Waar fatsoenlijke glazen kopen?

23-04-2010 22:42 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb normaalgesproken altijd van dat xenos-achtige glaswerk. Na 3 keer in de afwasmachine is het dof en na 5 keer vallen ze uit elkaar. Nu wil ik graag een écht glasservies, maar waar koop ik dat? Online gekeken bij de Bijenkorf en V&D maar zie niet echt wat. Wie weet iets goeds/moderns?
Ik heb de dubbelwandige van Bodum. Eerste serie was kwetsbaar, zijn er in 1 jaar tijd 2 van gebroken. Normaal breekt er hier zelden tot nooit iets. Mijn glasservies (wijnglazen) is na 8 jaar nog compleet.

De dubbelwandige zijn nu vernieuwd, er zit een siliconendop onderin nu die beschermt tegen overdruk. Daardoor schijnen ze minder snel te breken. Is gepatenteerd, zal ook wel zijn omdat er veel namaak is van het dubbelwandige spul.

Ik vind het superglazen, zowel voor koffie als voor een borrel met ijs. En geen kringen op tafel, condensvrij
Ik heb goedkope glazen van de blokker, uit de kroeg (gekregen, niet gejat) ehm, van die echte whiskeytasting glaasjes en zelfs wat Xenos spul, doet het allemaal prima in de vaatwasser.
Oh wacht ze hebben ook nog andere glazen van bodum, varierend van 1790-2790 punten.

Hm zag deze, geen glazen wel mooi. 1390 punten

Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 23 april 2010 @ 23:05:

[...]

Dat lijkt me op zích heel fijn (een peuter die zichzelf die taak toebedeelt bedoel ik ), maar dan niet zo'n goed idee geloof ik

Och, ben ik snel van mijn huidige glaswerk af zonder dat vriend klaagt dat ik weer nieuw wil hebben

....ben alleen bang dat hij dus niet richting Bijenkorf met me wandelt..
Ze zijn niet peuterproof nee. En ook niet schoonvaderproof, die heeft ze hier gebroken. Maar ja, denk dat geen een glas het overleeft als je het naast de tafel zet !
Ja die heb ik wel eens gezien, maar vind ik er vrij 'plastic'-achtig uitzien, die andere Bodum. Maar da's smaak natuurlijk
Peas on earth!
quote:Bengal schreef op 23 april 2010 @ 23:07:

Ze zijn niet peuterproof nee. En ook niet schoonvaderproof, die heeft ze hier gebroken. Maar ja, denk dat geen een glas het overleeft als je het naast de tafel zet !Die van de Hema (die Jasmine? eerder plakte) wel!
Peas on earth!
Ik heb ook altijd Xenos glazen maar bij mij blijven ze wel mooi.

Maar ik heb ook geen afwasmachine.
quote:Bengal schreef op 23 april 2010 @ 23:06:

Ik heb de dubbelwandige van Bodum. Eerste serie was kwetsbaar, zijn er in 1 jaar tijd 2 van gebroken. Normaal breekt er hier zelden tot nooit iets. Mijn glasservies (wijnglazen) is na 8 jaar nog compleet.

De dubbelwandige zijn nu vernieuwd, er zit een siliconendop onderin nu die beschermt tegen overdruk. Daardoor schijnen ze minder snel te breken. Is gepatenteerd, zal ook wel zijn omdat er veel namaak is van het dubbelwandige spul.

Ik vind het superglazen, zowel voor koffie als voor een borrel met ijs. En geen kringen op tafel, condensvrij Maar kunnen ze tegen een smak?
Beetje saai misschien maar heerlijk groot (lees: dus stampvol ijsklonten én cola light/limo etc )

Mijn mooie hema koffiekopjes zijn helaas een stuk minder Kees-proof dan de lelijke witte die hij ooit van de Uni gejat heeft. Dat is wel weer jammer.
Als je stérke / goede glazen wilt kopen, dan is er maar één plaats om naartoe te gaan.

De kringloopwinkel.

Al het glas wat daar staat én er nog fatsoenlijk uitziet is ijzersterk.
quote:twompie schreef op 23 april 2010 @ 23:09:

Beetje saai misschien maar heerlijk groot (lees: dus stampvol ijsklonten én cola light/limo etc )

[afbeelding]

deze hebben wij ook van Ikea... Ideaal. Ik hou sowieso van grote glazen.

bijna al onze glazen komen bij Ikea vandaan.
Ze kunnen niet tegen een smak op een tegelvloer, maar tegen elkaar tikken in de vaatwasser en een beetje lomp tegen het aanrecht gebeurt hier dagelijks zonder problemen. Alleen oppassen als ze nog heet zijn van de vaatwasser, dan breekt het sneller. Maar ik neem aan dat je peuter niet aan hete spullen mag komen.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 23 april 2010 @ 23:08:

[...]

Die van de Hema (die Jasmine? eerder plakte) wel!

Tja.. ik zou zo graag eens glazen willen met een luxere uitstraling..

Oke, het wordt gewoon kiezen: mooi, duur en fragiel of minder mooi, goedkoop en peuterproof!
quote:twompie schreef op 23 april 2010 @ 23:09:

[afbeelding]Daar heb ik hoegaarden glazen voor, heerlijk voor limo!
quote:siesa schreef op 23 april 2010 @ 23:11:

[...]

Tja.. ik zou zo graag eens glazen willen met een luxere uitstraling..

Oke, het wordt gewoon kiezen: mooi, duur en fragiel of minder mooi, goedkoop en peuterproof!Misschien dan toch die bolle Ikea? Ik vind die er zelf namelijk niet heel 'ikea' uitzien en ze zijn niet duur
Peas on earth!
Tja, ik zou voor peuterproof gaan voor nu. Ik kocht mijn glazen voordat ik wist dat ik zwanger was en nog in de overtuiging leefde dat ik geen kinderen kon krijgen

Denk dat Wedgwood servies ook niet zo geschikt is met een kind....
Mijn Ikea glazen klappen trouwens uit elkaar. Ik ruim de vaatwasser vaak warm uit en stapel de glazen. En dat gaat dus fout....ze barsten allemaal. Er sneuvelt 1 per maand ongeveer.
Offeuh...

Peas on earth!
quote:Bengal schreef op 23 april 2010 @ 23:14:

Mijn Ikea glazen klappen trouwens uit elkaar. Ik ruim de vaatwasser vaak warm uit en stapel de glazen. En dat gaat dus fout....ze barsten allemaal. Er sneuvelt 1 per maand ongeveer.Wij zijn altijd te lui om de vaatwasser meteen uit te ruimen, maar ik heb er nog nooit bij stilgestaan dat glazen dan eerder kapot gaan.
Peas on earth!
Ikea en van Nanu-nanu een xenos-achtig winkeltje in Duitsland, goedkoop en goede kwaliteit, elke dag in de vaatwasser!!
[quote]twompie schreef op 23 april 2010 @ 23:09:

HEMA vind ik waardeloos wat glazen betreft, zowel qua keus als wat vormgeving betreft.

Deze heb ik laatst gekocht, bij een soort toeristen warenhuis, maar een grote marskramer heeft ze ook

Made in Italy, van Bormioli Rocco:

quote:quattro35 schreef op 23 april 2010 @ 23:25:

HEMA vind ik waardeloos wat glazen betreft, zowel qua keus als wat vormgeving betreft.

Deze heb ik laatst gekocht, bij een soort toeristen warenhuis, maar een grote marskramer heeft ze ook

Made in Italy, van Bormioli Rocco:

[afbeelding]Bedankt zeg.. was ik er net uit dat het toch Hema zou worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven