Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen frequente dierenartsbezoeker.
De meeste "kwaaltjes" heb ik al eens bij eerdere/andere honden gezien dus ik schiet niet zo snel in de "paniek" stand.
Maar in het geval van bultjes en bobbels ben ik wel alert.
Bij border haar eerste bult zat ik tegen weekendtarief de volgende ochtend bij de dierenarts.
Inmiddels ben ik redelijk bekwaam in het herkennen van "onschuldige" bultjes.
Border heeft er de laatste maanden steeds meer gekregen.

Blijerd zijn bultje klinkt als een vetbultje maar gezien zijn jonge leeftijd en de plaats waar het bultje zit lijkt dat mij niet waarschijnlijk.
In geval van twijfel zou ik er wel even naar laten kijken.

Zoals gezegd heeft border de afgelopen maanden ook steeds meer bulten gekregen.
Ik heb er nu drie aan laten prikken en alle drie bleken het, zoals verwacht, vetbulten te zijn.
Nu heeft ze weer een nieuwe bult op haar schouder die voelt als een vetbult maar waar voor mijn gevoel een hardere kern in zit.
Morgen dus toch een bezoek aan de dierenarts om "rare" dingen uit te sluiten.
En als ik dan toch geld uit ga geven....neem ik ze gelijk alle drie mee.
Border voor haar bult, Spaanse voor een senioren check en aangezien ik nakomertje niet achter wil stellen mogen ze die ook even doorlichten.
Geld moet rollen...... :facepalm:
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Je hebt helemaal gelijk.
Beter laten checken dan wegkijken. Ben ik zeker met je eens.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
23-11-2021 15:13
Ik heb een vraag voor jullie.


Ik zie en voel bij Blijerd net boven zijn plassertje en net onder zijn ribben een klein opgezet bolletje. Op zijn buik dus. Het is zacht en veert mee met mijn bewegingen. Ik vermoed dat het zijn navel is. Maar in tegenstelling tot onze navel is die dus niet naar binnen geplooid, maar is het een zacht uitgestulpt half bolletje van een cm doorsnede.

Is dat normaal? Herkennen jullie dat als navel? Of hebben jullie een idee wat het is?

Puberpup heeft dat ook, waar ooit zijn navelstreng zat, precies op de lijn die van zijn kruis naar zijn borst loopt. In zijn geval is het een bobbeltje met nog wat extra vel er boven en er onder, en het zit er al zolang ik hem heb. De dierenarts vond het niets bijzonders.

Hier inmiddels ook een bobbelexpert. Onze puberpup heeft 1 vetbult en veel onderhuidse bobbeltjes als bijwerking van ziin medicatie (Apoquel voor allergie).
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
23-11-2021 15:11
Ik vind het een heel goed plan van je Iones.
Mooi idee.

Ik kan wel spullen beschikbaar stellen, echter opvang van honden laat ik voorbij gaan.
Ik ben happy met Blijerd en hij met mij. Als daar nog wat 4-potigen aan toe worden gevoegd is dat te druk. Daarnaast ben ik niet het type dat vervolgens zomaar afscheid kan nemen. Ik hecht me dan aan de beestjes. Daar moet je bestand tegen zijn..
Ik kan dat tot bepaalde hoogte. De pups uit Griekenland die bij mij verbleven, zijn op tijd weg gegaan. De een na één week, en de andere na twee weken. En het is fijn voor mij te weten dat ze geliefd zijn, waar ze nu zijn. Maar ik kan het ook niet te lang doen.
Zo is mij gevraagd om een foxhoundpup in huis te nemen en op te voeden. En dan na een half jaar gaat de pup dan bij mij weg om naar de kennel te gaan voor slipjachten. Dat zou ik nooit kunnen en dat heb ik ook gezegd. Ik zou zo'n hond nooit meer kunnen laten gaan. Dat zou te veel verdriet geven.
Alle reacties Link kopieren
AbsoFabso schreef:
15-11-2021 12:25
What the f*ck!! :steam:

Ik wandel met herder aangelijnd - zoals altijd - en zie een stel met hond, model Samson van Samson en Gert. De man ging even achter een boom, de vrouw ging even zitten en Samson kwam blaffend en grommend op herder af. Vrouw blijft gewoon rustig zitten kijken terwijl haar hond de mijne probeert te bijten en ik probeer te voorkomen dat herder terug bijt en haar probeer mee te sleuren.

Goed, ik wandel verder, loop verkeerd en ga terug. Het stel en Samson lopen me tegemoet, zijn nog op een meter of vijftien afstand. Nu houden ze Samsom vast wel bij zich, denk ik hoopvol. Maar nee, Samson sprint naar voren en probeert nogmaals herder te bijten. Deze keer doe ik niks en ik blijf gewoon rustig staan wachten totdat man of vrouw in actie komen. Ze maken echter geen aanstalten en op dat moment besluit ik de riem van herder even te laten vieren en meteen terug te strekken, genoeg om op Samson te springen en verder geen schade aan te richten. Dan valt het kwartje en beginnen ze Samson eens terug te roepen. Ik was zo boos dat ze niet eens probéérden hun hond bij zich te houden, dat ik ze als een tokkie heb toegeschreeuwd: Dit is de tweede keer dat jullie hond de mijne aanvalt, misschien moet je hem aangelijnd houden als hij zo met andere honden doet. Als ik jullie nog een keer tegen kom laat ik mijn hond los en dan is het klaar met jullie hond!
Het maakte geen indruk want ze liepen gewoon rustig verder met Samson in hun kielzog.
Man man man. Overigens zou ik mijn hond niet hebben los gelaten hoor, ik was gewoon Erg Boos.
Mijn bloed kookt als ik dit soort dingen lees. Ik snap heel goed dat je je zelf niet in kon houden.
Er is hier een nieuwe agressieve hond die altijd vrij loopt.
Die rent op precies de zelfde manier op mijn labrador af. Elke keer weer proberen te bijten in haar nek. Ik sta er tussen en probeer dat mormel weg te krijgen. Eigenaar kijkt en roept half terug. Ik heb haar erop aangesproken toen ik haar tegen kwam zonder hond. Ze zegt dat het aan mijn hond ligt en hij anders heeeeel lief is. Doet ie anders nooit. :bonk:
Tuurlijk joh, ze is twee, rustig en doet geen vlieg kwaad. Iedere dominante hond die haar humpt is automatisch haar nieuwe beste vriend.
Alle reacties Link kopieren
Stoutehond schreef:
24-11-2021 14:40
Mijn bloed kookt als ik dit soort dingen lees. Ik snap heel goed dat je je zelf niet in kon houden.
Er is hier een nieuwe agressieve hond die altijd vrij loopt.
Die rent op precies de zelfde manier op mijn labrador af. Elke keer weer proberen te bijten in haar nek. Ik sta er tussen en probeer dat mormel weg te krijgen. Eigenaar kijkt en roept half terug. Ik heb haar erop aangesproken toen ik haar tegen kwam zonder hond. Ze zegt dat het aan mijn hond ligt en hij anders heeeeel lief is. Doet ie anders nooit. :bonk:
Tuurlijk joh, ze is twee, rustig en doet geen vlieg kwaad. Iedere dominante hond die haar humpt is automatisch haar nieuwe beste vriend.
Hij is dus NIET lief want anders zou hij niet aanvallen om te bijten. Een echt lieve hond vertoont conflict vermijdend gedrag, en dat is het tegenovergestelde dan er op af schieten. Man, zo'n mens zou je toch een dreun verkopen!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ha ha ha, lijkt wel nationale ‘ga naar de dierenarts’ week. Jongedame gaat vrijdag (niets spannends, herhaling van vaccinaties). Verder rustige dagen voor jongedame. Wel erg gefixeerd op het gips van zoon (arm gebroken). Als zoon op de bank zit probeert ze er de hele tijd naast te zitten aan de kant van het gips. Om dan zo heimelijk met een pootje eraan te kunnen krabbelen. Vaag.

Ik mag van man ons niet opgeven als pleeggezin want ‘dan hebben we straks vijf honden’. Stiekem zou hij dat zelf ook niet kunnen, zo’n arme stakker weer een beetje op trek helpen, zindelijk maken, trainen en dan aan andere mensen meegeven.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Nou weet je, mijn man hoeft daar niet bang voor te zijn, ik hou me wel aan de afspraak. Ik wil graag iets kunnen doen. Als ik alle opvangers aanhoud, kan ik niets meer voor de honden doen.
Alle reacties Link kopieren
Tover-Feetje schreef:
23-11-2021 16:16
Ik ben geen frequente dierenartsbezoeker.
De meeste "kwaaltjes" heb ik al eens bij eerdere/andere honden gezien dus ik schiet niet zo snel in de "paniek" stand.
Maar in het geval van bultjes en bobbels ben ik wel alert.
Bij border haar eerste bult zat ik tegen weekendtarief de volgende ochtend bij de dierenarts.
Inmiddels ben ik redelijk bekwaam in het herkennen van "onschuldige" bultjes.
Border heeft er de laatste maanden steeds meer gekregen.

Blijerd zijn bultje klinkt als een vetbultje maar gezien zijn jonge leeftijd en de plaats waar het bultje zit lijkt dat mij niet waarschijnlijk.
In geval van twijfel zou ik er wel even naar laten kijken.

Zoals gezegd heeft border de afgelopen maanden ook steeds meer bulten gekregen.
Ik heb er nu drie aan laten prikken en alle drie bleken het, zoals verwacht, vetbulten te zijn.
Nu heeft ze weer een nieuwe bult op haar schouder die voelt als een vetbult maar waar voor mijn gevoel een hardere kern in zit.
Morgen dus toch een bezoek aan de dierenarts om "rare" dingen uit te sluiten.
En als ik dan toch geld uit ga geven....neem ik ze gelijk alle drie mee.
Border voor haar bult, Spaanse voor een senioren check en aangezien ik nakomertje niet achter wil stellen mogen ze die ook even doorlichten.
Geld moet rollen...... :facepalm:
Hoe was het bij de dierenarts, Tover-Feetje?
Hebben ze je een beetje gerust kunnen stellen?
Alle reacties Link kopieren
In de Engelse taal noemen ze dat altijd zo mooi een “foster fail”, als de opvanger geen afstand meer kan doen van de opvanghond. Het gebeurt dus vaker!

Ik kan ook niet fosteren omdat puberpup natuurlijk geen hondenvriend is. Maar was hij dat wel, dan ben ik bang dat we hier ook binnen de kortste keren een hondenweeshuis zouden hebben :facepalm:

Ik ben ook heel benieuwd hoe het met het beestenspul van Tover-Feetje is.

En Lemoos, wat sneu voor zoon. Beterschap voor hem! Probeert die kleine het er misschien stiekem vanaf te peuteren omdat ze ziet dat het jouw zoon in de weg zit?

Puberpup heeft geen dierenarts gezien, maar wij zijn er zelf deze week wel geweest. Ik belde voor het herhaalrecept en Mr Zoveel heeft het opgehaald.
Alle reacties Link kopieren
@NZ: nee het lijkt er meer op dat ze het gewoon niet kan hebben of zo. Toen we net thuis kwamen en zoon op de bank onder een dekentje ging liggen duwde ze zowat haar kleine spitssnuitje in dat gips. Zoon dus ‘Au!’. En sindsdien krabbelt ze opvallend onopvallend aan het gips waar ze er maar bij kan komen. Ik dacht zelf aan een soort geur wat het afgeeft.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
24-11-2021 21:03
@NZ: nee het lijkt er meer op dat ze het gewoon niet kan hebben of zo. Toen we net thuis kwamen en zoon op de bank onder een dekentje ging liggen duwde ze zowat haar kleine spitssnuitje in dat gips. Zoon dus ‘Au!’. En sindsdien krabbelt ze opvallend onopvallend aan het gips waar ze er maar bij kan komen. Ik dacht zelf aan een soort geur wat het afgeeft.
Ja, dat kan ook natuurlijk. Konden we maar in die hoofdjes kijken af en toe om te zien wat ze nu ècht denken :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga helemaal niets meer opvangen, ik heb al een opvanger wat een blijvertje is geworden :facepalm:
De bedoeling was dat ik nakomertje zou opvangen en als ze enigszins "normaal" was zou herplaatsen.
Het ging al mis op dag 1.
De gedragstherapeut stond met haar op de oprit en man riep "die gaat nergens meer naar toe" :rofl:
Dus hier een overduidelijke fosterfail.
Buiten dat betwijfel ik of nakomertje ooit nog "normaal" gaat worden :winkie:

Het drietal is weer goed gekeurd door de dierenarts.
Bij nakomertje werd toch weer een hartruis gehoord, al moest de dierenarts wel heel goed luisteren.
Zolang ze er geen last van heeft, overmatig moe of kortademig, is het niet zorgwekkend en kan ze er prima oud mee worden.
Spaanse kreeg geen op of aanmerkingen behalve dat ze heel stabiel op gewicht blijft.
Border haar nieuwe bult was toch weer een vetbult waar niets aan gedaan hoeft te worden als ze er geen last van heeft.
De dierenarts vond haar nog hele mooie tanden hebben :proud:
Aangezien ik ze allemaal had meegenomen hoefde ik maar een keer consultkosten te betalen, dus al met al viel de financiële aderlating ook reuze mee.

Ik ga met nakomertje nog steeds wekelijks naar de hondentraining waar ze altijd heel braaf is.
De trainers daar kunnen zich niet voorstellen dat ze wel eens niet zo braaf en beheerst is :nope:
Maar op mijn voorstel haar een weekje in huis te nemen word niet ingegaan :A:
Nu border weer is goed gekeurd door de dierenarts ben ik van plan haar ook weer eens mee te nemen naar een training.
Niet dat dat nodig is maar border vindt dat helemaal geweldig.
Eerlijk gezegd is een training lopen met brave border ook altijd erg goed voor mijn ego :biggrin:

Beterschap met het kind Lemoos :redrose:
Misschien is jongedame gewoon nieuwsgierig wat voor vreemd omhulsel kind om zijn arm heeft.
Ttroeteltje, heb je het mysterie van het bultje nog kunnen ontrafelen ;-))
Soms praat ik tegen mezelf, dan moeten we allebei lachen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het hele spul weer door de keuring kwam, Tover-Feetje :yes:

Mijn knuffeldier zit weer aan me vastgeplakt, omdat ik gister de hele dag op pad was voor werk. Mr Zoveel was wel thuis, maar ja… da’s toch niet hetzelfde hè. En dus sliep hij vannacht naast me op mijn kussen, met zijn snuit in mijn hals gedrukt, en kan ik vandaag ook geen stap zetten zonder gezelschap. :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ze alledrie weer goedgekeurd zijn Tover-Feetje

@NZ: ook wel lekker nu het kouder gaat worden, zo’n warm lijfje tegen je aan (en jij hebt er zelfs eentje die echt van kop tot teen kan ‘verwarmen’)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Fijn is dat he, als je hond bij je zit. Smousekous wil altijd persé bij mij in de stoel.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is echt heerlijk dat hij altijd zo lekker bij me wegkruipt. En inderdaad, nu het kouder wordt is dat zeker ook lekker warm. Toen met 40 graden vond ik het wel iets minder vertederend, moet ik eerlijk toegeven :P

Wat me vooral zo vertederd is dat hij niet zoveel vertrouwen in de mens heeft. Hij vindt iedereen leuk, maar blijft wel altijd aan en alert. En als hij dan zo tegen mij aan slaapt, dan gaat hij echt helemaal uit. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Sokkie heeft een paar mindere dagen, en daarbij opgeteld het slechte weer, wil ze niet meer mee naar buiten. En Pietertje had er ook weinig fiducie in en draaide zich om om naar binnen te gaan. Alleen Pippa was enthousiast, met het geboefte, zoals ik haar vriendinnetje Pam noem. Ze noemen dit hondenweer, maar mijn honden zijn het er niet mee eens. Zij noemen het kattenweer.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gestoorde teckel heeft weer iets nieuws ontdekt. Hij vind de schoenen van mijn vrouw ineens ongelooflijk interessant. Zodra hij de kans krijgt sleept hij één van de schoenen onder de bank.
Hij maakt niks kapot, hij gaat er alleen naast liggen.
Verder vind hij het nu leuk om bij mij op schoot te klimmen en dan langzaam naar boven werken, net zolang totdat hij zijn kop in mijn nek heeft gewurmd.
Hij kan dat echt sneaky doen, je merkt het bijna niet.
Ooooh, ik moet bijlezen!

Een puberpup van twee meter lengte die tegen een klein vrouwtje aankruipt in bed, wat schattig! Maar een minihondje dat in de nek van baasje kruipt….ook zo schattig!

Sokkietje die niet wil wandelen in kattenweer………tis me wat.

Hier is Blijerd met elk weertype te porren voor een wandeling.
Blijerd is an zich een selectief knuffelaar. Wanneer hij dat prettig vind dwingt hij een knuffelsessie af. Maar als hij geen zin heeft bereik je hem niet. Hij is wat dat betreft echt een eigenwijze poeperd.


Normaliter eet hij in de ochtend zijn bak binnen 5 seconden leeg. Momenteel wil hij niet. Dat is gek. Hij kijkt ernaar en pakt het niet.


Dan gaan we eerst wandelen en kijken we of hij daarna eet.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 28-11-2021 06:22
0.55% gewijzigd
Oh, en blij dat zo te lezen de hondjes ok zijn nav de DA-bezoeken.
Neuh……….hier staat de voerbak nog onaangeroerd te staan. Meneer taalt er niet naar, terwijl hij eigenlijk een ongeremde vreterd is.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef Sokkie groot gelijk, het is veel te koud en nat buiten voor oude botten :proud:

Sneaky in positie schuiven kunnen veel honden en als je erop gaat letten is het vaak heel vermakelijk om het hen te zien doen. Ik denk dan altijd “hoe komen ze erop?!” gevolgd door “wat slim!”.

@Ttroeteltje, wil Blijerd nog wel snoepjes eten? En drinken?
Alle reacties Link kopieren
Witje heeft ook momenten dat ze niet eet.
Even kijken wat er in ligt en dan gaat ze ergens liggen
En soms is ze het er niet mee eens dat man het in de bak doet, roer ik er een keer door heen en dan gaat ze eten, mal beest.

Ik geef sokkie groot gelijk.
Lekker binnen bij de kachel.
Witje wil altijd wel naar buiten, weer of geen weer.

Heerlijk, zo'n knuffel teckel.
Witje is niet zo knuffelig
Ze wil wel bij je liggen, kont tegen je benen en af en toe even tegen je aan kruipen.
Maar het liefst haar eigen hoekje
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Alle reacties Link kopieren
Boef is een lastige eter, vaak eet hij het best als je begint met brokjes aangeven en dan in hoopjes op de grond legt. Uit z'n bakje eten doet ie zelden. Rare hond.

Ttroeteltje, heeft ie inmiddels al wat gegeten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven