vrouwen achter het stuur

03-01-2013 21:44 268 berichten
Ik moet even mijn hart luchten bij jullie over vrouwen achter het stuur. Ik ben zelf een vrouw en vind dat ik persoonlijk heel goed autorijd (ik bevind me regelmatig tussen de leasebak-rijders op de linkerbaan). Maar wat is dat toch, dat vrouwen altijd degenen zijn die er niks van bakken als ze eenmaal achter het stuur zitten? Parkeren kunnen ze niet, laat staan fileparkeren. Lekker doorrijden wil niet lukken, dus blijven ze maar braaf achter de vrachtwagen hangen. Ze durven vooral niet van rijbaan te verwisselen. En als ze dan toch besluiten dit te doen, nou berg je dan maar, want ze slingeren alle kanten op. En wat dacht je van de achteruitkijkspiegel? Die is niet bedoeld om steeds te checken of je mascara en lippenstift nog goed zit. Ik irriteer me mateloos aan dit onnozele gedrag. Kom op vrouwen, rij gewoon lekker door! Laat eens zien dat jij het ook kan!! Of ben ik de enige die zich regelmatig kapot schaamt voor dit soort types?
quote:w00t schreef op 03 januari 2013 @ 22:48:

Zo heurt het ook.

Niet echt. Als je een rotonde op gaat kun je sowieso maar één kant op (je volgt namelijk de weg). Bij het opgaan van de rotonde (en het verder volgen van de rotonde) hoef je geen richting aan te geven. Bij het verláten van de rotonde moet je wel richting aangeven.

http://www.rijksoverheid. ... egels-op-een-rotonde.html
Alle reacties Link kopieren
Wooooow, ik rij ook weleens links. Ik ben dus heel goehoed!
Branwen is een kwestie van hoeft niet mag wel. Zo heb ik het geleerd bij het halen van mijn rijbewijs.

Net als van die wegen met een bocht die gelden als rechtdoor (en afslaan heeft dan haaientanden of is een oprit): richting aangeven mag.
[quote]molly74 schreef op 03 januari 2013 @ 22:48:

Zo is het mij ook geleerd, dat als je naar links wil, je je linker richtingaanwijzer aanzet. Met als reden: zie een rotonde zoals een gewoon kruispunt.[/quote]

Maar dat is het dus niet. Je volgt gewoon de weg.

Mij is geleerd alleen richting aan te geven bij het verlaten van de rotonde.
quote:_Branwen_ schreef op 03 januari 2013 @ 22:53:

Niet echt. Als je een rotonde op gaat kun je sowieso maar één kant op (je volgt namelijk de weg). Bij het opgaan van de rotonde (en het verder volgen van de rotonde) hoef je geen richting aan te geven. Bij het verláten van de rotonde moet je wel richting aangeven.Ik dacht dat het verplicht was. Weer wat geleerd.
quote:_Branwen_ schreef op 03 januari 2013 @ 22:53:

[...]

Niet echt. Als je een rotonde op gaat kun je sowieso maar één kant op (je volgt namelijk de weg). Bij het opgaan van de rotonde hoef je geen richting aan te geven. Bij het verlaten van de rotonde moet je wel richting aangeven.

http://www.rijksoverheid. ... egels-op-een-rotonde.html

Dat is vast iets ouderwets dan. Ik heb 15 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en toen heeft iemand dat erin geramd.

Het is wellicht wat overdreven, maar niet zo gevaarlijk als aangeven dat je eraf gaat (naar rechts) terwijl je dat niet gaat.

In je linkje staat namelijk ook dat als je eraf wilt je richting naar rechts aan moet geven.

Wat ik helemaal irritant vind is als je staat te wachten om de rotonde op te rijden en iemand geeft geen richting aan maar gaat wel naar rechts
quote:Frizzy schreef op 03 januari 2013 @ 22:54:

Wooooow, ik rij ook weleens links. Ik ben dus heel goehoed! Ik riij vaak rechts in een leaseauto. Ik doe het helemaal fout
quote:vosje78 schreef op 03 januari 2013 @ 22:57:

Dat is vast iets ouderwets dan. En bedankt
Mij is juist geleerd aan te geven welke kant je opgaat zodat het voor iedereen duidelijk is wat je gaat doen.
quote:w00t schreef op 03 januari 2013 @ 22:58:

[...]

Ik riij vaak rechts in een leaseauto. Ik doe het helemaal fout Oh nee, je rijdt rechts?? dan moet je echt een dihatsu cuore nemen van minstens 8 jaar oud. Anders mag dat niet hoor.
quote:_Branwen_ schreef op 03 januari 2013 @ 22:57:

Zo is het mij ook geleerd, dat als je naar links wil, je je linker richtingaanwijzer aanzet. Met als reden: zie een rotonde zoals een gewoon kruispunt.[/quote]

Je mag ook richting aangeven voordat je de rotonde oprijdt. Als je de rotonde driekwart neemt maf je voordat je de rotonde oprijdt je richtingaanwijzer naar links doen.

Ga je op de rotonde naar rechts, mag je voordat je de rotonde oprijdt richtingaanwijzer naar rechts doen.
quote:Frizzy schreef op 03 januari 2013 @ 22:57:

Branwen is een kwestie van hoeft niet mag wel. Zo heb ik het geleerd bij het halen van mijn rijbewijs. Ik ook; het hoeft idd niet, zoals eerder aangegeven. Alleen vind ik het wel krom, want je kunt überhaupt maar één kant op, en dat is de weg volgen. Pas als je de rotonde verlaat, verander je van richting.
quote:_Branwen_ schreef op 03 januari 2013 @ 22:57:

Nu is mijn lestijd al lang geleden, dat kan het ook zijn. Dat het nu niet meer hoeft als je naar links gaat. Maar bedenk me nu wel: het is wel handig voor diegene die van de tegenovergestelde kant de rotonde op wil. Die weet dan dat hij moet wachten. Als iemand dus niet naar links aangeeft, en de ander neemt aan dat die persoon dan rechtdoor gaat, dan kan hij zomaar zijn auto ervoor duwen. Om tot de ontdekking te komen dat die eerste persoon toch linksaf ging.

Dus misschien geen wettelijke regel, maar toch wel handig vind ik.

Richting aangeven bij het eraf gaan, dat uiteraard ook.
Rechts in een leasebak?!

Vosje is niet ouderwets, ik heb dat 2 jaar geleden geleerd.
quote:w00t schreef op 03 januari 2013 @ 22:58:

[...]

En bedankt Graag gedaan
Ja, ik kan me ook geregeld ergeren aan vrouwen die hun stationcar/SUV denken te kunnen inparkeren op een plek waar een 2-persoons auto (in lengte dan sowieso) in past. Vooral als er dan 10x heen en weer gedraaid wordt om uiteindelijk toch maar te besluiten ergens anders te parkeren .

En ook: vrouwen die denken júist het goede voorbeeld te geven in hun leasebak op de linkerbaan én denken goed in te kunnen te schatten hoe te anticiperen op andere baanhelften en dan vervolgens toch gaan bumperkleven. Helaas, dan trap ik even lichtjes op mijn rem om vervolgens in mijn achteruitspiegel te zien dat er paniekerig wordt gereageerd. Tsja, als je van bumperkleven al over je toeren raakt, ondanks dat je het zelf doet.....dan hoor je op die linkerbaan wss niet thuis?
Blackpantherlady je hebt wel gelijk hoor!!!

Sowieso kunnen mannen ook niet echt rijden, maar sommige vrouwen vinden het belangrijker om de juiste zender te zoeken of hun mascara bij te werken.

Op de weg erger ik me voornamelijk aan die huisvrouwtjes of aan bejaarde vrouwen ( die mogen al helemaal niet meer aan auto aanraken) .

Ze kunnen idd niet parkeren, maar ik ben ook een ramp in file parkeren! Maar ik ben wel iemand die me altijd houd aan de snelheidslimiet en als het mogelijk is dan race ik wel een stukje. Sommige vrouwen kijken gewoon nooit hoe hard ze rijden of denken dat de zijspiegels voor de sier zijn.

Pff... Laat staan oversteken! Ik had gisteren bijna een vrouw aangereden omdat ze zomaar overstak op een plek waar ik sowieso voorrang had en waar auto's als debielen rijden.

KIJK GEWOON UIT WAAR JE OVERSTEEK EN WAAR JE RIJDT! Dit geldt zowel voor vrouwen als mannen (die leasebakrijders en kleine racers die net een maand hun rijbewijs hebben).

Oke mijn frustraties zijn nu ook geuit :-).
quote:Frizzy schreef op 03 januari 2013 @ 23:00:

Rechts in een leasebak?! Sorry
quote:Frizzy schreef op 03 januari 2013 @ 23:00:

Rechts in een leasebak?!

Vosje is niet ouderwets, ik heb dat 2 jaar geleden geleerd.

shit! weer mijn oude taartendiploma niet gehaald.

Ligt aan je rijleraar dan blijkbaar ofzo.
Oke maar mensen in een leasebak rijden 9vd 10 keer als idioten. Gedraag je gewoon in het verkeer!
quote:vosje78 schreef op 03 januari 2013 @ 22:57:

Het is wellicht wat overdreven, maar niet zo gevaarlijk als aangeven dat je eraf gaat (naar rechts) terwijl je dat niet gaat. Dat ben ik volledig met je eens.

Wat ik helemaal irritant vind is als je staat te wachten om de rotonde op te rijden en iemand geeft geen richting aan maar gaat wel naar rechts Idd, is toch ook een kleine moeite, en wel zo netjes en duidelijk naar medeweggebruikers.
Ik rijd al 22 jaar schade vrij. Ergens gaat er wat mís.
Haha TO, je lijkt m'n opa wel. Eerlijk gezegd is het altijd als ik iemand slecht zie rijden inderdaad een vrouw. Overigens niet meer sinds ik m'n rijbewijs heb, dat was daarvoor, als ik met m'n opa en moeder in de auto zat. Nu ik zelf rij (sinds een maandje ofzo) heb ik meer begrip :p kan zelf ook niet alles.

Maar goed, ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik op de linker strook zit om in te halen (al gebeurt dit meestal op 2baanswegen, dat wel), en ik rij daarvoor al 130-135 terwijl je 120 mag en er komt zo'n leasebak op m'n bumper zitten, proberen zich ertussen te wringen en heel erg te dringen etc omdat Hij Zo Heel Erg Belangrijk Is En Er NU Meteen Langs Moet Want Dat Scheelt Een Halve Sec Tijd, dat ik dan altijd de neiging krijg om op m'n rem te gaan staan.

Dat lijkt me toch wel gevaarlijk, maar soms denk ik bij mezelf...
quote:molly74 schreef op 03 januari 2013 @ 23:00:

Maar bedenk me nu wel: het is wel handig voor diegene die van de tegenovergestelde kant de rotonde op wil. Die weet dan dat hij moet wachten.Als je tegelijkertijd in tegenovergestelde richting bij een rotonde aan komt, kun je sowieso doorrijden. Die ander is dan nog lang niet aan jouw kant. Is die persoon al op de rotonde en nadert die jouw kant, dan moet je sowieso voorrang geven. En als die persoon netjes richting aangeeft, weet je ook dat je de rotonde al op kunt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven