Vriend koopt verschrikkelijk huis

13-04-2020 09:16 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn vriend heeft een huis gekocht. Een "opknappertje". Hij was al bezig met de aankoop toen wij net bij elkaar waren, en het huis is inmiddels 1,5 jaar van hem. Het is een dure woning en er moet nog zeker wel 4 jaar geklust worden voor het af is (hij doet alles zelf naast een vaste baan). Ik ben zelf nog student . Onze relatie is heel fijn en we zijn erg gelukkig.

Het probleem is dat ik liever niet in dat huis wil wonen. We hebben besloten om te gaan latten. Ergens is het probleem met latten wel opgelost. Toch zit het me dwars. Ik weet dat hij van me houdt en onze relatie is heel erg goed. Alleen dit is iets wat geen goede oplossing lijkt te hebben.

Iemand een idee? Soortgelijk verhaal?
Het zou erg helpen.

Groetjes
anoniem_397124 wijzigde dit bericht op 13-04-2020 16:07
Reden: Probleem opgelost! Bedankt allemaal voor de reacties.
49.72% gewijzigd
Wel wat herkenbaar, ik heb dus gewoon eigen huis aangehouden.
Toch voel ik me nu erg fijn in zijn huis (10 jaar samen) wat ik eerder niet echt had gedacht.
Eigen plek heb ik nog wel steeds.
Ik zou liever samen iets nieuws betrekken, maar de omstandigheden zijn er even niet naar momenteel.
Succes, TO.
Ik zou gewoon afwachten, hoe alles verder loopt tussen jullie.
IBIopviva schreef:
13-04-2020 11:20
Ik vind het juist van eerlijkheid spreken dat hij aangeeft niet te verhuizen als je er ongelukkig zou zijn. Blijkbaar is dit wel zijn droomhuis in ieder geval voor nu.
Om eerlijk te zijn denk ik dat mijn man ook niet zou zijn verhuisd als ik hier niet gelukkig was. Ik ben ook 120 km verder gaan wonen en dat bevalt prima.

Ik vind de term verschrikkelijk huis al erg vreemd, jij vind het verschrikkelijk dat maakt het niet direct ook een daadwerkelijk verschrikkelijke woning. Je vriend denkt er sowieso al anders over.
Die snelweg ach ja ik zou daar ook niet erg blij om zijn maar dat is maar een detail. Als ditzelfde huis nu in jouw dorp had gestaan was het dan nog steeds zo'n verschrikkelijk huis of kon je er dan alsnog wel wat van maken?
Natuurlijk is het goed dat de man eerlijk is. Dan weet je tenminste waar je aan begint.

Verhuizen voor je geliefde is ook niet verkeerd. Maar er zit echt verschil tussen Groninger, Brabanders en Amsterdammers. Dus ik kan mij heel voorstellen dat je als Groninger niet tussen de Amsterdammers of de Brabanders past of omgekeerd. Dan is het gewoon verstandig om niet te verhuizen als het huis en de woonplek je niet aanstaan.

Ga je miepen over 30 km verderop dan wordt het een ander verhaal

Wonen langs de snelweg is overigens ergongezond. Dus een extra reden voor to om dit niet te willen.
Ieder zijn ding, maar ik zou afknappen op iemand die op zo’n jonge leeftijd zo aan een berg stenen hangt.
Oneerlijk? Hij heeft dit huis gekocht voordat hij jou kende. Zijn huis, zijn droom, ik weet niet wat daar zo oneerlijk aan is.
Als dit niet jouw droom is, snap ik niet dat je een relatie met hem begonnen bent. Nu jullie een relatie hebben probeer jij alles te veranderen en naar jouw hand te zetten, dat is pas oneerlijk.

Als je tijdens het uitgaan een jingen was tegengekomen asiel aan de andere kant van Nederland woonde waar je ook nooit zou willen wonen en hij nooit zou willen vertrekken had je er toch ook niet aan begonnen?
Poppy_del_Rio schreef:
13-04-2020 11:34
Ieder zijn ding, maar ik zou afknappen op iemand die op zo’n jonge leeftijd zo aan een berg stenen hangt.
het is een project, wat is daar mis mee?
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
13-04-2020 11:36
Geen idee ook hoe oud de beste man is.
Eurus schreef:
13-04-2020 11:37
Geen idee ook hoe oud de beste man is.
ik zou afknappen op iemand die perse in de buurt van familie en vrienden wil blijven wonen.
wij slapen nooit.
sugarmiss schreef:
13-04-2020 11:32
Natuurlijk is het goed dat de man eerlijk is. Dan weet je tenminste waar je aan begint.

Verhuizen voor je geliefde is ook niet verkeerd. Maar er zit echt verschil tussen Groninger, Brabanders en Amsterdammers. Dus ik kan mij heel voorstellen dat je als Groninger niet tussen de Amsterdammers of de Brabanders past of omgekeerd. Dan is het gewoon verstandig om niet te verhuizen als het huis en de woonplek je niet aanstaan.

Ga je miepen over 30 km verderop dan wordt het een ander verhaal

Wonen langs de snelweg is overigens ergongezond. Dus een extra reden voor to om dit niet te willen.
Och ik ben geboren en getogen in Rotterdam en woon nu al bijna 6 jaar in een dorp in Gelderland.

Ik zeg ook niet dat TO daar moet gaan wonen he, (juist niet zou ik zeggen dat is echt alleen maar ellende voor beide) maar ik vind wel dat TO zich dit allemaal te persoonlijk aantrekt en ook wel een beetje jammert om het jammeren. Krijg het gevoel dat als het huis niet aan de snelweg lag maar juist wat meer in een dorp zelf dat dat ook niet goed was geweest.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
valentinamaria schreef:
13-04-2020 11:36

Ieder zijn ding, zoals ik schreef, dus er is niets mis mee, maar ík zou erop afknappen. Vind het van weinig flexibiliteit getuigen om je al jong vast te leggen op een locatie.
Bedankt voor de eerlijke reacties!

Ik wil niet dat mijn vriend zijn droomhuis verkoopt. Ik gun hem alles en ook zijn droomhuis. Maar het voelt als een ingewikkelde situatie en daarom post ik dit topic.

Ik wist dat mijn vriend dat huis net had gekocht. Ik zag er toen geen probleem in. Ik ben op hem gevallen en ik dacht dat we er wel uit zouden komen. En hopelijk gebeurt dit ook.

Voorlopig blijven we lekker latten en we zien wel waar het schip strand!
Poppy_del_Rio schreef:
13-04-2020 11:46
Ieder zijn ding, zoals ik schreef, dus er is niets mis mee, maar ík zou erop afknappen. Vind het van weinig flexibiliteit getuigen om je al jong vast te leggen op een locatie.
to is juist weinig flexibel.
wij slapen nooit.
Dan ga je er toch niet wonen?

Ik zou zelf snel klaar zijn met een partner die zo vroeg in de relatie (de eerste jaren) al wil bepalen welke woning ik wel of niet koop en waar ik ging wonen.
Poppy_del_Rio schreef:
13-04-2020 11:34
Ik hou van mensen die iets op willen bouwen ipv huizen afdanken alsof het schoenen zijn.
valentinamaria schreef:
13-04-2020 11:47
to is juist weinig flexibel.

Vind ik wel meevallen, ze wil er zelfs gaan wonen om te kijken of het toch bevalt.

Dat hij een huis koopt en verwacht dat willekeurig welke vriendin daar wel bij intrekt, vind ik ook opmerkelijk. Voor mij zouden het alarmbellen zijn.
redbulletje schreef:
13-04-2020 11:51
Ik hou van mensen die iets op willen bouwen ipv huizen afdanken alsof het schoenen zijn.

Ik ook, maar ik ben in de 40. Toen ik nog studeerde zou dit mij echt angst hebben aangejaagd.
Poppy_del_Rio schreef:
13-04-2020 11:52
Vind ik wel meevallen, ze wil er zelfs gaan wonen om te kijken of het toch bevalt.

Dat hij een huis koopt en verwacht dat willekeurig welke vriendin daar wel bij intrekt, vind ik ook opmerkelijk. Voor mij zouden het alarmbellen zijn.
wat een enorme gunst van haar.

en tuurlijk geeft hij zo,n antwoord, want zo werkt het in de meeste gevallen ook.

dit gaat gewoon helemaal nergens over.
ze hebben 1,5 jaar verkering.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
13-04-2020 11:57
wat een enorme gunst van haar.

en tuurlijk geeft hij zo,n antwoord, want zo werkt het in de meeste gevallen ook.

dit gaat gewoon helemaal nergens over.
ze hebben 1,5 jaar verkering.

Vind jij, maar ik snap TO wel.
Poppy_del_Rio schreef:
13-04-2020 12:00
Vind jij, maar ik snap TO wel.
ik snap echt niet waar ze zich druk over maakt.

en ze wil daar wel wonen, op voorwaarde dat ze vertrekken als zij daar niet gelukkig is.
ik lees nergens hoe ze dat dan gaat oplossen.
wij slapen nooit.
123ennu schreef:

Ik wil niet dat mijn vriend zijn droomhuis verkoopt. Ik gun hem alles en ook zijn droomhuis. Maar het voelt als een ingewikkelde situatie en daarom post ik dit topic.

Ik wist dat mijn vriend dat huis net had gekocht. Ik zag er toen geen probleem in. Ik ben op hem gevallen en ik dacht dat we er wel uit zouden komen. En hopelijk gebeurt dit ook.

Blijven LATten en vooral, heel duidelijk zijn naar je vriend toe dat je daar nooit wil gaan wonen. Niet 'misschien', niet 'we zien wel', maar heel duidelijk zijn. Dan weet hij ook waar hij aan toe is.

Mss komen jullie eruit hoor, mss niet, dat zal de tijd uitwijzen. Maar iig nergens gaan wonen als je dat niet wil.
Life is short. Eat dessert first.
valentinamaria schreef:
13-04-2020 12:03
ik snap echt niet waar ze zich druk over maakt.

en ze wil daar wel wonen, op voorwaarde dat ze vertrekken als zij daar niet gelukkig is.
ik lees nergens hoe ze dat dan gaat oplossen.
Dat moeten ze tegen die tijd dan maar beslissen toch. Niemand kan in de toekomst kijken.
justagirly schreef:
13-04-2020 12:04
Dat moeten ze tegen die tijd dan maar beslissen toch. Niemand kan in de toekomst kijken.
als je voorwaarden wilt stellen moet je ook met alternatieven komen.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
13-04-2020 12:06
als je voorwaarden wilt stellen moet je ook met alternatieven komen.
Ze schreef inmiddels al dat ze het gewoon af gaat wachten.
justagirly schreef:
13-04-2020 12:09
Ze schreef inmiddels al dat ze het gewoon af gaat wachten.
dat is tenminste iets verstandigs.

ik heb ook nog niet gelezen dat hij haar smeekte om bij hem te komen wonen.
wij slapen nooit.
123ennu schreef:

Goede beslissing! :)
Ik krijg de indruk dat sommige mensen vinden dat zij minder in te brengen heeft omdat zij geen eigen woning heeft en hij wel, maar dat vind ik onzin, zij heeft net zoveel recht om ergens wel of niet te willen wonen. Dat hij een koopwoning heeft, geeft hem niet een andere positie, dit meningsverschil zou hetzelfde zijn als hij nog bij zijn ouders in zijn geboortedorp woonde en daar waarschijnlijk nooit weg wil terwijl zij niet naar dat dorp wil verhuizen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven