Vreemd geluid in de tuin...

10-09-2011 21:38 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik heb een vraag. Zijn er hier dieren of vogelkenners in de zaal, want daar gaat mijn vraag over.

Ik heb sinds een paar weken 's nachts ( precies tussen zonsondergang en zonsopgang) een vreemd geluid in de tuin. De eerste keer dat ik het hoorde dacht ik dat er een mens stond. Maar dat is het niet.

Vriendin van me stond laatst te luisteren en dacht aan een vogel, uil of zo.

Het is een soort zuchtend/sissend geluid dat elke keer herhaald wordt. Iets van " schhchchchch..", beetje nasaal. Heb al gezocht op google maar kan niks vinden.

Heeft iemand een idee?
quote:ladytruckster schreef op 10 september 2011 @ 22:09:

Het kan ook een ontsnapte gardena tuinslang zijn natuurlijk...

En tussen zonsondergang en zonsopgang vind ik ook niet zo heel duidelijk?

Flauw maar toch

of een ontsnapte verstopte gardena tuinslag.

Sorry Substanza. Best eng wel.
Wat leuk! Er is een egeltje in je tuin komen wonen ..
Het stukje van Babet lijkt alles te verklaren. Dus mocht je het egeltje ontmoeten: geen melk neerzetten (heb ik namelijk ook ergens gelezen). :-) Slaap lekker!
De Anaconda van de buurman.
verba volant, scripta manent.
Egeltjes zijn heel lief,en ze zijn met uitsterven bedreigd.

www.jaarvandeegel.nl
Bert Visscher vragen
Of hem/haar kattenmelk geven, die kan wel.

Wij hebben ook een egeltje. Die eet de kattenbrokjes, kijkt in de bakjes of ze misschien nog vlees hebben laten liggen, likt de melkbakjes uit en slaapt in de garage (onze katten zijn meestal buiten en krijgen daar ook hun eten, vandaar).
Whaha OMG een egel die klinkt als een hijgende vent mennnn wat zal ik bang zijn als ik jou was en ik zou dat 's avonds horen!!!
quote:apppel schreef op 10 september 2011 @ 22:03:

Ik ga ook voor een egel! Dat zijn echt herrieschoppers!Arme Vivaegel om zo beschuldigd te worden
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
-
Thuisbasis: vrouwenpeil.nl
Mylene

Echt, het is vast een egel
quote:exces schreef op 10 september 2011 @ 22:19:

Of hem/haar kattenmelk geven, die kan wel.

Wij hebben ook een egeltje. Die eet de kattenbrokjes, kijkt in de bakjes of ze misschien nog vlees hebben laten liggen, likt de melkbakjes uit en slaapt in de garage (onze katten zijn meestal buiten en krijgen daar ook hun eten, vandaar).Oei, egeltjes mogen geen melk drinken.
-
Een eekhoorn? Wij hebben die veel in de tuin en beginnen te lawaaien als ze een poes zien.
Meer tips:

In geval van een vijver: zoprg dat egel er weer uit kan, mocht ie willen zwemmen. Zorg dus voor een plankje als trapje, waar hij tegenop kan lopen.

Hij gaat over niet al te lange tijd in winterslaap: zorg voor een stapel bladeren, een hoekje met stenen of balkjes of gewoon een echt egelhuis (google is your friend). Verder lekker met rust laten; hij ruimt de tuin voor je op, dus hou hem in ere, dan blijft hij bij je.
quote:indyy schreef op 10 september 2011 @ 22:20:

Whaha OMG een egel die klinkt als een hijgende vent mennnn wat zal ik bang zijn als ik jou was en ik zou dat 's avonds horen!!!Heb je een linkje?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:indyy schreef op 10 september 2011 @ 22:20:

Whaha OMG een egel die klinkt als een hijgende vent mennnn wat zal ik bang zijn als ik jou was en ik zou dat 's avonds horen!!!Ik schrok me ook werkelijk helemaal de t*ring toen ik het voor het eerst hoorde.
-
quote:Substanza_ schreef op 10 september 2011 @ 21:47:

[...]

Slapen die niet 's nachts?Tuinslangen niet, dat zijn de ergste die je kan hebben.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:youngspirit schreef op 10 september 2011 @ 22:26:

Meer tips:

In geval van een vijver: zoprg dat egel er weer uit kan, mocht ie willen zwemmen. Zorg dus voor een plankje als trapje, waar hij tegenop kan lopen.

Hij gaat over niet al te lange tijd in winterslaap: zorg voor een stapel bladeren, een hoekje met stenen of balkjes of gewoon een echt egelhuis (google is your friend). Verder lekker met rust laten; hij ruimt de tuin voor je op, dus hou hem in ere, dan blijft hij bij je.dankjewel! heb geen vijver, wel veel blad.
-
quote:ladytruckster schreef op 10 september 2011 @ 22:17:

Egeltjes zijn heel lief,en ze zijn met uitsterven bedreigd.

www.jaarvandeegel.nlInteressante link! Nooit geweten dat egels kunnen zwemmen.
Egels produceren vooral in de paartijd de meeste geluiden. Ze zijn in die tijd ook het meeste actief en maken dan een snuivend blazend tot snurkend geluid. Hiermee geven ze aan dat ze zich gestoord maar niet bedreigd voelen. Dan blazen en puffen ze als een stoommachine. Als een egel werkelijk in nood raakt, kunnen ze luid en doordringend gillen.

Soms doet het geluid van jongen denken aan vogels, tijdens het spelen maken ze kwettergeluiden. Jongen in nood, als ze hun moeder bijvoorbeeld kwijt zijn, produceren een herhaald, kort gefluit.

(Heb ik van google geplukt, denk nu inderdaad een egel! Iedereen bedankt voor het meedenken!)
quote:youngspirit schreef op 10 september 2011 @ 22:24:

[...]

GEEN melk geven. Kattenbrokjes (geweekt of ongeweekt kan, maar egels hebben weinig bijvoering nodig, ze vinden zelf voldoende in de tuin.

Dat zal ik het egeltje vertellen.

Maar het ging toch een beetje anders. Wij hebben vijf katten, die ´s nachts alleen maar binnen willen zijn als het heul erg koud is. Dus staat er buiten een silo met brokjes, zodat ze altijd kunnen eten. Die silo moet ik 2x per week bijvullen want alle buurtkatten komen ook eten.

Ineens lagen er heel veel brokjes naast. Opgeruimd, en weer lagen er brokjes naast, echt een puinzooi. ´s Avonds krijgen de poezen een dienblad met voor ieder een beetje blikvoer en er staat voor de liefhebber een bakje kattenmelk (die is lactosevrij). Toen ik vorige week buiten kwam zag ik het egeltje midden tussen de brokjes zitten. Hij (of zij) knabbelde wat brokjes weg en hobbelde naar een hoekje achterin de garage. Inmiddels hebben we her en der ook al egelpoep gevonden en we vermoeden dat ie gewoon bij ons is ingetrokken. We zijn die garage nog aan ´t bouwen dus er zijn nog geen poorten en wel een hoop rommel.

Maar ik zal straks een briefje bij de brokjes leggen; niet voor egeltjes.
Whaha nee heb daar geen link van en kan die ook niet vinden via mijn tel....

Hebben jullie trouwens wel eens een schildpas horen n**ken? Wat een geluid is dat zeg!!! Liet iemand mij op youtube zien laatst, je weet niet wat je ziet. Volgens mij staat die onder turtlesex

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven