Vriend neerbuigend over kampers

29-12-2013 22:24 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ben ik weer.

Ik wil ons huis graag verkopen om vervolgens een chalet te kopen en dan op die manier onze vaste lasten enorm terug te dringen.

Het wonen in een chalet is mij niet vreemd, omdat ik vroeger heb samengewoon met iemand in een chalet. Het had voor mij een heerlijk knus en vrij gevoel. Eeuwige vakantiegevoel zeg maar.

Nu is het mogelijk om hier in de buurt een chalet te kopen waar je permanent in mag wonen.

Nu kwam ik dus net met het idee bij mijn vriend, maar hij dacht er niet eens over na... nee het was gelijk een hele dikke vette nee!! Ik vroeg naar zijn argumenten en het eerste wat hij zei was : Dan worden we kampers... Mijn bek viel open.

Hoe kan mijn vriend zo praten over een bepaalde groep mensen????
Volgens mij jok je nu een beetje Pip, van de week zei je dat je ondersteuning was aangeboden door je schoonmoeder en dat dat amper doorgang vindt omdat ze je niet serieus neemt. Dat zou eens per werk zijn en het was al 4x niet doorgegaan toch? Toen zei je nog dat je je heus wel redde en ineens zeg je dat je hele dagen bij schoonouders of moeder bent en dat je goed wordt geholpen? Wees eerlijk tegen jezelf.
Zoveel gek goedkoper dan in een normale huis,

Is op de camping niet.

Denk aan verzekeringen oa en gemeente dingen
Ik ken zelf een aantal "kampers" van heel dichtbij. Ik ben er geen kind aan huis, echter ik kom er graag. Hele leuke en gezellige mensen. En als TO bang aangelegd is is dat juist een prima idee, want opgenomen worden in een woonwagenbuurt betekend hulp en steun van je buren. Geloof me, daar kont geen ongewenste gast ver.

Echter het wonen op een kampje heeft meestal te maken met de banden die je daar hebt. Als vreemde eend in de bijt zul je een beetje vreemd aangekeken worden hoor. Heb je zelf familie op het kampje wonen? Niet iedereen die zich bedenkt graag op een kampje te willen wonen kan daar daadwerkelijk wonen.

Jij hebt ervaring, je partner niet? Kan me voorstellen dat hij even schrikt. "Kampers" zijn immers vaak omgeven met heel wat vooroordelen. Je maakt het jezelf er niet gemakkelijker op.

Maar nogmaals, ik ken er enkele gezinnen heel goed en ik heb vooroordelen laten varen. Voor zover ik die überhaupt heb gehad. Ik voel me er echt prettig. Natuurlijk heb je overal exemplaren die het daglicht niet deugen, echter dat staat los van afkomst.
OK, ik lees nu pas dat het verhaal een andere wending heeft genomen. Dat Pip het momenteel zwaar heeft. Werk inderdaad beter daaraan.

Succes.
quote:pipvanwoezel schreef op 29 december 2013 @ 22:42:

[...]

Maar waarom gelijk neerbuigend doen over 'kampers' ? Alsof iedereen hetzelfde is!

Precies want vervang het woord 'kampers' door Marokkanen of moslims en het hele forum was meteen in de politiek correcte kramp geschoten en het discriminatie en racisme geroep was niet van de lucht geweest..

Dan had dit topic 20 pagina's meer gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven