Waar de was?

20-10-2013 12:10 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb een misschien wat onozele vraag haha : Waar hebben jullie jullie waslijn?

Ik en mijn vriend hebben pas een huis en gaan samenwonen. Het is een klein huisje.

Gang, woonkamer keuken toilet onder. Boven 3 kamers en douche-kamer. Waarvan 1 slaapkamer, een kantoortje en een waar de wasmachine staat en strijkplan en een kast met spullen. Daarboven nog een kleine zolder met flisotrap. Lastig om dan met een wasmand op die trap te gaan?

Ik vraag me af waar ik mijn was moet ophangen. Ik heb n droogrek maar hoe als ook het dekbedovertrek in de was is geweest?

(tja een domme vraag maar ik vraag me af hoe andere dit doen )
Rekje aan de deur. Dekbedhoes spreidde ik vroeger ,toen ik ook zo klein woonde, gewoon uit op het afgehaalde bed. Na een tijdje ondraaien. Het was gauw droog.
Oke kijk aan daar heb ik al iets aan! Dankje!
Wij hebben een grote zolder die we niet gebruiken. Daar staat de wasmachine en hangt de was op het rek te drogen.

Over een paar jaar (als we evt kinderen hebben..) wil ik echt een droger voor handdoeken en beddengoed. Maar nu gaat ons beddengoed nog over deuren heen...
Een wasrek in het trapgat? Weet niet precies hoe dat ding heet maar die gebruik ik, vroeger in kleinere woning maar nu nog steeds maar dan in het trapgat van de bovenste verdieping.
Doe ik niet aan....
Jouw kleine huisje is dubbel zo groot als mijn zolder.

Ik heb het in de rommelkamer staan, bij gebrek aan zolder. Beddengoed in de woonkamer. In de zomer alles zoveel mogelijk buiten.

Als ik een zolder had, zou ik het daar hangen. Lekker uit het zicht en het hangt niet in de weg.
Oke maar ik zit dan weer met die flisotrap lijkt me lastig om steeds daarop de was op en af te halen?

Wat starshine zegt is een goeie alleen ik ben gewend om er een nieuw op te doen en de andere in de kast/in de was. Maar misschien als ie snel droogt is dat wel te doen, we kunnen wet altijd proberen .
Of een uittreklijntje boven je bed voor het beddengoed?

Ik heb nu het befaamde deurrekje boven het trapgat hangen. Daar past het beddengoed ook goed aan.
Hier wasrekje op zolder. En het beddengoed gaat over de reling van de trap heen, hangt niemand in de weg. En een deel gaat lekker in de droger. In de zomer gaat het op de droogmolen buiten.
quote:xoxov-tje schreef op 20 oktober 2013 @ 12:19:

Oke maar ik zit dan weer met die flisotrap lijkt me lastig om steeds daarop de was op en af te halen?

.

Hoezo zou dat lastig zijn dan? Met een hand de trap vast en met de andere je wasmand tillen. Zo gepiept.

En anders je dekbedhoes over je rekje drapperen, of over een deur, of een waslijn in je washok spannen, of in het kantoortje, of..., of...
Ik heb gewoon een wasrek.
Bedden goed zigzag aan het wasrekje aan deur. Twee persoons eerst even dubbel vouwen.

In ons huis met plat dak hing ik het beddengoed aan twee of drie rekjes beneden op aan de deur van de huiskamer, de keuken en de tochtdeur naar de hal. 's Avond voor ik naar bed ging, de volgende morgen was het dan bijna droog en zo niet dan hing ik de rekjes, met was en al aan de deuren boven. Als ik moest werken liet ik het gewoon hangen.
Je hebt 3 kamers boven, in een van die kamers kan toch wel een wasrek staan. Het dekbed en onderlaken droog ik het liefst buiten, als dat echt niet kan gaat het op het wasrek. Het dekbed gaat over het wasrek en het laken drapeer ik over een deur.
Mijn huisje bestaat uit een woonkamer, slaapkamer, badkamer, keukentje en gang. Oh en een kelder waar mn wasmachine en droger staat, maar daar hang ik mn was niet op dat gaat stinken. Dus droogrek staat in mn slaapkamer en in de zomer buiten.
Dekbed in de winter op de cv...en zomer hangt hier alles buiten.

Heb een wasdroger die ik zelden tot nooit gebruik,maar heb in het trappegat een rekjes hangen voor lange dingen,en aan deur logeerkamer een rekje voor kleine dingen.

Goed te doen hoor.

Zou in jou geval toch voor die zolder gaan,met wat lijnen,en dan bijv ipv een wasmand zo'n handige IKEA blauwe tas gebruiken voor je wasgoed omhoog te dragen.
Voor het beddengoed hebben wij twee rekjes die je aan de deur kan haken. Hangt daar dan een dag/middag en dan 's avonds weer op bed (of de kast in). Overige was wordt ook daaraan opgehangen of op een staand rek (wij wonen in een appartement, met klein balkon).
In onze kleine bovenwoning staat er een wasrek in de slaapkamer en een in de huiskamer. De lakens hangen over de deuren. Het is net kamperen in eigen huis.
Mijn was wordt een keer per week opgehaald, en gewassen en gestreken teruggebracht, ideaal!
Ehm.. genoeg mensen met zo´n huis en kinderen. Jullie hebben nog een kantoortje...

Afijn, op de wasmachine een droger plaatsen? En in de zomer buiten hangen. Een wasrek aan een deur kan ook. Of een wasserij zoeken.
Mijn rek staat nu gewoon in de woonkamer. Als jij jezelf klein behuisd vindt, woon ik in een paddestoel We hebben twee slaapkamers, geen zolder, dus er is verder geen plek. Gaat prima hoor, ik negeer het gewoon. En voor de brute was heb ik een droger, dus dat rekje is ook het enige, gelukkig
Wij hebben een vergelijkbaar huis, zonder zoldertje. Wij hangen het over deuren, hebben een uittrekbaar wasrek in een zijkamer en hebben een droogrek voor geval dat dat ook nog nodig is. Nooit problemen mee, behalve na de vakantie, dan hebben we vaak extra was.
In mijn vorige huis deed ik de deuren van de kledingkast open en gooide ik mijn beddengoed er zó overheen.

Maar zodra je er eenmaal woont wordt je vanzelf creatief hoor, van te voren moet je niet zo nadenken over zulke dingen.
Dan heb ik in een paddestoel gewoond met 2 kinderen ;) was in t trapgat hangen. Dekbedden in de winter over de kachel en in de zomer buiten.
Nog een optie; koop een laken. Eerst laken, dan dekbed. Dan hoeft de hoes niet zo vaak gewassen te worden.

Klein spul kan op een wasrek. Kwestie van de was goed bijhouden .
gaat het niet in één van die kamers ?

en anders toch op zolder en een paar keer op en af gaan met je was

toen ik op een appartement woonde ging ik één keer om de zoveel tijd naar de wasserette om mijn dekbedovertrekken in de droogkast te doen. dat duurde 30 minuten en ze waren goed droog (ik spreidde ze wel over verschillende droogkasten)

indien je je dekbedovertrek toch wil binnenshuis drogen, hang ze dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven