Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
16-11-2021 20:55

En zo hebben ze dus 1,5 uur liggen snurken.
:heart:
Alle reacties Link kopieren
Jongedame haar momentje van de dag:

Werkmensen bij de buren. Iets met vervangen van het regenpijpen. Jongedame hele ochtend gevaarlijk grommend aan het loeren bij het zijraam. Wild blaffend en zichzelf half ophangend tussen de shutters als er iemand over onze oprit liep.

Tijd voor de wandeling, er duikt een werkmeneer op. Jongedame woest blaffen op hoog toontje. De man kijkt er naar en komt dichterbij met ‘Och wat een leukerd’. Jongedame douwt gelijk haar kopje tussen mijn benen en staat met haar lijf naar de man gericht te rillen. Die man weer achteruit met ‘Oh die is bang hè, wat zielig’. Jongedame loert of de afstand veilig is en komt weer in beweging. Om aan het einde van de oprit weer tekeer te gaan alsof het enige wat tussen die man en een gruwelijke dood in staat, haar riempje is O_o
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
:rofl: Iemoos
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Die jonge dame is me er een :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat merkwaardig. Doet ze dat vaker? Misschien voelt ze iets negatiefs bij die man.
Hahaha. Jongedame is me er een.


Ik ging vanavond met Blijerd wandelen. Met de vrolijk gestippelde regenlaarzen.
Ik kwam iemand tegen met een hondje formaat Jongedame die elke keer, tegen elke hond, op elk moment en bij elke gelegenheid uit haar plaat gaat. Baasje hield in zodat ik langs kon. Maar ja. Blijerd gaat op zijn gat zitten om zich dat hoopje geluid eens goed te bekijken. Hij doet dat uiterst uitvoerig en ongegeneerd. Geeft geen kik. Maar is ook op geen enkele wijze in beweging te krijgen. Ik deed toch een poging, want baasje van het hoopje gekrakeel keek heel ongelukkig. Dat hondje leek onder invloed van Blijerds kalmte nog temperamentvoller te worden en maakte inmiddels zelfs schuine salto’s voorwaarts en achterwaarts tijdens het gekrijs. Toen er beweging in Blijerd kwam spurtte hij in volle vaart langs mij en daar ging ik bijna op mijn gladde laarzen in de modderige onstabiele ondergrond. Zucht. Er is nu een flink sleepspoor zichtbaar dat me nog lang zal herinneren aan deze letterlijke uitglijder.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
18-11-2021 19:05
Ik vind dat merkwaardig. Doet ze dat vaker? Misschien voelt ze iets negatiefs bij die man.
Ja vreemde mannen blijven een dingetje. Hoeveel vreemde meneren ik ook zo gek weet te krijgen om haar koekjes te geven het blijft een aandachtspunt. En deze kwam wel ‘heel dichtbij’ :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
18-11-2021 19:45
Hahaha. Jongedame is me er een.


Ik ging vanavond met Blijerd wandelen. Met de vrolijk gestippelde regenlaarzen.
Ik kwam iemand tegen met een hondje formaat Jongedame die elke keer, tegen elke hond, op elk moment en bij elke gelegenheid uit haar plaat gaat. Baasje hield in zodat ik langs kon. Maar ja. Blijerd gaat op zijn gat zitten om zich dat hoopje geluid eens goed te bekijken. Hij doet dat uiterst uitvoerig en ongegeneerd. Geeft geen kik. Maar is ook op geen enkele wijze in beweging te krijgen. Ik deed toch een poging, want baasje van het hoopje gekrakeel keek heel ongelukkig. Dat hondje leek onder invloed van Blijerds kalmte nog temperamentvoller te worden en maakte inmiddels zelfs schuine salto’s voorwaarts en achterwaarts tijdens het gekrijs. Toen er beweging in Blijerd kwam spurtte hij in volle vaart langs mij en daar ging ik bijna op mijn gladde laarzen in de modderige onstabiele ondergrond. Zucht. Er is nu een flink sleepspoor zichtbaar dat me nog lang zal herinneren aan deze letterlijke uitglijder.
Niet leuk om te glijden in de blubber. Wel goed van Blijerd dat hij zich niet laat intimideren, soort honden-Ghandi van het geweldloos verzet :proud:. Zou wel kijken naar laarzen met meer grip, het gaat alleen maar gladder worden en Blijerd niet minder sterk. Kun je akelig mee vallen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik was vandaag met een bladblazer bezig. Pepper vond dat ontzettend interessant. Vooral als ik een hoop bladeren had gecreëerd. Hij vond dat niet natuurlijk en als fanatiek natuurliefhebber moest die hoop zo snel en effectief mogelijk weer verspreid worden. Leuk gezicht maar na de derde keer heb ik hem toch maar in de serre gezet.
Daar was hij het niet mee eens en dat liet hij ook heel duidelijk merken.
Daarna kreeg ik de silent treatment, maar niet zo erg lang.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk digitaal veldje hier.
Ik ben sinds februari een hondenmama van mijn blije-ei mannetje van nu 11 maanden oude kruising Maltezer / poedel. Sommige noemen hem dan een Maltipoo. Maar mijn blije-ei zijn moeder is een Maltezer en zijn vader een mini poedel. geen "officiële" Maltipoo.
Ik kan door de volle maan niet zo best slapen en ik lig nu wakker te wezen en vertederend te kijken naar blije-ei terwijl ie in mijn slaapkamer in zijn bench ligt te slapen. Ik heb sinds 2 dagen een ander dekentje in zijn bench gedaan, een zogenaamd zelfverwarmende deken, en hij ligt zo heerlijk in dromenland, hij heeft duidelijk geen last van de maan.
Ik ga eerst hier maar eens bijlezen!
Alle reacties Link kopieren
verhuizenisgeenhobby schreef:
19-11-2021 05:13
Wat een leuk digitaal veldje hier.
Welkom! Gezellig als je ook meeschrijft :)
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu voor jongedame, Lemoos. Het blijft toch stress geven als zij zich er zo over opwindt, zelfs van een afstandje. En dan zo dapper proberen om je groter en sterker voor te doen dan je bent…

Hier vandeweek ook flinke opwinding wegens werkman op bezoek (de kweker kwam wat nieuwe aanplant brengen en planten), maar dat is dan juist omdat hij naar de “visite” toe wil. In huis werd er flink gepiept, maar eenmaal buiten ging hij na een vriendelijke begroeting lekker liggen chillen. Ik geloof dat puberpup vooral angst heeft om iets te moeten missen :P
Fijn N*Z, dat jij er weer eens bent!
Ik had je al gemist hoor. Maar wilde niet alweer schrijven….waar is N*Z? Zou het goed met haar gaan?

Puberpub is een lieverd. Hij zal vast indruk hebben gemaakt toen hij binnen zat. Ik zie dat gezicht van werkman al voor me….oh jee, nou komt daar die hond die mij gaat opvr………oh……..die mij gaat besnuffelen en vervolgens gaat liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ook leuk. We hebben een nieuwe audio surround set gekocht.
Daarbij moeten de speakers worden gekalibreerd. Dat gebeurt automatisch door in een bepaalde volgorde de verschillende speakers met verschillende geluiden aan te sturen.
De honden vonden dit héél interessant en lieten dat blijken door op gezette tijden te blaffen. Weg kalibratie en weer opnieuw beginnen. Na de zoveelste keer is mijn vrouw naar het bos gegaan met ze zodat ik de procedure kon afmaken.
Ze zijn wel lief hoor maar soms....
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
19-11-2021 08:43
Fijn N*Z, dat jij er weer eens bent!
Ik had je al gemist hoor. Maar wilde niet alweer schrijven….waar is N*Z? Zou het goed met haar gaan?

Puberpub is een lieverd. Hij zal vast indruk hebben gemaakt toen hij binnen zat. Ik zie dat gezicht van werkman al voor me….oh jee, nou komt daar die hond die mij gaat opvr………oh……..die mij gaat besnuffelen en vervolgens gaat liggen.
De werkman was honden gewend en niet onder de indruk :D
Alle reacties Link kopieren
Wat zal dat een mooi hondje zijn, verhuizenisgeenhobby. Maar de naam van de kruising is nogal trendy en dat doet bij mij wat alarmbellen rinkelen.

Ik heb vandaag een viertal manden in verschillende groottes gebracht naar een stichting voor Poolse asielhonden die een mandje zoeken (zo heten ze op facebook), met twee zadeldekjes die niet mooi meer waren. Die konden ze dan in het mandje leggen zodat de honden ook zacht kunnen liggen. Er schijnt daar niet veel te zijn dus ik zal eens rondkijken of ik niet meer heb. Een oud dekbed zou al heel zinvol zijn voor ze om op te liggen. Of brokjes die mijn honden niet meer lusten omdat ze nogal kieskeurig zijn. Ik wil toch ooit weer gastgezin zijn. Maar nu gaat dat niet. Ik krijg geen hond zindelijk met demente Sokkie erbij.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Verhuizenisgeenhobby!

@F1823: het waren teckeltjes toch? Lekker eigenwijs :-) Jongedame heeft ook een intense haat aan de gitaren van man. Die kan onder niet spelen dan gaat ze krabben aan de snaren want die gitaar krijgt dan teveel aandacht.

@NZ: wel leuk dat die werkmeneer even wat kroelt. Zullen ook veel mensen angst voor hebben terwijl jouw gevoelige gentle giant dan gewoon ‘hallo’ wil zeggen. Dat denk ik altijd van de buurtKangal. Die wil gewoon ook eens een aai over de bol en bijna iedereen deinst voor hem terug (alhoewel ik nooit meer de fout maak om ‘m te aaien op zijn eigen terrein, dat heb ik afgeleerd the hard way 8-))

@Iones: welke stichting? Ik heb ook nog veel spullen (flight crate, twee benches, vetkleden en een heel veel handdoeken en fleecedekentjes)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Precies de naam die ik hierboven gaf, "poolse honden zoeken een mandje", en ze hebben hun site op facebook.
Alle reacties Link kopieren
Heb geen FB. Ga kijken of ze ook op instagram zitten
Nee heb je, ja kun je krijgen
Mag ik het hier plakken?
Anders haal ik het weer weg.


Poolse honden zoeken een mandje.

OPROEPJE!! We zijn op zoek naar mensen die plek hebben om verzamelpunt te zijn voor gedoneerd voer en spullen. Het ideaalst zou zijn als we een paar van dit soort punten hebben verspreid over het land. Het is voor de man van Aleksandra ondoenlijk om in heel Nederland en evt Belgie spullen op te halen.
Daarnaast heeft Aleksandra een tekort aan vooral graanvrij voer en seniorvoer, dus donaties in natura zijn van harte welkom. Ook benches, hondebedden en dekens zijn welkom.
Ook financiele steun blijft natuurlijk welkom, voor voer en dierenartskosten. Zowel voor de honden in Polen als de honden die hier in opvang zijn.
Donaties mogen naar Iban : NL42INGB0652674240 tnv AD Sajdak
Of natuurlijker per tikkie: Wil je mij alsjeblieft betalen voor "Voer en dierenartskosten" via
https://tikkie.me/pay/fiul579l9foc9vios9oj
Deze link is geldig t/m 27 november
Verzamelpunten gedoneerde spullen en voer.
-Lidia Zuidema nabij Enschede . Overijsel
-Alexandra leeuwerke zuid Beijerland, Zuid-Holland
-Miriam Schlick Amsterdam Noord Holland
- Simone de Pauw Wieringerwaard Noordholland
- Sandra Knuit Landgraaf. Limburg
- Monique de Vries Made. Noord Brabant
- Linda Kreuning van Offeren Bussum. Noordholland
- Marina Antonius Boutersem. België
- Lies de Smedt Heldergem Oost Vlaanderen. Belgie.
Alle reacties Link kopieren
Voor wie dus voer en mandjes maar ook halsbandjes over heeft, die kunnen daar dus heen. En ze zoeken ook mensen. Om te screenen, om op te vangen etc. Ik zou graag op willen vangen maar dat is niet handig met demente Sokkie nu. Maar als het een al zindelijke hond is, zou het wel kunnen hier.
Ik vind het een heel goed plan van je Iones.
Mooi idee.

Ik kan wel spullen beschikbaar stellen, echter opvang van honden laat ik voorbij gaan.
Ik ben happy met Blijerd en hij met mij. Als daar nog wat 4-potigen aan toe worden gevoegd is dat te druk. Daarnaast ben ik niet het type dat vervolgens zomaar afscheid kan nemen. Ik hecht me dan aan de beestjes. Daar moet je bestand tegen zijn..
Ik heb een vraag voor jullie.


Ik zie en voel bij Blijerd net boven zijn plassertje en net onder zijn ribben een klein opgezet bolletje. Op zijn buik dus. Het is zacht en veert mee met mijn bewegingen. Ik vermoed dat het zijn navel is. Maar in tegenstelling tot onze navel is die dus niet naar binnen geplooid, maar is het een zacht uitgestulpt half bolletje van een cm doorsnede.

Is dat normaal? Herkennen jullie dat als navel? Of hebben jullie een idee wat het is?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
23-11-2021 15:13
Ik heb een vraag voor jullie.


Ik zie en voel bij Blijerd net boven zijn plassertje en net onder zijn ribben een klein opgezet bolletje. Op zijn buik dus. Het is zacht en veert mee met mijn bewegingen. Ik vermoed dat het zijn navel is. Maar in tegenstelling tot onze navel is die dus niet naar binnen geplooid, maar is het een zacht uitgestulpt half bolletje van een cm doorsnede.

Is dat normaal? Herkennen jullie dat als navel? Of hebben jullie een idee wat het is?
Als je dit niet eerder opgemerkt hebt zou ik er even naar laten kijken door een dierenarts.
Een "bolle" navel bij een hond kan duiden op een navelbreuk.
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Tover-Feetje schreef:
23-11-2021 15:45
Als je dit niet eerder opgemerkt hebt zou ik er even naar laten kijken door een dierenarts.
Een "bolle" navel bij een hond kan duiden op een navelbreuk.
Dank voor je reactie. Daar las ik over inderdaad. Ik dacht gelezen te hebben dat het in de eerste 6 maanden kan ontstaan en soms vanzelf weggaat en soms operatief moet worden aangepakt.

Blijerd is inmiddels 11 maanden. Die 6 maanden is hij dus ver voorbij.

Ik meen niet dat dat bolletje er altijd was of altijd die doorsnede had. Er groeit een klein plukje haar op. En verder is het kaal.
Het is zacht en ik kan het indrukken. Voel er niets hards onder en hij reageert er ook niet op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven