Vliegengordijn

03-07-2020 10:20 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word echt knettergek van alle vliegen in huis!!! Nu had ik een vliegengordijn gehaald maar die werkt niet met huisdieren. Als ze er doorheen lopen dan klikt het gordijn niet terug zeg maar. Iemand tips voor een goed gordijn, wat ook nog een beetje betaalbaar is.

Vind het zo akelig als je s,avonds lekker languit zit en je moet die vieze beesten steeds van je af slaan😣 Denk dat ik ook maar van die dingen haal voor in het stopcontact en een paar goede meppers.
Wij wonen achteraf met weilanden die aan onze tuin grenzen en hebben ook last van vliegen, nog niet zo heftig als andere jaren maar ze zijn er wel.
Wij hebben kattenstaarten voor de deuren hangen en horren voor de ramen.
Hebben we dat niet dan hebben we in plaats van 10 vliegen, 40 vliegen in huis zitten.

Savonds voordat we binnen gaan zitten dan is het de vliegen die binnen zitten rammen zodat we rustig kunnen zitten.

Ik zou dus investeren in horren en iets voor de deur, zoals bijvoorbeeld kattenstaarten of iets zoals wij hebben, waar je huisdieren gewoon door kunnen lopen.
Hordeuren en horgordijnen hier, zowel boven als beneden. Werkt echt top. De enkele vlieg die nog binnenkomt wordt opgegeten door de katten.
Herkenbare frustratie... Helemaal ervan af kom je niet volgens mij.
Maar wij hebben het redelijk onder controle door het plaatsen van horren voor de ramen, een plissehordeur voor de openslaande tuindeuren en een liso-vliegengordijn voor de 'gewone' buitendeuren. Dat laatste vliegengordijn vind ik ideaal, werkt veel beter dan bijvoorbeeld kattenstaarten (is ook wel duurder).
Wij hebben van die brede flappen, werkt goed met huisdieren. Vroeger hadden zo'n hordeur die je uit kan schuiven, daar kroop de hond onderdoor :-D
Tiana_76 schreef:
03-07-2020 10:34
Hordeuren en horgordijnen hier, zowel boven als beneden. Werkt echt top. De enkele vlieg die nog binnenkomt wordt opgegeten door de katten.

Maar met die hordeur ben je steeds portier aan het spelen voor de katten?
Wij hebben 4 flappen.

Nu ben ik thuis, achterdeur open en dan hangen die flappen. Als de achterdeur dicht is schuif ik de flappen zo dat katten wel door het luik kunnen.
In theorie dus prima maar ik vind die flappen niet echt hun werk doen. Er zitten altijd kieren tussen/flappen scheef.

dit idee:

Afbeelding
Tiana_76 schreef:
03-07-2020 10:34

Wij hebben een hordeur naar het balkon. Onderin een kruis geknipt, waar de katten doorheen kunnen. Daar komt een enkele keer een vlieg doorheen, maar dat is niet noemenswaardig.

Afbeelding

Oh, het is geen kruis meer, maar klapdeurtjes.
bubbel° wijzigde dit bericht op 03-07-2020 18:03
12.76% gewijzigd
Ik heb n hor voor de deur die uit 2 delen bestaat, met magneten van boven tot onder. Die valt netjes weer dicht als je er doorheen loopt.

Deze

https://www.bol.com/nl/p/o-daddy-magnet ... 3160/?s2a=
Wij hebben een liso gordijn. Werkt perfect. Ook om zelf doorheen te lopen met een bord eten bijvoorbeeld.

https://www.vliegengordijnen.shop/nl/
Whomi schreef:
03-07-2020 12:18
Wij hebben een liso gordijn. Werkt perfect. Ook om zelf doorheen te lopen met een bord eten bijvoorbeeld.

Je link doet het niet.
Peixe schreef:
03-07-2020 14:06
Je link doet het niet.
Bij mij wel gewoon. Googelen op Liso vliegengordijn werkt ook :)
Whomi schreef:
03-07-2020 12:18

Wij ook. Ideaal.
Met twee honden en een kat (en een kind dat steeds in en uit rent): tot dusver is het liso vliegengordijn de beste optie, samen met vaste horren voor de ramen. Amper nog vliegen òf muggen binnen.

Hordeuren werden door zoon te hard dichtgeslagen waardoor ze weer opensprongen, de kat weigerde het luikje in die hordeur te gebruiken, hond 1 zat klem met zijn dikke lijf in datzelfde luikje en hond 2 krabde met haar voorpoten het gaas stuk als er niet snel genoeg een portier kwam.
Hordeur met gasveer/drammer sloopte man. De magnetische flappen sloten niet of verzakten waardoor er steeds op werd getrapt.
Ik lees even mee. Probleem bij ons is dat de kozijnen van kunststof zijn. We hebben overal horren behalve voor de tuindeuren. Daar zoeken we nog iets voor. Maar ik wil niet boren in die kunststof kozijnen.
Ook ik kan het liso-vliegengordijn aanraden. Het is wel wat duurder, maar gaat ook veel langer mee dan die goedkope hor-oplossingen. En het is ideaal met een kat, die kan er zelf doorheen zonder dat je dat hoort. Ik heb eerder van die hor-flappen gehad, die waren zomaar stuk en bleven vaak open staan. En ik heb een gamma-eigenmerk-hordeur gehad. Die was niet echt stevig en de kat kon er niet zelf doorheen (of liet hem open staan).
Peixe schreef:
03-07-2020 11:09
Maar met die hordeur ben je steeds portier aan het spelen voor de katten?
Nee, daar zit een luikje in.
Elizabethie schreef:
03-07-2020 14:37
Ik lees even mee. Probleem bij ons is dat de kozijnen van kunststof zijn. We hebben overal horren behalve voor de tuindeuren. Daar zoeken we nog iets voor. Maar ik wil niet boren in die kunststof kozijnen.
Onze tuindeuren zijn ook kunststof, maar onze rails voor de liso hangt in de uitsparing voor het kozijn. Zoals op de foto hieronder, op dat stukje “muur” haaks op het kozijn. Dus niet vlak ertegen maar met speciale beugeltjes die je ook op het plafond kan monteren. Lastig uit te leggen zo.

Afbeelding
BigLizzie schreef:
03-07-2020 11:25
Ik heb n hor voor de deur die uit 2 delen bestaat, met magneten van boven tot onder. Die valt netjes weer dicht als je er doorheen loopt.

Deze

Deze had ik dus ook maar dit werkte niet. Mijn honden liepen er rustig tussen door maar dan kon ik nog steeds die flappen recht hangen. Voelde mij dus net zo,n portier.
En van die kattenstaarten, ik denk dat het ideaal speelgoed is voor mijn katten😉
Whomi schreef:
03-07-2020 15:02
Onze tuindeuren zijn ook kunststof, maar onze rails voor de liso hangt in de uitsparing voor het kozijn. Zoals op de foto hieronder, op dat stukje “muur” haaks op het kozijn. Dus niet vlak ertegen maar met speciale beugeltjes die je ook op het plafond kan monteren. Lastig uit te leggen zo.

Afbeelding
Ik snap wat je bedoelt. Boven onze tuindeuren zitten echter ook nog raampjes. Dus het zou een heel lang (ongeveer 3,40 meter)gordijn moeten worden.
BigLizzie schreef:
03-07-2020 11:25

Deze

Deze hebben wij ook en onze bange hond durft er zelfs door. Verder enorm blij dat we horren hebben, want met vee hebben we ook altijd veel vliegen en ander gespuis.
Elizabethie schreef:
03-07-2020 19:20
Ik snap wat je bedoelt. Boven onze tuindeuren zitten echter ook nog raampjes. Dus het zou een heel lang (ongeveer 3,40 meter)gordijn moeten worden.
Ah, dat is lastig dan ja. Al is die liso wel op elke maat te bestellen.
Dwarrel75 schreef:
03-07-2020 16:50
En van die kattenstaarten, ik denk dat het ideaal speelgoed is voor mijn katten😉
:rofl: dat zou goed kunnen ja
nachtvlinder1977 schreef:
04-07-2020 01:07
Deze hebben wij ook en onze bange hond durft er zelfs door. Verder enorm blij dat we horren hebben, want met vee hebben we ook altijd veel vliegen en ander gespuis.
Wat schattig van die hond.

En ja met vee zal je daar wel helemaal veel last van hebben ja. Hier zit ik vlak naast een vaart en de hoeveelheid muggen etc is niet normaal. Als je hier niks hebt ben je de hele dag op insectenjacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven