Vraagprijs woning, hoeveel bieden?

03-02-2009 16:43 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

Ik ben samen met mijn vriend aan het kijken naar huizen. We hebben op dit moment 2 huizen op het oog, een met een vraagprijs van 269.500, staat nu 3 maanden te koop, en een met een vraagprijs van 256.00 (was 269.000), die staat al langer dan 6 maanden te koop.

Ik hoor overal dat je ongeveer moet beginnen met 20% onder de vraagprijs te bieden, en dat je dan rond de 15 of 10% uit moet kunnen komen. Hebben mensen hier ervaringen mee? Met name met deze prijsklasse??

Alvast super bedankt!

x Esther
Ziets was het met ons ook gegaan. Maar bij ons stond het te koop voor 229.000 en uiteindelijk op 224.500 uitgekomen. Het ligt in een gewilde buurt en er waren volgens de makelaar ook meer geïnteresseerden. Nadeeltje was dat onze aankoopmakelaar ook de verkopende was. We hebben het bieden dus zelf gedaan, maar de makelaar wist ongeveer ons budget. Maar goed, het was het ook wel waard hoor. Uiteindelijk heeft ons huis nog geen 3 weken te koop gestaan :D
Ziets was het met ons ook gegaan. Maar bij ons stond het te koop voor 229.000 en uiteindelijk op 224.500 uitgekomen. Het ligt in een gewilde buurt en er waren volgens de makelaar ook meer geïnteresseerden. Nadeeltje was dat onze aankoopmakelaar ook de verkopende was. We hebben het bieden dus zelf gedaan, maar de makelaar wist ongeveer ons budget. Maar goed, het was het ook wel waard hoor. Uiteindelijk heeft ons huis nog geen 3 weken te koop gestaan :D
Wij gaan morgen bij een huis kijken van 229.000 waarvan we vermoeden dat dit hem wel eens zou kunnen zijn. Het is in een gewilde buurt in een dorp in de randstad. En het huis in helemaal af (moet alleen een andere vloer in). Het huis is 15 jaar geleden voor 93.000 door de eigenaren gekocht, en dus waarschijnlijk een opknap-huis geweest.

Zou een openingsbod van 215.000 goed zijn?
We hebben 223.000 geboden. Er is ook een andere bieder en een hoop bezichtigingen (wat ik me goed kan voorstellen).

Nu is het wachten op een reactie. Spannend!
Spannend moondancer,dus maandag weet je het misschien???Durf nu bijna niet meer te zeggen wat wij wij willen bieden....dat huis is dus 265.500 en eigelijk is ons "budget "240.000 om nog mooi maandelijks rond te komen,dus tja dat is wel heel wat minder,dachten zelf aan 245.500 maar meer kan echt niet,zullen ze ons hier om uit lachen?Hij staat al meer dan 6 maanden te koop,waarom weet ik niet....superleuk huis
quote:mamavannaomienfenna schreef op 08 mei 2010 @ 21:30:

Spannend moondancer,dus maandag weet je het misschien???Durf nu bijna niet meer te zeggen wat wij wij willen bieden....dat huis is dus 265.500 en eigelijk is ons "budget "240.000 om nog mooi maandelijks rond te komen,dus tja dat is wel heel wat minder,dachten zelf aan 245.500 maar meer kan echt niet,zullen ze ons hier om uit lachen?Hij staat al meer dan 6 maanden te koop,waarom weet ik niet....superleuk huis

Ik denk niet dat dat gaat lukken, maar goed je kan het proberen, whats the worst that can happen, dat ze je uit lachen?

Ik zou het gewoon proberen! Dan zeg je gewoon ik doe een eenmalig bod (en dus uiterste) 245.000. take it or leave it.
Proberen kan geen kwaad mamavan... Ze zijn misschien allang blij dat er iemand serieuze interesse heeft.

Ja ik hoop echt dat we morgen een reactie op ons bod krijgen!
Helaas, ze hebben het aan de andere bieder verkocht omdat die een hoger bod heeft gedaan en er bovendien sneller in kon.

Jammer.
Jammer Moondancer,

Wij willen misschien gaan koepn onder voorbehoud,dat word wel op papier maar dan heb je bijvoorbeeld een half jaar de tijd om je eigen huis te verkopen,als er in die tussen tijd kopers komen die meer bieden mogen zij dat wel acceptetren,wie weet hier meer over???

Gr Sandra

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven