Vriend neerbuigend over kampers

29-12-2013 22:24 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ben ik weer.

Ik wil ons huis graag verkopen om vervolgens een chalet te kopen en dan op die manier onze vaste lasten enorm terug te dringen.

Het wonen in een chalet is mij niet vreemd, omdat ik vroeger heb samengewoon met iemand in een chalet. Het had voor mij een heerlijk knus en vrij gevoel. Eeuwige vakantiegevoel zeg maar.

Nu is het mogelijk om hier in de buurt een chalet te kopen waar je permanent in mag wonen.

Nu kwam ik dus net met het idee bij mijn vriend, maar hij dacht er niet eens over na... nee het was gelijk een hele dikke vette nee!! Ik vroeg naar zijn argumenten en het eerste wat hij zei was : Dan worden we kampers... Mijn bek viel open.

Hoe kan mijn vriend zo praten over een bepaalde groep mensen????
Nou euh...ik ben ook niet bepaald fan van de gemiddelde kamper. Nog nooit een leuke ervaring mee gehad eerlijk gezegd.
Tja hij heeft daar zo'n beeld bij
.
Maar wonen er dan kampers bij die chalets? Want die link zie ik ff niet.
Omdat hij niet beter weet

Omdat hij echt zo denkt

omdat hij gewoon geen zin heeft om politiek correct te zijn

en vast nog wel wat meer mogelijkheden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Woonwagenbewoners zijn hele leuke mensen, maar je moet ze geen kampers noemen.
Tja in mijn beleving zijn t nou niet echt modelburgers, maar een chalet vind ik wel iets anders dan een enorm groot huis op heule kleine wieltjes.
Ik heb het idee dat het heel gesloten gemeenschappen zijn waar je als buitenstaander niet zomaar tussenkomt.
Je zou kunnen beginnen met te vertellen dat hij blijft wie hij is, waar hij ook woont. Of denkt hij dat hij ineens enorm gaat veranderen, omdat hij in een chalet bij kampers woont?

Ik heb wel goede ervaringen met kampers. Bij ons in de wijk zijn meerdere kleine kampjes. Er zitten goede en slechte tussen. Dochter zat bij een meisje uit een kampje in de klas. En echt.. het was een gewoon meisje

Dus.. wie weet valt het mee.
Later is nu
Je hebt al een heel plan uitgedacht en jouw vriend daar niet eerder in betrokken?
In onze omgeving worden heel veel chalets volgestopt met Polen. Ik zou daarz elf niet tussen willen wonen.
Ja ik noem ze geen kampers... dat deed hij. Ik ben ook in een straat opgegroeid waar stuk of 6 carvans staan... nouja niks mis met die mensen hoor!!

Ik heb het wel vaker genoemd bij mijn vriend, maar we hebben nu een heel mooi en luxe huisje en hij zegt dat het meer met dit huis te maken heeft dan met die carvan. Toch vind ik het niet kunnen dat hij dit over die mensen zegt!

Niet elke kamper is toch per definitie slecht?!
Wat vind je er zo erg eigenlijk? Het woord "kampers"? Feit dat ie niet in een vakantiehuisje wil wonen? Feit dat ie permanent in vakantiehuisjes wonen associeert met kampers?

Hij wil geen kamper zijn. Nou, dat kan ik me wel voorstellen. Ik wil ook niet "horen" bij een groep mensen waar ik me niet thuis bij voel.
quote:meivogel schreef op 29 december 2013 @ 22:28:

Ik heb het idee dat het heel gesloten gemeenschappen zijn waar je als buitenstaander niet zomaar tussenkomt.Dat zijn Volendammers, Limburgers en Friezen ook.
Niks mis met "kampers"
zeg niet altijd wat je denkt , denk na wat je zegt ;-)
Alle kampers zijn slecht, allemaal!
quote:Dreamer schreef op 29 december 2013 @ 22:28:

Je zou kunnen beginnen met te vertellen dat hij blijft wie hij is, waar hij ook woont. Of denkt hij dat hij ineens enorm gaat veranderen, omdat hij in een chalet bij kampers woont?

Ik heb wel goede ervaringen met kampers. Bij ons in de wijk zijn meerdere kleine kampjes. Er zitten goede en slechte tussen. Dochter zat bij een meisje uit een kampje in de klas. En echt.. het was een gewoon meisje

Dus.. wie weet valt het mee.

Haha, toch wel he?!

Nouh, hij zei dat hij kampers sociaal onaangepast vindt. En toen zei ik dat hij niet zo is en dat het toch niet van andere mensen moet afhangen hoe wij gaan wonen?
quote:pipvanwoezel schreef op 29 december 2013 @ 22:32:

Ja ik noem ze geen kampers... dat deed hij. Ik ben ook in een straat opgegroeid waar stuk of 6 carvans staan... nouja niks mis met die mensen hoor!!

Ik heb het wel vaker genoemd bij mijn vriend, maar we hebben nu een heel mooi en luxe huisje en hij zegt dat het meer met dit huis te maken heeft dan met die carvan. Toch vind ik het niet kunnen dat hij dit over die mensen zegt!

Niet elke kamper is toch per definitie slecht?!En wat zei je vriend toen je dit tgen hem zei?
Vind dat nou geen schokkende uitspraak eerlijk gezegd.

Pip, ik weet niet hoe noodzakelijk een verhuizing is gezien je financiën maar met alles wat er bij jou speelt (angsten oa. voor inbrekers en een chalet is moeilijker te beveiligen als een gewoon huis) zou ik het afraden daar nu serieus over te denken.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 29 december 2013 @ 22:33:

[...]

Dat zijn Volendammers, Limburgers en Friezen ook.

Inderdaad.

Bovendien klopt 'je idee' over bepaalde dingen ook niet altijd met de werkelijkheid.
Is het nou een chalet of een caravan?

En kun je het je vriend echt heel erg kwalijk nemen dat hij een fijn huis niet wil inruilen voor een vakantie onderkomen tussen de (waarschijnlijk, sorry) aso's?
Ik ken geen mensen die wonen in een chalet, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook zo mijn vooroordelen heb.
quote:dunst schreef op 29 december 2013 @ 22:28:

Woonwagenbewoners zijn hele leuke mensen, maar je moet ze geen kampers noemen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:pipvanwoezel schreef op 29 december 2013 @ 22:34:

[...]

Haha, toch wel he?!

Nouh, hij zei dat hij kampers sociaal onaangepast vindt. En toen zei ik dat hij niet zo is en dat het toch niet van andere mensen moet afhangen hoe wij gaan wonen?Euh...fijne buren hebben is toch wel een groot deel van je woongenot. En dat jij die ervaring niet hebt met kampers betekent niet dat ze niet (vaak) ontzettend asociaal kunnen zijn.
Ik zou ook niet in een chalet gaan wonen om mijn kosten terug te dringen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven