Viva’s hondenveldje the sequel

24-05-2021 15:47 3374 berichten
Alle reacties Link kopieren
En welkom terug allemaal. Op verzoek van de mod een nieuw topic voor ons virtuele hondenveldje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
28-11-2021 06:21
Maar een minihondje dat in de nek van baasje kruipt….ook zo schattig!
Laat het hem maar niet horen, hij vindt zichzelf echt geen minihondje! Hij denkt dat hij zeker 50kg weegt. In werkelijkheid is dat 6kg.
f1823 wijzigde dit bericht op 28-11-2021 21:33
0.70% gewijzigd
Hahaha, lekker dier van 50….euhm……6 kilo!


Blijerd heeft vanochtend, later, gegeten. Ik ging het hem voordoen. Kruipen naar de bak, ruiken, hmmmmmmmm roepen, hem uitnodigen om mee te doen en ineens zaten we beiden met onze neus in de bak. Ik heb me voorzichtig teruggetrokken en hij ging door.

Wat we voor onze hondjes doen hè?
Met liefde!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, wat we doen voor onze beestjes. En volgens mij doen ze het erom 😎
Ze weten absoluut wel wie het goed met ze voorheeft!
En dat doet mij deugd.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag wou Sokkie weer mee maar de wandeling duurde eigenlijk te lang omdat ze nieuwe paadjes aan het ontdekken waren. En onderweg regende het een paar keer. Dus ik denk wel dat het een afknapper was voor haar. Pietertje en Pippa waren er uiteraard ook bij, Pippa op een gegeven moment aan de lijn, omdat daar veel wild zit en zij dat ruikt.
Twee vriendinnen waren ook mee, allebei met hond. Sep, het zoontje van Pietertje, en Pam, het speelmaatje van Pippa. En dan nog Husky, de hond van de buurvrouw die ik ook meegenomen had. Vanaf het moment dat Sokkie binnen was, lag ze op de keukenbank, al te wachten op het avond eten. Dat is dus 3 uur wachten. Maar het avond eten is haar hoogtepunt van de dag. Ik was trouwens net op tijd toen ik zag dat ze weer in de gang wou plassen. Heb haar meteen buiten gebonjourd. Daarna meldt ze zichzelf altijd weer. Pietertje wordt slecht droog dus die heb ik met een handdoek op schoot genomen en warm en droog gewreven. Ze is toch al zo'n koukleumpje. Mijn paarden hebben het ook gehad. Die willen eigenlijk al naar binnen maar ik laat ze nog even wachten. Anders staan ze wel erg veel op stal.
Geweldig Iones, lijkt me heerlijk waar jij woont!
En Pietertje heeft een zoontje? Hoe leuk is dat! Hij werd verliefd, had een one night stand en het nestje volg jij nog steeds?

Ow wacht, is Pietertje een meisje? Ik houd het niet uit elkaar allemaal hoor.


Hoe gaat het eigenlijk nu tussen jou en die vriendin waarmee je een tijd geleden woorden had irt haar hondenopvoedingsmethodieken? Is dat nog goed gekomen?
Alle reacties Link kopieren
Die vriendin was weer mee. Op een gegeven moment hadden we het weer opgepakt, maar ik heb wel gezegd wat me dwars gezeten had. Het gaat nu wel weer goed, we komen nauwelijks anderen tegen en dat scheelt veel.

Pietertje is een vrouwtje en ze had het destijds aangelegd met de bouvier van de buren. Daar heeft ze vier pups van gekregen, o.a. Sep, die mijn andere vriendin genomen heeft. De rest is helaas uit het oog verloren en dat vind ik jammer.
Nou, fijn dat het weer goed is. Zou jammer zijn voor de hondjes en voor jullie als dat nie5 zo was.

Pietertje valt op grote mannen. Begrijp ik wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het is bijgelegd Iones. Vandaag een rustig dagje, nieuwe routes verkend met jongedame. Weer op mijn gezicht gevallen (zo lomp, echt een boomworteltje van niets maar lag verstopt onder blaadjes). Gelukkig een zachte landing met al die blaadjes
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
28-11-2021 18:59

Pietertje valt op grote mannen. Begrijp ik wel hoor.
Het is het laatste wat hij gedaan heeft, zich bekommeren om Pietertje. Ze was toen loops en ze waren de hele dag samen. En toen hij op een ochtend haar op wilde halen, is het mis gegaan. Mijn man vond hem buiten, hij was gestorven. Kennelijk zich te druk gemaakt.
lemoos2 schreef:
28-11-2021 19:10
Fijn dat het is bijgelegd Iones. Vandaag een rustig dagje, nieuwe routes verkend met jongedame. Weer op mijn gezicht gevallen (zo lomp, echt een boomworteltje van niets maar lag verstopt onder blaadjes). Gelukkig een zachte landing met al die blaadjes
:-D
Waren er nog getuigen?

Zelf ga ik altijd bijna op mijn bek maar nog niet helemaal, gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig niet :-). Op jongedame na dan, die raakt er inmiddels wat meer aan gewend.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
29-11-2021 19:05
Gelukkig niet :-). Op jongedame na dan, die raakt er inmiddels wat meer aan gewend.
:biggrin: Wat erg! Ik dacht dat ik erg was! :-D
Alle reacties Link kopieren
Het is ook een beetje zelfgekozen ‘ellende’. Eigenlijk moet ik op het einde van de dag gewoon een wandelstok kruk meenemen. Maar daar ben ik te ijdel voor. Alhoewel ik irl bij hoog en laag beweer dat ik dat doe omdat alleen mijn rechterarm goed werkt en tsja, de riem moet ik ook vasthouden toch? *kuch*
Nee heb je, ja kun je krijgen
iones schreef:
29-11-2021 18:38
Het is het laatste wat hij gedaan heeft, zich bekommeren om Pietertje. Ze was toen loops en ze waren de hele dag samen. En toen hij op een ochtend haar op wilde halen, is het mis gegaan. Mijn man vond hem buiten, hij was gestorven. Kennelijk zich te druk gemaakt.



:-D
Waren er nog getuigen?

Zelf ga ik altijd bijna op mijn bek maar nog niet helemaal, gelukkig.
Wat? Is de aanbidder echt, of is dit een geintje?
lemoos2 schreef:
29-11-2021 19:11
Het is ook een beetje zelfgekozen ‘ellende’. Eigenlijk moet ik op het einde van de dag gewoon een wandelstok kruk meenemen. Maar daar ben ik te ijdel voor. Alhoewel ik irl bij hoog en laag beweer dat ik dat doe omdat alleen mijn rechterarm goed werkt en tsja, de riem moet ik ook vasthouden toch? *kuch*
Lemoos, jij met je goede adviezen over laarzen met goede zolen enzo.
En zelf kies je meermaals voor het survivalpad.
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
29-11-2021 19:29
Lemoos, jij met je goede adviezen over laarzen met goede zolen enzo.
En zelf kies je meermaals voor het survivalpad.
Zoals mijn man altijd geërgerd zegt in voorkomende situaties: ‘Als jij nou eerst lekker zelf eens je tips en tops gaat toepassen zeg!’
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
29-11-2021 19:31
Zoals mijn man altijd geërgerd zegt in voorkomende situaties: ‘Als jij nou eerst lekker zelf eens je tips en tops gaat toepassen zeg!’
Ik begrijp hem wel hoor.
Zal ook wel geschrokken zijn.

Of is ie net zoals die van mij, die toen ik van de trap afviel rustig kwam kijken en zei: huh? Wat doe jij nou?
Ttroeteltje schreef:
29-11-2021 19:45
Wat doe jij nou?
Haha, herkenbaar. Al kijkt dabbertje meestal zo als ik op m'n hielen loop als ik heb gedweild en de boel nog niet droog is.

Laten jullie honden trouwens de kerstboom met rust?
Alle reacties Link kopieren
Ttroeteltje schreef:
29-11-2021 19:45
Ik begrijp hem wel hoor.
Zal ook wel geschrokken zijn.

Of is ie net zoals die van mij, die toen ik van de trap afviel rustig kwam kijken en zei: huh? Wat doe jij nou?
:rofl: Voorheen was hij wel zo. Maar nu niet meer. Maar ik ontken het ook glashard dat ik gevallen ben ;-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Vivanomore schreef:
29-11-2021 20:15
Haha, herkenbaar. Al kijkt dabbertje meestal zo als ik op m'n hielen loop als ik heb gedweild en de boel nog niet droog is.

Laten jullie honden trouwens de kerstboom met rust?
De boom wel. Man wil altijd met alle geweld een geërfde kerststal erbij. Daar heeft jongedame vorige kerst alle schapen uitgehaald en ze vakkundig een voor een gevild en ontdaan van hun vachtje :facepalm:
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
29-11-2021 20:28
De boom wel. Man wil altijd met alle geweld een geërfde kerststal erbij. Daar heeft jongedame vorige kerst alle schapen uitgehaald en ze vakkundig een voor een gevild en ontdaan van hun vachtje :facepalm:
:rofl:

Sorry
Alle reacties Link kopieren
Vivanomore schreef:
29-11-2021 20:15
Haha, herkenbaar. Al kijkt dabbertje meestal zo als ik op m'n hielen loop als ik heb gedweild en de boel nog niet droog is.

Laten jullie honden trouwens de kerstboom met rust?
Eerste jaar heeft witje de kerstboom van de kast gekregen, alle ballen stuk.
Vorig jaar geen boom, we waren toen net verhuisd en nog druk bezig met van alles, dat ik niet de puf had om nog een boom te gaan versieren.
En met in mijn hoofd dat ze het jaar ervoor de boel stuk gemaakt had vond ik het ook wel goed.
Ik wil het dit jaar wel proberen, ze is een stuk rustiger
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Wij hebben geen kerstboom.
Blijerd kijkt naar alle lichtjes overal in huis, die hebben we in overvloed, maar kan er niet bij.
Op een kast een hele grote (bijna meter doorsnee) krans van wilgentakken met ballen en lichtjes rechtop staan, die vervangt een kerstboom.
We hebben normaliter ook wat kerstpoppetjes in knuffelversie, maar die scheurt hij aan flarden. En die trekt hij overal vanaf.
Dus we hebben dit jaar de versieringen flink aangepast aan hetgeen hij kan handelen.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 30-11-2021 07:04
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ach Lemoos, wat balen weer van dat vallen. :hug:

@Iones, is Sokkie de teleurstelling van de regenwandeling nog weer te boven gekomen?

@vivanomore, ik ben zelf niet zo van de kerstdecoratie en houd het vaak bij wat Amaryllissen en een verdwaalde kerstster.

Maar de mijne zou een boom met ballen met rust laten. Het is gewoon geen sloper, en binnenshuis doet hij niets wat niet mag (ongehoorzaamheid bewaart hij voor in de tuin, het monster…).

Mijn vorige daarentegen zou schapenvachtjes van een kerststalletje ook niet kunnen hebben weerstaan. Maar die vond dan ook “alles wat fluffie is, is van mij”.

Ik ben dus bang dat het met jouw hond ook alle kanten op kan, en dat het echt een kwestie van testen is. Misschien kun je het dit jaar eens uitproberen met een goedkoop boompje en zonder de antieke ballen van oma?
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar heeft Pepper de kerstboom compleet omvergeploegd.
Hij vergiste zich in de remweg toen hij achter een ontsnapte tennisbal aan zat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven