Vliegenvangers

02-07-2015 16:21 27 berichten
Alle reacties Link kopieren

deze dus. het ziet er onsmakelijk uit maar de wanhoop nabij heb ik er vorig jaar een paar gekocht en het werkt heel goed!

als ik bezoek krijg haal ik hem weg en is mijn huis heerlijk vliegvrij

wat doen jullie om je huis vliegvrij te houden?
The best is yet to come
quote:gladoortje74 schreef op 02 juli 2015 @ 18:48:

Ik zeg, kill! Ik heb ook een electrische vliegenmepper. En die gebruik ik tegenwoordig ook voor die grote motten die in de zomer wel eens naar binnen vliegen. Ik zal het maar toegeven, ik ben bang voor motten, hahaha. Ze fladderen alle kanten op, zo tegen je aan. En alle katten en honden gaan erachteraan. Dus die mogen ook dood. Dit moest ik 2x lezen.
Er kroop een kleine rups over het GFT. Het bakje sla gaat dus meteen weg.

Ik ga dus mijn keuken grondig zuigen en schoon maken.

Die vliegenvangers hang ik bij het open raam waar ze zitten en ik het minst kom. Haren blijven anders wel een plakken..

Ik heb zeker 3 vliegenmeppers in huis liggen. (Twee echt goede gekocht bij de Kringloop voor 20 of 25 eurocent. Dat zijn net zweepjes. Vluchten kunnen ze niet meer als er eentje van de kringloop tegen aan knalt.)

De zilvervisjes val trekt ook motten.

Een vliegenval met een speciale mix (ergens gelezen) die hangt er niet. Maar als ik iemand ken die gaat vissen....

Ik ben namelijk ban dat het extra beesten aan trekt. Krijg ik van mijn buren de schuld....

En met dit hete weer breng ik mijn GFT weg. Plastic pak ik goed in voordat het de zak in gaat. Bij het openen van zak en kliko vliegt er wel eens wat uit. Dan zet ik gelijk een herinnering in mijn telefoon voor de kliko.

Op het moment valt het wel mee. Ik heb een lamp ana het plafond waar ze wel in, maar niet uit kunnen. Ik vroeg me af waar de wespen bleven die af en toe mijn huis in kwamen. Ik zag en vond ze in die lamp.

Ik heb zoiets - niet deze - maar er zit een kleine kier tussen plafond en lamp. Rookglas daar houden die krengen van. Ik heb ook een tafellamp en als ik ze zie. Dan leg er iets boven op. Vallen ze in slaap zonder wakker te worden.

Ook geen vlekken op de muur. Spinnen mogen blijven. Ik zag er een heel grote die kroop richting waar het ongedierte zich verstopt.

Die mag ze hebben. Als de spin klaar is dan pak ik een glas en dun kartonnetje. Mag hij elders waar ik hem uit zet verder gaan.

In de kliko kan je ook iets plakken of hangen. Ik weet zo niet wat. Ik zorg dat er weinig zoet spul in komt en ook rottend spul (nat) gooi ik er alleen in als in dezelfde week de kliko wordt geleegd. Ik had eerst een speciale emmer, maar als de slakken er op af komen. Nou....

Ik ben trouwens nog op zoek naar een stukje hor dan ik onder aan de deur van de schuur kan doen. Plastic vitrage.

Weet iemand misschien waar goedkope te koop is? De kier moet wel ventileren, maar slakken, vliegen en motten moet het tegen houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven