Vriend koopt verschrikkelijk huis

13-04-2020 09:16 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn vriend heeft een huis gekocht. Een "opknappertje". Hij was al bezig met de aankoop toen wij net bij elkaar waren, en het huis is inmiddels 1,5 jaar van hem. Het is een dure woning en er moet nog zeker wel 4 jaar geklust worden voor het af is (hij doet alles zelf naast een vaste baan). Ik ben zelf nog student . Onze relatie is heel fijn en we zijn erg gelukkig.

Het probleem is dat ik liever niet in dat huis wil wonen. We hebben besloten om te gaan latten. Ergens is het probleem met latten wel opgelost. Toch zit het me dwars. Ik weet dat hij van me houdt en onze relatie is heel erg goed. Alleen dit is iets wat geen goede oplossing lijkt te hebben.

Iemand een idee? Soortgelijk verhaal?
Het zou erg helpen.

Groetjes
anoniem_397124 wijzigde dit bericht op 13-04-2020 16:07
Reden: Probleem opgelost! Bedankt allemaal voor de reacties.
49.72% gewijzigd
Wanneer zouden jullie willen gaan samenwonen, of is dat nu al uitgesteld vanwege zijn huis?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Blijven latten. Komt tijd komt raad.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Blijf latten en zie hoe de relatie verder gaat. Als jij afgestudeerd bent en hij klaar is met het klussen, kunnen jullie kijken wat jullie gaan doen. Misschien wil hij het opgeknapte huis dan wel verkopen ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nouschi schreef:
13-04-2020 09:30
Precies. Niet te veel over de toekomst piekeren. En je hoeft je niet te verantwoorden, alleen tegenover jezelf.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Het is nogal een misleidende topic titel want hij kocht het huis voor jullie een vaste relatie hadden.

En verder klink je nogal als een drammende peuter. Ik zou er snel klaar mee zijn als ik je vriend was.
Chocolade, altijd goed!
Tja, het is kiezen of delen..
Ik zou het voor nu gewoon laten voor wat het is, blijven latten dus. Waarom zou hij het nu gaan verkopen als je het nog niet eens geprobeerd hebt en jullie nog niet eens samenwonen?
Ik snap je gevoel wel, maar je kan er nu niets aan doen.
En
Het was zoveel beter geweest als hij even had gewacht en niet gelijk zo'n groot duur huis had gekocht.

Hij heeft dat huis niet gedwongen gekocht hè?
Dat jij er later bij kwam in zijn leven maakt nog niet dat jouw mening de juiste is.
TheeMetChocolade schreef:
13-04-2020 09:32

En verder klink je nogal als een drammende peuter. Ik zou er snel klaar mee zijn als ik je vriend was.
Hoezo drammende peuter? als je ergens niet wil wonen is het je goed recht. Of moet je god op je blote knietjes danken dat iemand met je samen wil wonen op een plek en in een huis waar je geen reet aan vind?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Nouschi schreef:
13-04-2020 09:30
Dit.
Latten is, i.m.o (En ja ik heb samen gewoond in het verleden, 10 jaar. Ik woon nu 6 jaar alleen, heerlijk) ook veel
beter voor je relatie van iedere dag op elkaars lip zitten.
Jij hebt als student nog helemaal niets te bieden op woninggebied. Wat verwacht jij te kunnen kopen als je eenmaal een baan in jouw studierichting hebt? Als jij denkt beter te kunnen breek het dan af met je vriend en investeer in je eigen droomwoning. Dit is blijkbaar de droomwoning voor jouw vriend en daar zal ie vast wel 'n andere vrouw bij kunnen vinden die daar ook weg van is.
En dan te bedenken dat in mijn omgeving jonge mensen met de beste wil van de wereld niet aan een half krot kunnen komen in een slechte wijk.

"niet helemaal mijn droomhuis' is dan wel even een ander soort probleem.
lolapaloeza wijzigde dit bericht op 13-04-2020 09:35
20.90% gewijzigd
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Blijven LATten.

Als je afgestudeerd bent kun je werk zoeken waar je maar wilt, laat je niet beperken door waar hij woont of waar jouw vrienden wonen (die verhuizen ook na het afstuderen).

Over een paar jaar zien jullie dan wel weer verder. Misschien is hij het klussen een keer zat, of ziet hij hoeveel meer waard zijn huis is geworden en wil hij het verkopen, of zie jij toch een fantastische baan in zijn omgeving, of blijven jullie LATten, zoveel mogelijkheden. Zonde om je als student of net-afgestudeerde te laten beperken door waar je vriendje (of vriendinnen of familie) woont (wonen).
Ik zou afknappen op het feit dat hij met zijn ideeën nog in 1920 leeft.

Ik snap wel dat hij een huis heeft gekocht wat hem wat lijkt, als je een prille relatie hebt. Dat kan dan nog alle kanten opgaan.

Blijven latten en dan tegen de tijd dat je samen wilt gaan wonen, opnieuw de gesprekken hierover gaan voeren.
Gewoon het feit dat hij nog liever uit elkaar gaat dan zijn huis op te geven zou voor mij al de druppel zijn.
Gelukkig heb ik een geweldige man en die zou nooit op die manier zijn zin doordraven. Voor hem gaat liefde boven bezit.

