Vreemd geluid in de tuin...

10-09-2011 21:38 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik heb een vraag. Zijn er hier dieren of vogelkenners in de zaal, want daar gaat mijn vraag over.

Ik heb sinds een paar weken 's nachts ( precies tussen zonsondergang en zonsopgang) een vreemd geluid in de tuin. De eerste keer dat ik het hoorde dacht ik dat er een mens stond. Maar dat is het niet.

Vriendin van me stond laatst te luisteren en dacht aan een vogel, uil of zo.

Het is een soort zuchtend/sissend geluid dat elke keer herhaald wordt. Iets van " schhchchchch..", beetje nasaal. Heb al gezocht op google maar kan niks vinden.

Heeft iemand een idee?
Een egel?
een egel

een vleermuis

een mega mot

een uil

Vogels (behalve uilen) slapen nl snachts...
Kan best een egel zijn, die scharrelen wat rond terwijl ze geurtjes opsnuiven
Ja ik dacht ook aan een egel, maar die wonen hier al zo lang als ik me kan heugen en nog nooit dit geluid gehoord. Woon hier al jaren.
Een slang?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Misschien is ie verkouden?
quote:Mylene_Valerie schreef op 10 september 2011 @ 21:46:

Een slang?Slapen die niet 's nachts?
http://vogelproblemen.nl/Vogelgeluiden.htm
Een egel, of een pad
Toen ik jaren geleden nog bij mijn ouders woonde, hoorden we op een bepaald moment iedere ochtend een vreemd geluid. Het had nog het meest weg van een haan.

Na enkele dagen bleek het dat inderdaad te zijn. Het beestje zat onder de motorkap van de auto van mijn zus, die er iedere dag mee naar haar werk was gereden. Op haar werk was hij er oorspronkelijk ook ondergekropen. En die rit was zo'n 8 km. enkele reis!

Dit ter info, om te laten zien dat het iets kan zijn waar je totaal niet aan zou denken. :-)
Een grijsgroenegrasglibber?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Krolse katten.
Van een egelsite geplukt:

Egels zijn nachtdieren en je ziet ze dan ook niet zo heel vaak. Toch komen ze erg veel voor, zonder dat dat iemand opvalt. Dat ze er zijn kun je vaak beter horen dan zien: egeltjes kunnen enorm veel lawaai maken. Snuffelend lopen ze rond, waarbij het gesnuif vaak veel wegheeft van een volwassen man die door een verkouden neus ademhaalt. Dat geluid, plus het gerommel door bladeren en struiken moet je niet onder je slaapkamerraam horen, want dan zou je werkelijk denken dat daar een enge vent staat die naar jouw slaapkamerraam kijkt! Als je hem eenmaal gehoord hebt, dan is de kans heel groot dat je hem een hele tijd zult horen, want egeltjes hebben 's nachts een min of meer vaste route, waarvan ze niet zo gauw afwijken.
quote:Substanza_ schreef op 10 september 2011 @ 21:38:

Hallo,

ik heb een vraag. Zijn er hier dieren of vogelkenners in de zaal, want daar gaat mijn vraag over.

Ik heb sinds een paar weken 's nachts ( precies tussen zonsondergang en zonsopgang) een vreemd geluid in de tuin. De eerste keer dat ik het hoorde dacht ik dat er een mens stond. Maar dat is het niet.

Vriendin van me stond laatst te luisteren en dacht aan een vogel, uil of zo.

Het is een soort zuchtend/sissend geluid dat elke keer herhaald wordt. Iets van " schhchchchch..", beetje nasaal. Heb al gezocht op google maar kan niks vinden.

Heeft iemand een idee?Dat vinnik dan toch weer niet zo erg precies . Maar goed, ik stem ook op de egel.
een nachtzwaluw?
De wolf is toch ook de grens al overgestoken?
Ik ga ook voor een egel! Dat zijn echt herrieschoppers!
Of misschien de panther! (Of was het nou een poema?)
quote:groentsoep2 schreef op 10 september 2011 @ 21:53:

[...]

Dat vinnik dan toch weer niet zo erg precies . Maar goed, ik stem ook op de egel.

Hij begint als het net donker is en gaat ermee door vlak voordat het licht wordt!

Tussen het snuiven zit ongeveer 1 seconde.
quote:_nut_ schreef op 10 september 2011 @ 22:00:

De wolf is toch ook de grens al overgestoken?Ja, dacht zelfs aan een wild zwijn, maar die zijn volgens mij mensenschuw en komen niet in de bewoonde wereld.
Het kan ook een ontsnapte gardena tuinslang zijn natuurlijk...

En tussen zonsondergang en zonsopgang vind ik ook niet zo heel duidelijk?
quote:Substanza_ schreef op 10 september 2011 @ 22:04:

[...]

Hij begint als het net donker is en gaat ermee door vlak voordat het licht wordt!

Tussen het snuiven zit ongeveer 1 seconde.een buurman met een speedverslaving?
quote:Substanza_ schreef op 10 september 2011 @ 22:05:

[...]

Ja, dacht zelfs aan een wild zwijn, maar die zijn volgens mij mensenschuw en komen niet in de bewoonde wereld.Als ze honger hebben wel hoor!
quote:ladytruckster schreef op 10 september 2011 @ 22:09:

Het kan ook een ontsnapte gardena tuinslang zijn natuurlijk...

En tussen zonsondergang en zonsopgang vind ik ook niet zo heel duidelijk?Juist wel, het gaat non-stop door zolang het donker is. Heb even geluisterd naar een egelgeluid, lijkt er wel degelijk op, maar deze van internet ging veel sneller.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven