Voordelen auto
maandag 4 maart 2019 om 18:12
Leuk, auto's met meer power bij het optrekken. Maar.... kost wél meer benzine want het moet ergens vandaan komen.
En de volkswagen is prima en degelijk. Maar snel. Bekeuringsgevoelig laten we maar zeggen. Voor mij een probleem. ik zoek expres een slome auto op. Mijn eigen basistempo ligt hoger dan de opgelegde snelheid op de meeste plaatsen.
En de volkswagen is prima en degelijk. Maar snel. Bekeuringsgevoelig laten we maar zeggen. Voor mij een probleem. ik zoek expres een slome auto op. Mijn eigen basistempo ligt hoger dan de opgelegde snelheid op de meeste plaatsen.
maandag 4 maart 2019 om 18:14
Ik vind zeker niet dat dat moet kunnen en het is afschuwelijk. En overigens, als je ooit nog opmerkingen hebt over of richting Pejeka, zou ik het waarderen indien je die rechtstreeks aan mij zou plaatsen. Ik praat ook niet over andere forummers in mijn commentaren richting weer andere forummers. Dus ik zal nooit tegen X zeggen in een reactie: Ja, maar wat Iones vindt... Kwestie van fatsoen.
Maar om erop in te gaan: iedere misdaad is afschuwelijk. Maar we leven gelukkig (nog) niet in een wereld waarin dagelijks meiden (of jongens) die 14 of 15 zijn, misbruikt worden. Het overgrote deel van de jongeren van die leeftijd beweegt zich overdag en in de avond zonder enig probleem van A naar B, hangt op bankjes in het park, ontmoet vrienden buiten, enz. En ja, dat moet kunnen. En helaas zijn er (en die zijn er altijd al geweest) mensen op deze wereld die zich vergrijpen aan anderen. Hoe triest ook. Wil je niet dat dat gebeurt met jouw kind, dan moet je hem of haar tot het 18e of 20e jaar elke dag binnen houden, direct uit school naar huis en de deur niet meer uit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 4 maart 2019 om 18:18
De kans is net iets te groot. En dat snap jij niet. Jij snapt de bezorgdheid niet van anderen.pejeka schreef: ↑04-03-2019 18:14Ik vind zeker niet dat dat moet kunnen en het is afschuwelijk. En overigens, als je ooit nog opmerkingen hebt over of richting Pejeka, zou ik het waarderen indien je die rechtstreeks aan mij zou plaatsen. Ik praat ook niet over andere forummers in mijn commentaren richting weer andere forummers. Dus ik zal nooit tegen X zeggen in een reactie: Ja, maar wat Iones vindt... Kwestie van fatsoen.
Maar om erop in te gaan: iedere misdaad is afschuwelijk. Maar we leven gelukkig (nog) niet in een wereld waarin dagelijks meiden (of jongens) die 14 of 15 zijn, misbruikt worden. Het overgrote deel van de jongeren van die leeftijd beweegt zich overdag en in de avond zonder enig probleem van A naar B, hangt op bankjes in het park, ontmoet vrienden buiten, enz. En ja, dat moet kunnen. En helaas zijn er (en die zijn er altijd al geweest) mensen op deze wereld die zich vergrijpen aan anderen. Hoe triest ook. Wil je niet dat dat gebeurt met jouw kind, dan moet je hem of haar tot het 18e of 20e jaar elke dag binnen houden, direct uit school naar huis en de deur niet meer uit.
maandag 4 maart 2019 om 18:35
Ik snap elke bezorgdheid, maar ik lees noch in de kranten, noch hoor ik in het journaal, dat meiden van 14 massaal verkracht of ontvoerd worden in Nederland. Godzijdank zijn dat hoge uitzonderingen, die helaas altijd al bestaan hebben, en ik hoop dat we dat zo kunnen houden. Natuurlijk snap ik bezorgdheid van ouders, maar de kans dat je dochter een ongeluk krijgt omdat ze op haar fiets met haar mobieltje zit te pielen, of door rood rijdt (wat jongeren van die leeftijd heel vaak doen), is groter dan dat ze ten prooi valt aan een verkrachter.
En dan snap ik nog steeds niet waarom je mijn naam in reacties aan andere moet gebruiken om a. jezelf te profileren en b. mij achter mijn rug om een sneer toe te dienen. Dat kan je met alle plezier in mijn gezicht doen, maar ik vind het onbehoorlijk om dat via de zijlijn te doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 4 maart 2019 om 21:08
Nee, je snapt het niet. En ik sprak jou op een indirecte manier aan.pejeka schreef: ↑04-03-2019 18:35Ik snap elke bezorgdheid, maar ik lees noch in de kranten, noch hoor ik in het journaal, dat meiden van 14 massaal verkracht of ontvoerd worden in Nederland. Godzijdank zijn dat hoge uitzonderingen, die helaas altijd al bestaan hebben, en ik hoop dat we dat zo kunnen houden. Natuurlijk snap ik bezorgdheid van ouders, maar de kans dat je dochter een ongeluk krijgt omdat ze op haar fiets met haar mobieltje zit te pielen, of door rood rijdt (wat jongeren van die leeftijd heel vaak doen), is groter dan dat ze ten prooi valt aan een verkrachter.
En dan snap ik nog steeds niet waarom je mijn naam in reacties aan andere moet gebruiken om a. jezelf te profileren en b. mij achter mijn rug om een sneer toe te dienen. Dat kan je met alle plezier in mijn gezicht doen, maar ik vind het onbehoorlijk om dat via de zijlijn te doen.
En massaal gebeurt zélfs niet in India. En kennelijk is het voor jou alleen ernstig als het massaal is.
Ik vind dat het nog te veel gebeurt. Het gevaar is te groot.
maandag 4 maart 2019 om 21:24
De volkswagen Up heeft een 3 cilinder motor (de Ka een 4 cilinder) en dat zorgt ervoor dat de UP zuiniger is, in lage versnellingen wat gretiger op het gaspedaal en de Ka juist op hogere snelheden iets meer adem heeft en iets rustiger loopt. Hoe meer cilinders, hoe meer verbruik. Het is maar net wat je wenst.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Up (met beide auto's ruime ervaring). De Up is later op de markt gekomen en dus her en der wat moderner qua voorzieningen en techniek, de Ka is er alleen als 3-deurs en de vaste en variabele lasten van een Up zijn heel erg laag. Overigens kun je ook eens kijken bij de Skoda Citigo en Seat Mii, technisch identiek, alleen een ander jasje en logo. Laatste twee zijn vanwege de naam dan wel goedkoper dan wel luxer dan de VW Up.
maandag 4 maart 2019 om 21:49
Dat mag ik wel hopen ja, want ik ben werkzaam in de auto-/leasebranche
Als je verder nog vragen hebt, mag je me altijd een pb sturen of hier een link zetten naar een occasion o.i.d.
maandag 4 maart 2019 om 21:53
Toyota wilde mijn man graag maar sprak me minder aan en nu nog minderredbulletje schreef: ↑04-03-2019 18:14Ik rij nu 'n Suzuki Swift en die kan er mee door qua optrekvermogen. Toen ik 'n proefrit reed in 'n Toyota Aygo durfde ik nauwelijks in te halen omdat ie echt power miste. Dat comfort mag best wat extra benzine kosten.
maandag 4 maart 2019 om 21:59
Neem aan dat je zolang je kind klein is die achterdeuren vergrendelt met kinderslot dus dan valt er sowieso niet door de achterdeur te klimmen.
maandag 4 maart 2019 om 22:06
Op de snelweg prima en volwassen, zeker voor het formaat auto. Tot 120 km/h ook nog redelijk comfortabel. Ik zou er dan een met cruise control pakken, hoef je geen gas te geven, rijdt rustiger en is gunstig voor het verbruik door een constante snelheid. Boven de 120 km/h moet je de radio harder zetten en een vlotte inhaalactie/invoegen, betekent terugschakelen van de 5 naar de 4 of 3. Op zich niet onoverkomelijk allemaal. Als je heel veel snelweg rijdt, zou ik opteren voor een maatje groter/de 75 pk variant Up.baukelien schreef: ↑04-03-2019 21:57Vierdeurs spreekt me meer aan, maar dat is meer de irreële angst dat als er ooit iets zou gebeuren mijn dochter er anders niet meer zelf uit zou kunnen klimmen (als er nog wat te klimmen valt).
Hoe rijdt de Up trouwens op de snelweg? Ik vind snelwegen wel wat eng...
maandag 4 maart 2019 om 22:18
Hmm daar heb je wel een puntredbulletje schreef: ↑04-03-2019 21:59Neem aan dat je zolang je kind klein is die achterdeuren vergrendelt met kinderslot dus dan valt er sowieso niet door de achterdeur te klimmen.
dinsdag 5 maart 2019 om 19:45
Een tijdje terug heb ik de Up een keer als leenauto gehad voor een paar dagen en er best wat kilometers mee gedraaid. Ik vond het een erg prettige en voor zijn formaat prima rijdende auto.
Kwam goed genoeg mee op de snelweg, was toch redelijk stil en verbazend comfortabel. Het was geen onprettige ervaring.
En dat voor iemand die een enorm luxe en uiterst comfortabele Jaguar gewend is...
Ik zou altijd een 5-deurs nemen. Een trend in auto-land is dat driedeurs auto’s er allemaal uitgaan. Ze verkopen nieuw bijna niet meer dus fabrikanten maken ze niet meer. Ik meen dat het aanbod in 3-deurs bij de Up / Mii / Citygo ook heel erg beperkt is, en ook al heb je geen kinderen, achterprotieren zijn altijd handig. Even iets op de achterbank leggen of er vandaan pakken, je voorportieren zijn minder groot, dus in krappe plekjes makkelijker uitstappen.
De Ka ken ik niet uit eigen ervaring.
Kwam goed genoeg mee op de snelweg, was toch redelijk stil en verbazend comfortabel. Het was geen onprettige ervaring.
En dat voor iemand die een enorm luxe en uiterst comfortabele Jaguar gewend is...
Ik zou altijd een 5-deurs nemen. Een trend in auto-land is dat driedeurs auto’s er allemaal uitgaan. Ze verkopen nieuw bijna niet meer dus fabrikanten maken ze niet meer. Ik meen dat het aanbod in 3-deurs bij de Up / Mii / Citygo ook heel erg beperkt is, en ook al heb je geen kinderen, achterprotieren zijn altijd handig. Even iets op de achterbank leggen of er vandaan pakken, je voorportieren zijn minder groot, dus in krappe plekjes makkelijker uitstappen.
De Ka ken ik niet uit eigen ervaring.
When in doubt, the auditor is always right!
dinsdag 5 maart 2019 om 19:50
Precies. Ik had dat onderschat. Bij mij wordt de achterbank uberhaupt nooit door passagiers gebruikt, maar normaal gooide ik m'n tas heel makkelijk op de achterbank terwijl ik dat nu niet meer doe.
Heb nu m'n achterbank standaard neergeklapt liggen. Eigenlijk zou dat ook 'n handig format zijn: alleen 2 voorstoelen en gewoon geen achterbank meer.
dinsdag 5 maart 2019 om 20:05
Ben dol op mijn Up en hij ligt lekker stabiel op de weg ook op de snelweg .baukelien schreef: ↑04-03-2019 21:57Vierdeurs spreekt me meer aan, maar dat is meer de irreële angst dat als er ooit iets zou gebeuren mijn dochter er anders niet meer zelf uit zou kunnen klimmen (als er nog wat te klimmen valt).
Hoe rijdt de Up trouwens op de snelweg? Ik vind snelwegen wel wat eng...
Hele fijne auto .