Ik zou mijn conclusies trekken...
Dat het ver van je familie en vrienden is, heeft niks met het huis zelf te maken, dat ligt aan de plek.
Jij wil dus niet ver weg van je familie wonen, maar de enige manier om dat op te lossen is dat hij van woonplaats verandert. Is dat dan eerlijker dan dat jij "alles opgeeft"? Beetje overdramatisch trouwens, dat van dat alles opgeven. of woont hij in de rimboe van Verweggistan?

Ik zou voorlopig blijven latten en over een paar jaar verder zien.
Ik denk dat het misschien zou helpen als je duidelijker bent naar je vriend. Hij denkt dat jij daar wel een keer komt wonen en jij hebt ook aanleiding gegeven om dat te denken. Terwijl je eigenlijk bij voorbaat weet dat je daar ongelukkig gaat zijn.

Zolang hij denkt dat jij wel bijdraait zal hij zijn zinnen niet verzetten. Hooguit gaat hij het huis (voor jou) nog mooier proberen te maken.

Als je duidelijk naar hem bent: jij wil daar niet gaan wonen omdat je ongelukkig zou worden van het huis en de locatie, dan weet hij tenminste dat het niet aan hem ligt en dat hij die situatie niet kan veranderen (hij kan de locatie van het huis niet anders maken).
Jij studeert nog en hij is nog 4 jaar aan het klussen voor het (op zn vroegst) af is. Waarom nu al zo’n stress over dit huis? Maak je studie af. Laat hem dat huis afmaken. En als je dan nog een relatie hebt samen, kijk je dan maar eens wat te doen.
FarFarAway schreef:
13-04-2020 09:36
Gewoon het feit dat hij nog liever uit elkaar gaat dan zijn huis op te geven zou voor mij al de druppel zijn.
Gelukkig heb ik een geweldige man en die zou nooit op die manier zijn zin doordraven. Voor hem gaat liefde boven bezit.

Een huis biedt meer zekerheid dan een relatie, dus ik snap wel dat mensen hun huis verkiezen boven een (vaak tijdelijke) partner.
Mens, wat een gezanik. Hij heeft dat huis gekocht vóórdat jullie een relatie hadden en het is voor hem het perfecte huis. Niemand zegt dat jij daar moet gaan wonen, dan blijf je lekker latten.

Maar dat geneuzel van dat je vriend geen rekening met je houdt, wat is dat voor onzin? Hij KENDE je nog niet eens, of jullie hadden in elk geval geen relatie toen hij dat huis kocht, dus hoezo had hij toen rekening met jou moeten houden?

En dan dat gedram dat je wordt weggetrokken van vrienden en familie door dat huis. Dat bepaal je toch zelf? Ofwel je gaat er wel wonen en houdt de relatie met vrienden en familie in stand, ofwel je blijft lekker wonen waar je woont met al je ooms en tantes en vrienden in de buurt en je gaat latten.

Grow up en stop de prinses uit te hangen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
FarFarAway schreef:
13-04-2020 09:36

Ze zijn 1,5 jaar samen, hij werkt, zij studeert nog en heeft dus geen/weinig inkomen. Het huis stond al in de planning voordat ze voor de eerste keer lichaamssappen hadden uitgewisseld.
Ze hebben nog nooit samengewoond.

En dan zou hij nu zijn huis op moeten geven voor haar? O_o
lolapaloeza schreef:
13-04-2020 09:34
En dan te bedenken dat in mijn omgeving jonge mensen met de beste wil van de wereld niet aan een half krot kunnen komen in een slechte wijk.

"niet helemaal mijn droomhuis' is dan wel even een ander soort probleem.
Het ging toch ook om de locatie als in ' helemaal niet in de buurt van vrienden en familie'. Ik zou daar ook niet om te zitten springen én ik zou als ik ga samenwonen ook iets te zeggen willen hebben over het type woning en de locatie. Niet dat dat al bepaald is door een investering die vriend een paar jaar geleden maakte.

En dat zeg ik als iemand die nu zelf ook woont in een wijk die ik niet gekozen zou hebben in een woning die ik zelf niet gekozen zou hebben (maar de voordelen wegen nu tegen de nadelen op voor mij)
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Wat een klaagzang zeg. Maak het uit en ga verder met je leven.
boebezoebe schreef:
13-04-2020 09:39
Het ging toch ook om de locatie als in ' helemaal niet in de buurt van vrienden en familie'. Ik zou daar ook niet om te zitten springen én ik zou als ik ga samenwonen ook iets te zeggen willen hebben over het type woning en de locatie. Niet dat dat al bepaald is door een investering die vriend een paar jaar geleden maakte.

En dat zeg ik als iemand die nu zelf ook woont in een wijk die ik niet gekozen zou hebben in een woning die ik zelf niet gekozen zou hebben (maar de voordelen wegen nu tegen de nadelen op voor mij)
Waarom begint ze dan uberhaupt een relatie met iemand die niet in haar gewenste omgeving woont? Zoek dan gewoon een dorpsgenoot na je studie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven