gehad vanwege aanhoudende luchtwegproblemen maar daar kwam niets uit.
Afgelopen week kreeg hij de uitslag "Mam, je raadt nooit waar ik allergisch voor ben"....toen kon ik het wel raden, voor honden (en katten) :facepalm:
Nooit geweten dat je een allergie ook laten kan ontwikkelen :-o
Zoon had de arts laten weten dat we gelukkig "maar" drie honden hebben.
Ik heb zoon gezegd dat het waarschijnlijk een teken is, dat het tijd wordt dat hij uit huis gaat :rofl:
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Alle reacties Link kopieren
Net gaan wandelen met Pepper in een losloopgebied. Zitten daar een paar aso's te drinken en blowen. Pepper loopt erlangs, doet niks, blaft niet helemaal niks. Ineens haalt zo'n pareltje van de samenleving uit om Pepper te schoppen.
Hij mistte hem, maar goed ook. Ik heb hem de huid vol gescholden.
Begint hij te brabbelen dat hij me niet verstaat, en vervolgens jammert hij over discriminatie want hij is asielzoeker.
Ja en?
Mijn vrouw was er ook bij en die is helemaal losgegaan. Haar kunnen ze gezien haar kleurtje moeilijk beschuldigden van racisme ;-)
We zijn verder gelopen en daarna weer terug. En ik vertik het dan om een andere route te nemen.
Ze reageerden nu niet, eigenlijk wel jammer want ik was best in de stemming voor een discussie.

Aanvulling: ik heb zojuist een melding gedaan bij de politie. Volgens haar was ik niet de eerste die overlast meldde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven