Vlooien!
woensdag 12 mei 2010 om 21:23
Ik word er echt gek van! Ik heb mijn hele huis grondig gestofzuigd met een nieuwe zak en deze gelijk weggegooid. Daarna het hele huis ingespoten. 2 dagen later nog een keer het hele huis gestofzuigd. Mijn 2 katten hebben een pipetje van frontline gehad, maar nog heeft 1 van de 2 vlooien! Ze heeft zelfs nog een keer een pipetje gehad. Wat kan ik nou nog meer doen?? Ik heb de vlooien nog niet in huis gezien, maar je weet maar nooit.

donderdag 13 mei 2010 om 10:52

donderdag 13 mei 2010 om 11:04
quote:bobra schreef op 13 mei 2010 @ 10:25:
Frontline, daar worden ze snel resistent voor, doe mij maar Stronghold, kost wat maar helpt heeel goed!
Stronghold en frontline doen elkaar qua prijs niet zo veel hoor. Scheelt nog geen euro per maand. Enige is dat frontline in verpakkingen van 6 wel goedkoper is.
Tegen teken bestaat niet zoveel voor katten. Frontline is het enige. Frontline spray werkt wel beter dan de pipetten. Wat ik vaak adviseer is frontline pipet (of iets anders) tegen de vlooien en dan elke 1-2 weken bijsprayen met de frontline spray op de kop en borst. Dat vind een kat natuurlijk vreselijk, dus pak een plastic handschoen, spray daar een paar keer op en wrijf zo de kat zijn kop in. Werkt veel beter tegen teken! Bij elk middel waar op staat dat het werkt tegen teken, kijk dan even goed of het wel bij katten gebruikt mag worden!!! Veel middelen kunnen honden wel tegen, maar katten niet... (en ja, ik heb al dode katten gezien door toediening van middelen waar katten niet tegen kunnen...)
Frontline, daar worden ze snel resistent voor, doe mij maar Stronghold, kost wat maar helpt heeel goed!
Stronghold en frontline doen elkaar qua prijs niet zo veel hoor. Scheelt nog geen euro per maand. Enige is dat frontline in verpakkingen van 6 wel goedkoper is.
Tegen teken bestaat niet zoveel voor katten. Frontline is het enige. Frontline spray werkt wel beter dan de pipetten. Wat ik vaak adviseer is frontline pipet (of iets anders) tegen de vlooien en dan elke 1-2 weken bijsprayen met de frontline spray op de kop en borst. Dat vind een kat natuurlijk vreselijk, dus pak een plastic handschoen, spray daar een paar keer op en wrijf zo de kat zijn kop in. Werkt veel beter tegen teken! Bij elk middel waar op staat dat het werkt tegen teken, kijk dan even goed of het wel bij katten gebruikt mag worden!!! Veel middelen kunnen honden wel tegen, maar katten niet... (en ja, ik heb al dode katten gezien door toediening van middelen waar katten niet tegen kunnen...)
donderdag 13 mei 2010 om 14:19
Idd SuperCow, ook onze dierenarts bevestigde dat er resistentie tegen Frontline is.
Bovendien Draakje, we hadden het dus niet 'even' tegen de vlooien geprobeerd. Katten waren gewoon al jaren aan de Frontline, en toch kregen we dwars erdoorheen een vlooienplaag.
T is mooi hoor, je geloof in Frontline, maar ik geloof er niet meer in.
Bovendien Draakje, we hadden het dus niet 'even' tegen de vlooien geprobeerd. Katten waren gewoon al jaren aan de Frontline, en toch kregen we dwars erdoorheen een vlooienplaag.
T is mooi hoor, je geloof in Frontline, maar ik geloof er niet meer in.
donderdag 13 mei 2010 om 20:19
Er is tegenwoordig ook een nieuw middel voor katten dat werkt tegen teken en vlooien: effipro.
Het is nieuw en dus nog niet bewezen dat het goed werkt, maar van de paar mensen bij ons in de praktijk die het gebruiken hoor ik hele goede dingen.
Want nu is het vooral de tijd van de teken. Vlooien komen tegenwoordig het hele jaar door voor, in huis blijft het toch lekker warm,
Het is nieuw en dus nog niet bewezen dat het goed werkt, maar van de paar mensen bij ons in de praktijk die het gebruiken hoor ik hele goede dingen.
Want nu is het vooral de tijd van de teken. Vlooien komen tegenwoordig het hele jaar door voor, in huis blijft het toch lekker warm,
donderdag 13 mei 2010 om 22:00
Prima, dat jullie dierenarts zegt dat er resistentie is tegen frontline, maar die hebben de onderzoeken niet gelezen. (btw ben zelf dierenarts... en heb uitgebreid info gehad van fabrikant van frontline. In eerste instantie praatte ik ook iedereen na over dat er resistentie voor frontline zou zijn, en dat is dus echt niet zo.) En die vriendin van mij, heeft van begin tot eind het onderzoek geleidt. En als je echt zo'n vlooienplaag hebt, laat jouw dierenarts dan eens bellen met de fleabusters van merial (fabrikant van frontline), als het nodig is komen ze zelfs thuis onderzoeken doen. Ze testen dan meteen de resistentie. Je krijgt voor 3 maanden gratis frontline combo voor alle dieren in huis en ze evalueren het erg netjes.
Wrumpje, hoe had je het aangepakt dan? Hoevaak gebruikte je de frontline? Welke verpakkingen gebruikte je? Hoe diende je het toe? (masseerde je het nog even in?)
Effipro, prachtig middel!!! Ik ben erg benieuwd of je weet welke werkzame stof er in zit...
Wrumpje, hoe had je het aangepakt dan? Hoevaak gebruikte je de frontline? Welke verpakkingen gebruikte je? Hoe diende je het toe? (masseerde je het nog even in?)
Effipro, prachtig middel!!! Ik ben erg benieuwd of je weet welke werkzame stof er in zit...