Vriend koopt verschrikkelijk huis
maandag 13 april 2020 om 09:16
Hallo allemaal,
Mijn vriend heeft een huis gekocht. Een "opknappertje". Hij was al bezig met de aankoop toen wij net bij elkaar waren, en het huis is inmiddels 1,5 jaar van hem. Het is een dure woning en er moet nog zeker wel 4 jaar geklust worden voor het af is (hij doet alles zelf naast een vaste baan). Ik ben zelf nog student . Onze relatie is heel fijn en we zijn erg gelukkig.
Het probleem is dat ik liever niet in dat huis wil wonen. We hebben besloten om te gaan latten. Ergens is het probleem met latten wel opgelost. Toch zit het me dwars. Ik weet dat hij van me houdt en onze relatie is heel erg goed. Alleen dit is iets wat geen goede oplossing lijkt te hebben.
Iemand een idee? Soortgelijk verhaal?
Het zou erg helpen.
Groetjes
Mijn vriend heeft een huis gekocht. Een "opknappertje". Hij was al bezig met de aankoop toen wij net bij elkaar waren, en het huis is inmiddels 1,5 jaar van hem. Het is een dure woning en er moet nog zeker wel 4 jaar geklust worden voor het af is (hij doet alles zelf naast een vaste baan). Ik ben zelf nog student . Onze relatie is heel fijn en we zijn erg gelukkig.
Het probleem is dat ik liever niet in dat huis wil wonen. We hebben besloten om te gaan latten. Ergens is het probleem met latten wel opgelost. Toch zit het me dwars. Ik weet dat hij van me houdt en onze relatie is heel erg goed. Alleen dit is iets wat geen goede oplossing lijkt te hebben.
Iemand een idee? Soortgelijk verhaal?
Het zou erg helpen.
Groetjes
anoniem_397124 wijzigde dit bericht op 13-04-2020 16:07
Reden: Probleem opgelost! Bedankt allemaal voor de reacties.
Reden: Probleem opgelost! Bedankt allemaal voor de reacties.
49.72% gewijzigd
maandag 13 april 2020 om 17:30
Precies. Die man had dat huis al voordat er van een relatie sprake was en krijgt nu alleen gezanik van een studente die zelf nog geen inkomen heeft en nog 4 jaar moet studeren dat het niet haar "droomhuis" is. Ik zou zeggen: laat die studente lekker in haar studentenflat haar studie afmaken en zoek een volwassen vrouw.redbulletje schreef: ↑13-04-2020 11:24Die man heeft zijn huis gekozen en nu loopt ie een scharrel tegen 't lijf, dat huis is blijvend en stijgt zelfs in waarde, een partner is inwisselbaar en deze stelt nu al eisen die niet matchen, dus beter korte pijn en einde relatie.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 13 april 2020 om 17:39
Nou dit inderdaad. Het huis zal niet ineens van plaats veranderen. TO studeert nog maar ik neem aan dat ze een ander plaatje voor de toekomst voor ogen had dan de rest van je leven latten.
Zulke grote dingen zoals een huis neem je toch mee in ja beslissing als je nadenkt of iemand een serieuze relatie waardig is?
maandag 13 april 2020 om 17:49
Zo van: ik vind die man helemaal fantastisch, maar tja, zijn huis eigenlijk niet (of de locatie van dat huis), dus weet je wat, laat maar zitten dan. Neuh, dan liever een minder aardige man met een geweldig huis op een plek die me wél bevalt. Want tja, het gaat om het huis hè, niet om de man die de eigenaar ervan is.Tess1981 schreef: ↑13-04-2020 17:39Nou dit inderdaad. Het huis zal niet ineens van plaats veranderen. TO studeert nog maar ik neem aan dat ze een ander plaatje voor de toekomst voor ogen had dan de rest van je leven latten.
Zulke grote dingen zoals een huis neem je toch mee in ja beslissing als je nadenkt of iemand een serieuze relatie waardig is?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 13 april 2020 om 17:53
maandag 13 april 2020 om 21:15
Ja zo ongeveer wel.pejeka schreef: ↑13-04-2020 17:49Zo van: ik vind die man helemaal fantastisch, maar tja, zijn huis eigenlijk niet (of de locatie van dat huis), dus weet je wat, laat maar zitten dan. Neuh, dan liever een minder aardige man met een geweldig huis op een plek die me wél bevalt. Want tja, het gaat om het huis hè, niet om de man die de eigenaar ervan is.
Net zoals dat je in Limburg woont en iemand uit Groningen treft die niet wil verhuizen en jij daar niet heen wil. Als hij straks na 4 jaar zijn droomhuis verbouwen er eindelijk kan gaan wonen dat is hij daar niet binnen een paar jaar weg. Als je op deze leeftijd komt wil je toch meer dan latten en afwachten of hij het ooit wil verkopen. Wat als dat niet Het geval is?
Als dat huis zo'n groot issue is, dat had je na de eerste paar ontmoetingen ook kunnen zeggen, dit wordt hem niet.
maandag 13 april 2020 om 22:11
Andersom net zo, toch?kindrebel schreef: ↑13-04-2020 10:17Ik snap dat zo’n huis voelt alsof jouw toekomst al deels is ingevuld. Dat zou ik ook als heel beklemmend ervaren, zeker als het een plek is waar je voor geen goud wil wonen.
Probeer dat los te laten. Het is zijn huis, dus zijn verantwoordelijkheid. Bouw je eigen leven op zoals jij dat voor je ziet en als je merkt dat hij niet bereid is om met jou mee te bewegen weet je dat jullie relatie geen toekomst heeft. Dat komt dan niet door dat huis, maar door het feit dat je vriend jouw mening en wensen niet belangrijk genoeg vindt om rekening mee te houden.