vogelhuisjes kruidvat

28-12-2013 10:55 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik heb vogelhuisjes van het kruidvat gekregen. Leuk! Maar hoe hang ik deze solide op aan de schutting? Iemand tips?
Boren? En dan plug en schroef?
Zit er geen ophangmateriaal bij?
Let ook ff op welke kant het gat zit en hoe hoog je hem hangt. Het gat moet naar het noordoosten of zuidoosten gericht zijn ivm zon die anders erin schijnt of regen dat erin komt. Voor mussen moet hij iig hoger dan 2 meter hangen, voor koolmezen tussen 2-3 meter. Schutting lijkt me dus niet zo'n goede plek, want die is niet zo hoog denk ik. En de aanvliegroute moet open zijn, dus geen takken in de weg enzo. Het is niet zomaar ff ophangen dan komt er niks in nl.
Volgens mij zijn het meer een soort gezellige sierhuisjes dan huizen waar je vogels blij mee maakt. Maar ik wil ze graag aan de schutting (tuin is een postzegel) hangen. (Schutting staat op het zuiden...). Ik kan geen linkje plakken...
Ze hebben een dak van golfplaat en een soort opgangring in het midden. Geen spullen erbij. Denk dat ze meer zijn om neer te zetten. Maar jullie zijn vast creatiever dan ik!
Voor de sier zijn ze leuk. Een vogelhuisje moet diep genoeg zijn om er een nestje in te maken wat tussen de 10 en 15 cm hoog is.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:lampjelampje schreef op 28 december 2013 @ 11:25:

Volgens mij zijn het meer een soort gezellige sierhuisjes dan huizen waar je vogels blij mee maakt. Maar ik wil ze graag aan de schutting (tuin is een postzegel) hangen. (Schutting staat op het zuiden...). Ik kan geen linkje plakken...Wij hebben een "officieel" vogelhuisje op een verantwoorde plek hangen. En waar zit ieder jaar een nestje? In het sierhuisje dat aan de paal van het tuinhekje hangt, waar de hele dag iedereen langsloopt..........

Deze?

Is inderdaad meer een sierhuisje.

Als je 'm toch aan de schutting wil hangen, zou ik die ophangring er in elk geval vanaf halen, want daarmee kan je 'm toch nooit stevig ophangen. Blijft ie heen en weer vliegen in de wind.

Misschien van binnenuit een paar spijkers erdoor? Of er twee gaatjes in boren aan de achterkant en twee haakjes in de schutting waar je 'm dan aan ophangt.

Maar ik zou 'm eerder gewoon binnen zetten/hangen en gaan voor een echt huisje (mét ophangmateriaal) van de vogelbescherming oid.
klopt, dat zijn ze. Gaten in het huisje maken en dan ophangen aan een spijker wordt ook lastig, omdat de achterkant van het huisje niet plat tegen de schutting komt. De onderkant (de voet?) en het dak steken flink uit. Ik wil ze dus aan de schutting hangen, maar wel als decoratie inderdaad.

Ik denk dat ik ze maar als plantenbak ofzo behandel en gewoon wat haken in de schutting boor waar ik ze aan ophang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven