Voorstellen aan buren

14-10-2018 10:02 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Over zo’n twee weken krijgen vriend en ik de sleutel van ons eerste koophuis. We wonen nu in een huurhuis. Hier woonde ik al, hij is er later bij gekomen. Vrije grote en anonieme buurt. Ik heb me destijds voorgesteld aan de buren links en rechts (rijrjeswoning) en verder eigenlijk niet.

Nu vragen we ons af wat de etiquette is voor het voorstellen aan nieuwe buren. Ons nieuwe huis is op de hoek van drie rijtjeswoningen. Rechts zit niks meer, we hebben alleen directe buren aan de linkerkant. Aan de overkant loopt de straat langer door. Hier staan twee onder een kap woningen.

Aan welke buren zouden jullie je voorstellen en op welke manier? Wij dachten aan de mensen links en die daarnaast en de mensen tegenover. Gewoon aanbellen en een praatje maken. Maar ik werd wel nieuwsgierig hoe anderen dit hebben gedaan :)
balt wijzigde dit bericht op 14-10-2018 10:17
0.60% gewijzigd
Verlang naar wat je al hebt
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
17-10-2018 09:39
Wat a sociaal
Van ons of van hun?
Sensu schreef:
17-10-2018 10:02
Van ons of van hun?
Jullie!
Alle reacties Link kopieren
Sofietje1983 schreef:
17-10-2018 20:32
Jullie!
Omdat?
Als ik alle reacties hier lees ben ik behoorlijk aso o_o Ik zou alleen mezelf voorstellen aan beide buren die direct naast me zouden wonen. Even handje schudden, snel praatje en weer weg. Ik zou nooit (alle) buren uitnodigen voor een borrel en zou zelf ook niet naar een borrel gaan mocht ik uitgenodigd worden door nieuwe buren. Daar heb ik dus echt allemaal geen behoefte aan.
Sensu schreef:
18-10-2018 07:29
Omdat?
Jezelf voorstellen toch wel netjes is. Je hoeft heus geen hele borrel te organiseren maar even een handje geven is toch wel het minste. De naam plukken ze maar van de brievenbus vind ik wel het andere uiterste
Oh sorry dat is het bericht van Belg.
Jullie zijn van de explosieve ruzies. Tja als je blijkbaar zo heftig ruzie maakt dat de buren je niet meer aan durven te kijken dan schaar ik dat wel onder de categorie tokkie.
Alle reacties Link kopieren
Poeh, veel verschillende reacties. Ik ben zelf een nuchtere Fries, maar ga naar het zuiden toe. Dus vind het wat lastig in te schatten wat daar de gewoontes zijn. Zoals dat buurtmaken, daar heb ik dus nog nooit van gehoord.
We gaan ons sowieso voorstellen aan de naaste buren, verder nog maar even zien dan :)
Verlang naar wat je al hebt
Wie van jullie komen wel eens bij jullie buren op de koffie? Zolang als ik zelfstandig woon ben ik nog nooit door één van mijn buren op de koffie uitgenodigd namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten wel eens bij elkaar, passen op elkaars huisdieren bij vakantie, maken eten voor elkaar, nemen pakjes voor elkaar aan, doen boodschappen voor elkaar als dat nodig is... en dat zijn niet alleen de naaste buren. Echt ontzettend fijn, zo'n relatie.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Sensu schreef:
18-10-2018 07:29
Omdat?
Lol, dat kan je echt niet zelf bedenken? Jullie kwamen nieuw in de buurt en de buren aan beide kanten mochten dat zelf concluderen op basis van geluidsoverlast. Buuf aan de ene kant van het boren, buren aan de andere kant vanwege jullie "explosieve ruziemaken". Lekkere binnenkomer in een nieuwe straat. Hoe lastig is het nou om voor je gaat klussen even aan weerszijden aan te bellen, te zeggen wie je bent en dat er geklust gaat worden? Ik loop ook de deuren niet plat in mijn straat, integendeel, maar enige vorm van contact hoort er in een wijk wel bij en is alleen maar handig. Als je geen zin hebt om onderdeel te zijn van de samenleving, kan je beter in een hutje op de hei gaan zitten, heb je ook geen buren.
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
21-10-2018 15:05
Lol, dat kan je echt niet zelf bedenken? Jullie kwamen nieuw in de buurt en de buren aan beide kanten mochten dat zelf concluderen op basis van geluidsoverlast. Buuf aan de ene kant van het boren, buren aan de andere kant vanwege jullie "explosieve ruziemaken". Lekkere binnenkomer in een nieuwe straat. Hoe lastig is het nou om voor je gaat klussen even aan weerszijden aan te bellen, te zeggen wie je bent en dat er geklust gaat worden? Ik loop ook de deuren niet plat in mijn straat, integendeel, maar enige vorm van contact hoort er in een wijk wel bij en is alleen maar handig. Als je geen zin hebt om onderdeel te zijn van de samenleving, kan je beter in een hutje op de hei gaan zitten, heb je ook geen buren.
Zo grappig te zien dat men gelijk een mening klaar heeft.
1. Ik ging niet klussen, het waren 3 gaatjes boren om 19 uur in de avond......
2. Die buuf is nu een enorm goede vriendin van mij geworden waar ik bijna dagelijks mee praat en af en toe eens mee weg ga.......
3. Explosief ruziemaken is iets wat gebeurd bij ons....... of hou jij tijdens ruzies rekening met je buren?
4. Verder heeft men nooit last van ons......

5. Kom maar door met dat hutje op de hei hoor....... lijkt mij heerlijk bevrijd te zijn van verkrampte narrowmindend en veroordelende mensen......wat een rust ......
Alle reacties Link kopieren
Sensu schreef:
24-10-2018 08:03
Zo grappig te zien dat men gelijk een mening klaar heeft.
1. Ik ging niet klussen, het waren 3 gaatjes boren om 19 uur in de avond......
2. Die buuf is nu een enorm goede vriendin van mij geworden waar ik bijna dagelijks mee praat en af en toe eens mee weg ga.......
3. Explosief ruziemaken is iets wat gebeurd bij ons....... of hou jij tijdens ruzies rekening met je buren?
4. Verder heeft men nooit last van ons......

5. Kom maar door met dat hutje op de hei hoor....... lijkt mij heerlijk bevrijd te zijn van verkrampte narrowmindend en veroordelende mensen......wat een rust ......
Die mening klopt nog steeds. je hebt je aan beide kanten niet voorgesteld, beide buren zijn zich komen voorstellen nadat jullie herrie ze erop had geattendeerd dat er nieuwe mensen wonen. Vrij asociaal. En ja, aangezien ik geen kind van vier ben, wordt er hier niet zo explosief ruziegemaakt dat de buren het meekrijgen. Ook omdat we daar zelf helemaal geen zin in hebben.
spuit_111 schreef:
24-10-2018 15:39
Die mening klopt nog steeds. je hebt je aan beide kanten niet voorgesteld, beide buren zijn zich komen voorstellen nadat jullie herrie ze erop had geattendeerd dat er nieuwe mensen wonen. Vrij asociaal. En ja, aangezien ik geen kind van vier ben, wordt er hier niet zo explosief ruziegemaakt dat de buren het meekrijgen. Ook omdat we daar zelf helemaal geen zin in hebben.
Ik lees dat ze zich aan 1 kant nog niet hadden voorgesteld door omstandigheden dus hoe kom jij aan beide kanten?

En explosief ruzie maken ligt er maar net aan wat je daar onder verstaat. Als je in een gehorig huis woont waar je een scheet van de buren al hoort zul je een stemverheffing ook vast horen. Tenzij het echt om een enorme scheldpartij gaat? Maar dan nog...
cynthiao schreef:
20-10-2018 07:17
Wie van jullie komen wel eens bij jullie buren op de koffie? Zolang als ik zelfstandig woon ben ik nog nooit door één van mijn buren op de koffie uitgenodigd namelijk.
Heb jij je buren wel eens uitgenodigd dan?
Wij gaan nooit bij elkaar op de koffie (ook absoluut geen behoefte aan) maar hebben wel een goed contact en dat vind ik het belangrijkste.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
24-10-2018 16:03
Ik lees dat ze zich aan 1 kant nog niet hadden voorgesteld door omstandigheden dus hoe kom jij aan beide kanten?

En explosief ruzie maken ligt er maar net aan wat je daar onder verstaat. Als je in een gehorig huis woont waar je een scheet van de buren al hoort zul je een stemverheffing ook vast horen. Tenzij het echt om een enorme scheldpartij gaat? Maar dan nog...
Scheldpartijen doen we idd niet aan. Tis meer stemverheffing idd en wanneer mijn vent dat doet.... tja dan hoor je dat.....We zijn beide vurig in karakter..... en we hebben redelijk gelijke karakters dus dat vlamt dan weleens.....Maar ik ben blijkbaar in het kleuterschap blijven hangen....Nou ja......dat is dan maar zo...... dan missen de buren ook niks 😂😂
Ik denk dat de buren idd weinig missen.... ik zou het echt aso vinden als de buren zo tegen elkaar staan te schreeuwen. Hopelijk hebben jullie geen kinderen, lekker voorbeeld zou dat zijn.
Maar schijnbaar vind je het zelf wel compleet normaal.
Alle reacties Link kopieren
Sofietje1983 schreef:
25-10-2018 10:45
Ik denk dat de buren idd weinig missen.... ik zou het echt aso vinden als de buren zo tegen elkaar staan te schreeuwen. Hopelijk hebben jullie geen kinderen, lekker voorbeeld zou dat zijn.
Maar schijnbaar vind je het zelf wel compleet normaal.
Ik vind mensen die een mening hebben na 3 zinnen op een forum waaruit men denkt een volledig karakter te kunnen analyseren altijd een beetje sneu..........

Het grappige is dat het gedrag wat je nu laat zien voor mij behoorlijk asociaal is.......
Sensu schreef:
26-10-2018 08:22
Ik vind mensen die een mening hebben na 3 zinnen op een forum waaruit men denkt een volledig karakter te kunnen analyseren altijd een beetje sneu..........

Het grappige is dat het gedrag wat je nu laat zien voor mij behoorlijk asociaal is.......
En wat een vooroordelen ook he! Gelijk met een oordeel klaar dat jullie tegen elkaar staan te schreeuwen terwijl je duidelijk schrijft dat jullie je stem verheffen. (wat me normaal lijkt als je kwaad ben) En mannen hebben vaak een zware stem dus dan klinkt het al snel hard. Volgens mij lezen mensen hier wat ze willen lezen!
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
26-10-2018 08:28
En wat een vooroordelen ook he! Gelijk met een oordeel klaar dat jullie tegen elkaar staan te schreeuwen terwijl je duidelijk schrijft dat jullie je stem verheffen. (wat me normaal lijkt als je kwaad ben) En mannen hebben vaak een zware stem dus dan klinkt het al snel hard. Volgens mij lezen mensen hier wat ze willen lezen!
Enorm veel vooroordelen idd. Je hebt helemaal gelijk. Mensen lezen wat ze willen. Vergeten dat ze zelf ook niet perfect zijn......

Ik ben allesbehalve perfect iig. En daar ben ik blij om ook. Want als je continu perfectie moet nastreven en bezig moet zijn met aan andermans verwachtingen te voldoen dan heb je niet bepaald een leuk leven....
Alle reacties Link kopieren
Hmmm.. mijn vriend verheft zelden zijn stem tegen mij. Mijn relatie zou het ook niet zijn hoor.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
26-10-2018 09:11
Hmmm.. mijn vriend verheft zelden zijn stem tegen mij. Mijn relatie zou het ook niet zijn hoor.
Ik ben er gelukkig enorm tevreden mee.....
Sensu schreef:
26-10-2018 08:22
Ik vind mensen die een mening hebben na 3 zinnen op een forum waaruit men denkt een volledig karakter te kunnen analyseren altijd een beetje sneu..........

Het grappige is dat het gedrag wat je nu laat zien voor mij behoorlijk asociaal is.......
Enorm grappig ja. Ik hoef er iig niet bij te schreeuwen.
Sensu schreef:
26-10-2018 11:50
Ik ben er gelukkig enorm tevreden mee.....
De buren iets minder :hihi:
Maargoed, die weten toch niet hoe jullie heten.
Alle reacties Link kopieren
Sofietje1983 schreef:
26-10-2018 13:10
De buren iets minder :hihi:
Maargoed, die weten toch niet hoe jullie heten.

Het gaat hier een beetje op een burenruzie lijken, maar om deze moest ik wel erg lachen :proud:
Such fun!1
Sofietje1983 schreef:
26-10-2018 13:10
De buren iets minder :hihi:
Maargoed, die weten toch niet hoe jullie heten.
Misschien moeten de buren er wel om lachen, wie zegt dat hun wat kan schelen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven