Vraagje over stekker

30-10-2010 18:08 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag een oven gekocht waarbij je de stekker er zelf nog aan moest zetten. Ik heb dat geprobeerd te doen en het is redelijk gelukt, maar nou sluit het snoer niet goed aan op de stekker. Je ziet zeg maar nog een stukje van de gekleurde draden.

Ik kan hem nu zeker niet gebruiken?
Dat je een stukje van de gekleurde draden ziet, is niet zo erg, zolang ze maar niet blootliggen en het koper goed in het gekleurde plastic zit.

Niets aan de hand.
ok, dus ik kan hem in het stopcontact steken? Ben zo benieuwd of het werkt
quote:boebele schreef op 30 oktober 2010 @ 18:17:

ok, dus ik kan hem in het stopcontact steken? Ben zo benieuwd of het werkt Ja, kan gewoon, als de draden goed aangesloten zijn in de stekker, kan je hem gewoon gebruiken.
Je kan er wat tape omheen doen, zodat ze niet meer zichtbaar zijn.
ok, thanks!
quote:boebele schreef op 30 oktober 2010 @ 18:19:

ok, thanks!Pas op met teveel gedoe, je kan het beter zo houden zoals het is en als je het dan toch echt niet vertrouwd, knip dan een stukje van de koperen draadjes af en zet ze opnieuw aan de stekker vast, dan weet je het zeker, maar ga niet aan de slag met tape.
het werkt
Als het goed is, heb je in de stekker ook het draad zelf moeten vastzetten. Dit gaat meestal met een klemmetje waar de draad doorheen loopt, waarbij aan beide kanten van de draad een schroefje zit. Het linkerding op het plaatje bedoel ik.

Dit klemt echter niet zo goed als hier niet de dikke draad doorheen gaat, maar alleen de dunne draadjes. Dit betekent dat de koperdraadjes sneller los zullen gaan, dan normaal bij een stekker. Als het voor een lamp (of iets anders wat je soms uit het stopcontact haalt) zou zijn, zou ik je adviseren om het opnieuw te doen. Voor een oven kan het minder kwaad. Die stekker stop je er 1 keer in en daarna zit je er als het goed is nooit meer aan.
Volgens mij zit dat allemaal wel stevig vast. De oven doet het in ieder geval, en ik kan altijd nog aan een handige vriend vragen om de gekleurde draden weg te werken.
quote:boebele schreef op 30 oktober 2010 @ 18:30:

Volgens mij zit dat allemaal wel stevig vast. De oven doet het in ieder geval, en ik kan altijd nog aan een handige vriend vragen om de gekleurde draden weg te werken. Gefeliciteeeeeeeeeerd
moet een beetje om dit topic lachen...
Waarom????
quote:boebele schreef op 30 oktober 2010 @ 19:57:

Waarom????Is onzekerheid
quote:boebele schreef op 30 oktober 2010 @ 19:57:

Waarom????quote:Cateautje schreef op 30 oktober 2010 @ 20:07:

[...]

Is onzekerheid Klopt helemaal....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven