vrouwen achter het stuur

03-01-2013 21:44 268 berichten
Ik moet even mijn hart luchten bij jullie over vrouwen achter het stuur. Ik ben zelf een vrouw en vind dat ik persoonlijk heel goed autorijd (ik bevind me regelmatig tussen de leasebak-rijders op de linkerbaan). Maar wat is dat toch, dat vrouwen altijd degenen zijn die er niks van bakken als ze eenmaal achter het stuur zitten? Parkeren kunnen ze niet, laat staan fileparkeren. Lekker doorrijden wil niet lukken, dus blijven ze maar braaf achter de vrachtwagen hangen. Ze durven vooral niet van rijbaan te verwisselen. En als ze dan toch besluiten dit te doen, nou berg je dan maar, want ze slingeren alle kanten op. En wat dacht je van de achteruitkijkspiegel? Die is niet bedoeld om steeds te checken of je mascara en lippenstift nog goed zit. Ik irriteer me mateloos aan dit onnozele gedrag. Kom op vrouwen, rij gewoon lekker door! Laat eens zien dat jij het ook kan!! Of ben ik de enige die zich regelmatig kapot schaamt voor dit soort types?
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 03 januari 2013 @ 22:22:

[...]

Hij kreeg een goede tip.

[img]http://24.media.tumblr.com/tumblr_lsogf ... o1_500.jpg[/img]Vond die kerstmuts anders wel geyl.
Ik rij altijd keurig op de rechter baan. Daar ga je namelijk sneller omdat alle leasebak rijders en vrouwen, die vinden dat ze daar tussen passen, links rijden. Heerlijk de hele baan voor mezelf en lekker doorrijden.
Het keek inderdaad wel liefjes.
quote:Orzoo schreef op 03 januari 2013 @ 22:23:

[...]

Vond die kerstmuts anders wel geyl.Bij mij heeft ze gewoon nog een muts op hoor, ook na honderd keer f5...
quote:vosje78 schreef op 03 januari 2013 @ 22:25:

[...]

Bij mij heeft ze gewoon nog een muts op hoor, ook na honderd keer f5...Geeft viva mij privileges? Weer eens wat anders
quote:vosje78 schreef op 03 januari 2013 @ 22:25:

[...]

Bij mij heeft ze gewoon nog een muts op hoor, ook na honderd keer f5...Oeh spooky!
Ik deel je ergernis over vrouwen niet en voel me ook niet aangesproken. Asociaal gedrag maak ik wel eens mee, maar dat zijn toch meestal mannen. Met een leasebak, of een getunede auto. Tsja. Die onnodig links rijden, bumperkleven, hysterisch toeteren als je niet opzij gaat, eng invoegen...

Overigens kan ik prachtig fileparkeren. Vriend niet.
quote:blackpantherlady schreef op 03 januari 2013 @ 21:44:

(ik bevind me regelmatig tussen de leasebak-rijders op de linkerbaan).

Joh ik héb zo'n lease bak.

Nou jij weer.
gevaarlijke opmerking ;)

Ik denk niet dat vrouwen over het algemeen slechter rijden. Ik verbaas me wel vaak over het feit dat als er een stel in de auto zit, de man meestal achter het stuur zit.

Maw, mannen rijden vaker?

En waar vrouwen misschien voorzichter rijden zijn er ook genoeg mannen die roekoos/asociaal rijden. Om het maar even te generaliseren en zonder waarheidsgehalte

Niet kijken in spiegels vind ik een m/v ding en een grote ergenis, als mede automobilist en als fietser.

Vrouwen kunnen in het algemeen wel slechter inparkeren, ze hebben gewoon minder gevoel voor ruimtelijk inzicht. Algemeen genomen. Want oefening baart kunst. En dan moet je dus geen man hebben die dit elke keer bevestigt e/o bij het moment van inparkeren het stuur overneemt.
Je bent zelf een theepot
Tja mijn vriend rijdt ook 9 van de 10 keer. Simpelweg omdat het zijn auto is.
quote:SuzanneSuus schreef op 03 januari 2013 @ 22:33:

En dan moet je dus geen man hebben die dit elke keer bevestigt e/o bij het moment van inparkeren het stuur overneemt.Echt? Waarom zou je dat toelaten?
Ik voel mij niet aangesproken, maar soms rijd ik ook als een ei. Bijvoorbeeld als ik maar twee uur geslapen heb in een nacht of ik erge griep heb. Als moeder kun je niet altijd maar thuis blijven.

@Vosje: zo'n onderzoek is ook wel eens over de arbeidsmarkt gedaan en het overgrote deel van werknemers vond dat zij bij de beste 50% van hun bedrijf/ functieprofiel hoorde. Ik meen iets van 80%, maar ik kan de cijfers wel eens enorm gemanipuleerd hebben in mijn hoofd. Kan me dus goed voorstellen dat dit ook voor autorijders geldt.

Ik heb wel enorm veel kilometers gemaakt.
Ik rij meestal, en kan ook beter inparkeren dan mijn vriend. Logisch ook, ik gebruik dat ding woon-werk, en hij alleen af en toe.

Maakt me dat een betere chauffeur? Misschien een beetje. Maar als ik een tijdje veel op de weg ben geweest zegt hij ook wel eens "Wat rij je weer audi.." Dat maakt me dus wel een pittige/sportieve/mannelijke chauffeur waarschijnlijk, maar ik vind het geen compliment. Een goede chauffeur rijdt geriefelijk voor zijn/haar bijrijder vind ik.
quote:eydis_ schreef op 03 januari 2013 @ 22:38:

Ik voel mij niet aangesproken, maar soms rijd ik ook als een ei. Bijvoorbeeld als ik maar twee uur geslapen heb in een nacht of ik erge griep heb. Als moeder kun je niet altijd maar thuis blijven.

@Vosje: zo'n onderzoek is ook wel eens over de arbeidsmarkt gedaan en het overgrote deel van werknemers vond dat zij bij de beste 50% van hun bedrijf/ functieprofiel hoorde. Ik meen iets van 80%, maar ik kan de cijfers wel eens enorm gemanipuleerd hebben in mijn hoofd. Kan me dus goed voorstellen dat dit ook voor autorijders geldt.

Ik heb wel enorm veel kilometers gemaakt.Ja, de gemiddelde persoon vindt zichzelf FANTASTISCH
Zo heb jij jezelf lekker op de borst(en) geklopt? Lijkt iets stoers te zijn een vrouw die andere vrouwen in het verkeer afkraakt. Hoor het vaker de laatste tijd.

Wil wel meedoen aan het lijstje verkeersergernissen. Op 1 het niet gebruiken van de knipperlichten. Geef gewoon aan waar je heen gaat dan sta ik niet voor niks te wachten.

Overigens heeft iemand die ik ken een erg aparte manier van richting aangeven op de rotonde. Als deze persoon linksaf wil zet ze haar knipper eerst aan naar rechts en eenmaal op de rotonde vlug weer uit om hem naar links aan te zetten. Zo geeft ze aan de rotonde op te gaan...
ik heb een makeup spiegeltje in de zonneklep, dat is veel makkelijker.
wij slapen nooit.
quote:TouchOfPink schreef op 03 januari 2013 @ 22:41:

Zo heb jij jezelf lekker op de borst(en) geklopt? Lijkt iets stoers te zijn een vrouw die andere vrouwen in het verkeer afkraakt. Hoor het vaker de laatste tijd.

Wil wel meedoen aan het lijstje verkeersergernissen. Op 1 het niet gebruiken van de knipperlichten. Geef gewoon aan waar je heen gaat dan sta ik niet voor niks te wachten.

Overigens heeft iemand die ik ken een erg aparte manier van richting aangeven op de rotonde. Als deze persoon linksaf wil zet ze haar knipper eerst aan naar rechts en eenmaal op de rotonde vlug weer uit om hem naar links aan te zetten. Zo geeft ze aan de rotonde op te gaan...Oeh, dat gaat nog een keer een ongeluk geven, van iemand die echt denkt dat ze de eerste afslag eraf gaat...
quote:2Italy2 schreef op 03 januari 2013 @ 22:20:

[...]

Heeft Pottert weggejorist.Nee, Sneep heeft Kerstmis geannuleerd.

Klik!
Ik weet het en ik heb het al vaak genoeg verteld, maar veranderen ho maar. Echt, aangeven dat je de rotonde opgaat... Hoeveel andere keuzes heb je als je er al voorstaat?
quote:TouchOfPink schreef op 03 januari 2013 @ 22:41:

Overigens heeft iemand die ik ken een erg aparte manier van richting aangeven op de rotonde. Als deze persoon linksaf wil zet ze haar knipper eerst aan naar rechts en eenmaal op de rotonde vlug weer uit om hem naar links aan te zetten. Zo geeft ze aan de rotonde op te gaan...Dat is idd apart. Ik zie wel veel mensen die linksaf willen die bij het opgaan van de rotonde hun knipperlicht naar links aanzetten.
Ik rijd altijd heel zelfverzekerd en vooral erg hard richting plaats van bestemming, daarna moet er een meneer komen om de boel te maken.

Niks mis mee. Wat mij betreft.
quote:_Branwen_ schreef op 03 januari 2013 @ 22:47:

Dat is idd apart. Ik zie wel veel mensen die linksaf willen die bij het opgaan van de rotonde hun knipperlicht naar links aanzetten.Zo heurt het ook.

[...]

Dat is idd apart. Ik zie wel veel mensen die linksaf willen die bij het opgaan van de rotonde hun knipperlicht naar links aanzetten.Zo is het mij ook geleerd, dat als je naar links wil, je je linker richtingaanwijzer aanzet. Met als reden: zie een rotonde zoals een gewoon kruispunt.

[...]

Dat is idd apart. Ik zie wel veel mensen die linksaf willen die bij het opgaan van de rotonde hun knipperlicht naar links aanzetten.dat doe ik ook, en als ik dan voorbij de rechtdoor ben zegmaar, dan de pijl naar rechts, dat ik eraf ga.
Ik doe het hetzelfde als Vosje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven