Vloerkleed? Bureau stoel.

14-05-2020 13:31 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar advies. Net als vast vele heb ik afgelopen maanden een werkruimte moeten creëren in huis vanwege het thuiswerken. Gelukkig hebben we een kamer over en kan ik daar overdag op mijn gemak werken en s avonds de deur achter me dicht trekken.

Het probleem is als volgt. We hebben een drive-in woning, heel blij mee.Het nadeel is dat de kamer waar ik nu zit op de begane grond zit. Met een raam op het noorden. De rest van ons huis heeft een aangename temperatuur. Deze kamer is echter koud. In het bijzonder de vloer. De vloer isoleren staat op het wensenlijstje, echter is het lijstje lang en er zijn andere prioriteiten.

Nu heb ik het dus koud tijdens het werken, zeker de vloer trekt koud op. Sokken, sloffen en warm aankleden helpen onvoldoende. Nu denk ik er aan om een vloerkleed neer te leggen, maar werkt dit met een bureau stoel. Iemand ervaring, een beter idee? Als vast bedankt voor het mee denken!

Vloerkleed of iets anders

Totaal aantal stemmen: 17

Goed idee vloerkleed met bureaustoel (59%)
Slecht idee vloerkleed met bureaustoel (24%)
Ik wil gewoon de mening van de rest weten😉 (18%)
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Zolang je er geen hoogpolig tapijt neerlegt waar de wieltjes in kwijt raken. Ik heb vloerbedekking als ondergrond. Geen laminaat oid. Geen enkel probleem met rijden.
Je kunt ook een gewone stoel neerzetten, dan kun je warme tapijten kiezen wat je wilt.
Vloerkleed en dan een bureaustoelonderlegger erop.

Ikea heeft die:

Afbeelding

Anders rijd je je kleed aan gort (en de wielen van je stoel misschien ook).
Jarenlang bureaustoel gehad op tapijt. Niet hoogpolig, maar kantoorkwaliteit. Ik had wel een bureaustoelen met wielen geschikt voor zachte vloeren. Wielen kun je meestal eenvoudig vervangen.
Ik heb mijn bureaustoel ook op een klein rond laagpolig kleed staan. Alleen doe ik dat om mijn vloer te beschermen :D
Dus zolang je niet op die stoel heen en weer door de kamer will rollen, dan is het geen probleem!
"I love not Man the less, but Nature more..."
Tiana_76 schreef:
14-05-2020 13:35
Vloerkleed en dan een bureaustoelonderlegger erop.
Ikea heeft die:
Afbeelding
Anders rijd je je kleed aan gort (en de wielen van je stoel misschien ook).
Jysk heeft ze ook, daar zijn ze goedkoper en de kwaliteit is vergelijkbaar. Voor zowel gladde vloeren als tapijt.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 14-05-2020 13:51
4.68% gewijzigd
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Onze laagpolige vloerbedekking was na een paar jaar bureaustoel compleet aan gort. Terwijl hij in de rest van het huis nog prima erbij lag. Ik zou het niet doen, tenzij met zo'n vloerbeschermer. Rijdt ook veel lekkerder :)
Ik hoef niet echt te rijden, hoogstens wat voor en achter uit voor het opstaan.

Hoogpolig had ik inderdaad al afgeschreven. Misschien moet ik het gewoon eens proberen met een goedkoop vloerkleed. Een beschermer heb ik nog liggen als “placemat” voor onze hond.

Hoe lang deze thuiswerk situatie blijft bestaan. Mijn werkgever blijft zeggen. We hebben nog geen besluit genomen over thuiswerken na Corona en van de andere kant, we zijn zo blij dat iedereen nu zo goed thuis werkt.
dan de ouderwetse stoof maar weer in ere herstellen, of de voetenzak
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Voor de warmte kan je ook een klein infrood paneel (60 x 60, 400 watt) bij je werkplek zetten. Of een vloermatje met verwarming aan je voeten. Die laatste hebben ze vaak in kampeerzaken.
00suus00 schreef:
14-05-2020 13:56
Ik hoef niet echt te rijden, hoogstens wat voor en achter uit voor het opstaan.

Hoogpolig had ik inderdaad al afgeschreven. Misschien moet ik het gewoon eens proberen met een goedkoop vloerkleed. Een beschermer heb ik nog liggen als “placemat” voor onze hond.

Hoe lang deze thuiswerk situatie blijft bestaan. Mijn werkgever blijft zeggen. We hebben nog geen besluit genomen over thuiswerken na Corona en van de andere kant, we zijn zo blij dat iedereen nu zo goed thuis werkt.
Mijn kleedje heb ik bij de Ikea gekocht, Kwantum en Leen Bakker hebben ze ook.
"I love not Man the less, but Nature more..."
in gewoon industrieel vloerbedekking in mijn kantoor aan huis. Gaat al 15 jaar goed, en ziet er nog steeds goed uit. Wel voor een betere kwaliteit gekozen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb een kleed onder mijn stoel van gevlochten bananenblad. Isoleert heel goed en het kleed blijft intact.
Hier hetzelfde probleem. Ik heb goede sloffen van Bever, en een fleece dekentje over m'n benen.
Ik besef dat dit de vraag niet was, maar kijk, ze zijn in de aanbieding: https://www.bever.nl/p/falke-cosyshoes- ... olour=2296 .
Ik had dat ook deze week, het was ineens heel koud en mijn werkkamer ligt niet op de zon. Ik heb mijn camping-warmer gebruikt.

Dat is een terracotta pot met waxinelichtjes. Ik gebruik een Ikea Ingefära schotel, daarin zet je de (korte versie van) het ordning bestekbakje en omgekeerd daarop de Ingefära pot. Onderin de schotel/bestekbak kun je zes waxines kwijt. Dan schenk je er een laagje water tussen zodat het kaarsvet niet warmer wordt dan 100 graden. De pot verspreidt de warmte gelijkmatig. Je kunt er 1 of 2 onder je bureau zetten. Of in je voortent. :mrgreen:

Ze zijn ook te koop onder de naam Egloo. Bij Amazon Nederland bijvoorbeeld.
Dankjewel voor het mee denken!
Ik zou wel een extra isolerende laag onder het kleed leggen. Man zit op een koud kantoor. Had een kleed, maar dat hielp niet voldoende. Of voor een hoogpolige gaan met zo’n met erop. Maar dan wel zorgen dat je er niet afrijdt.
ch4rlie schreef:
14-05-2020 13:59
Voor de warmte kan je ook een klein infrood paneel (60 x 60, 400 watt) bij je werkplek zetten. Of een vloermatje met verwarming aan je voeten. Die laatste hebben ze vaak in kampeerzaken.

Slurpen die niet aardig wat energie(kosten)?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
14-05-2020 18:13
Slurpen die niet aardig wat energie(kosten)?
Ongeveer 0,4 kWh, dat kost zo’n 10 cent per uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven