Volwassen kat naar buiten

25-12-2012 09:26 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een volwassen kat van 3 jaar. Hij is altijd gewend binnen te leven maar wij willen hem nu naar buiten doen omdat hoj nog al druk is. Heeft iemand tips hoe je dit het beste kan leren en kan laten wennen
In ieder geval niet de komende 2 weken.

Heb je genoeg speeltjes en een hoge krabpaal in huis? dan zal de kat al "minder druk'worden.
O, wacht, kind gekregen dus nu is poes opeens te druk.
Ik zou het nu niet doen met al dat voor werk. Gewoon ergens in de lente rustig mee beginnen alleen in de tuin met deur open i.p.v. in de winter met vuurwerk op straat zetten (tenzij je wilt dat ie niet meer terug komt).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja, in deze week moet je er niet aan beginnen. Volgende week ook nog niet. Niks dan geknal. Dit is echt de allerslechtste tijd hiervoor.

Kan de kat zich binnen goed vermaken? Heeft hij speeltjes, kan hij klimmen. Heeft hij ook ergens rust?
Besteed meer tijd aan je kat zodat hij binnen kan blijven, niet overreden kan worden buiten en de buren niet tot last is.

Je gaat een druk kind toch ook niet buiten de deur zetten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kat is een aangenaam constant klimaat van 15 tot 20 graden gewend, die gaat het mogelijk niet waarderen als je m medio januari in de vrieskou zet..

Begin daar in de lente mee..
Wat mijn voorgangers al zeggen, nu even niet in deze vuurwerk periode. Ik haal mijn katten die altijd overdag buiten zijn rond deze tijd van het jaar daarom al iedere dag vroeger binnen. En op 31 dec en 1 jan. hebben ze huisarrest.

Voor als je de kat buiten laat wen hem/haar er aan dat ze op een bepaalde tijd (voor de schemer) eten krijgt. Op die manier komen ze altijd tegen die tijd vanzelf naar huis. Misschien kun je de komende weken benutten om de kat alvast te wennen aan het eind van de middag wat eten te krijgen.
Mijn kat is vanaf kitten tot 4 jaar een binnenkat geweest. Toen ik verhuisde en het werd voorjaar heb ik hem in de tuin gelaten. Meneer bleef natuurlijk niet in de tuin. Al snel los gelaten en maar gehoopt dat het goed kwam. Nu is hij dagelijks veel buiten, weer of geen weer. Regen, sneeuw, hij vindt het best.

Mijn andere kat, die ik tegelijk met de andere als kitten uit het asiel heb gehaald, is met niks buiten e krijgen. Vindt alles eng.

Terwijl ik had verwacht dat deze juist graag naar buiten wilde.
Ik heb een herplaatser (verleden onbekend, gevonden) en ze leek het binnen altijd fijn te vinden. Nu we verhuisd zijn naar een woning ipv appartement veranderd ze ineens enorm. Ze wordt actief, niet meer zo bang. Nu wil ik haar in het voorjaar ook in de afgezette tuin laten, maar vind het best eng. Weet niet wat ze gewend is, of ze een wegloper is of dat ze gedumpt is door de vorige eigenaar..... ik ga de tuin niet hermetisch afsluiten dus ze kan eruit als ze echt zou willen.

Ik vind het best eng en lees daarom mee.Nog meer mensen ervaring met een bange binnenkat naar buiten laten?
quote:feeks schreef op 25 december 2012 @ 09:29:

O, wacht, kind gekregen dus nu is poes opeens te druk.

Eerste waar ik aan dacht,cherm het beestje,kan dus het veld ruimen voor baby.
Nee het heeft niets met de baby te maken want we zitten hier al maanden mee. We hebben nog een kat en die blijft gewoon binnen. Ik wil gewoon het beste voor de dieren dus ik dacht miss wil hij graag naar buiten om te spelen enz.
quote:ladytruckster schreef op 25 december 2012 @ 12:11:

[...]

Eerste waar ik aan dacht,cherm het beestje,kan dus het veld ruimen voor baby.Wat een onzinnige opmerking. Alsof het voor een gezonde kat af en toe lekker buiten niet veel leuker is dan de hele dag in huis opgesloten zitten. Ik lees nergens dat er sprake is van de kat weg doen. Maar gewoon de kat af en toe een beetje meer de vrijheid geven. Kan ik alleen maar elke kat gunnen.
quote:rammel schreef op 25 december 2012 @ 12:01:

Ik heb een herplaatser (verleden onbekend, gevonden) en ze leek het binnen altijd fijn te vinden. Nu we verhuisd zijn naar een woning ipv appartement veranderd ze ineens enorm. Ze wordt actief, niet meer zo bang. Nu wil ik haar in het voorjaar ook in de afgezette tuin laten, maar vind het best eng. Weet niet wat ze gewend is, of ze een wegloper is of dat ze gedumpt is door de vorige eigenaar..... ik ga de tuin niet hermetisch afsluiten dus ze kan eruit als ze echt zou willen.

Ik vind het best eng en lees daarom mee.Nog meer mensen ervaring met een bange binnenkat naar buiten laten?Mijn eerste kat had ik van toen ik thuis woonden. Was een perzische kat en die mocht van mijn moeder niet naar buiten. Kreeg het idee dat het daardoor best wel een gestoorde kat is geworden. Maar toen ik ging studeren en op kamers ging wonen heb ik haar meegenomen. Ik denk dat ze toen een jaar of zes was. Vanaf toen mocht ze naar buiten. Het heeft een hele tijd geduurd voordat ze daadwerkeijk van mijn balkon af ging. Maar eenmaal de smaak te pakken zag ik haar opbloeien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven