Waar op letten bij wasmachine kopen?

17-01-2016 10:30 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging van alle stofzuiger-topics, een wasmachine-topic.

Binnenkort krijg ik nog eens een hartaanval van de mijne dus er moet eens een nieuwe komen...

Maar ik ben een wasmachine-nitwit dus heb geen idee waar ik op moet letten.

Ik wil 'm zuinig dus ik weet dat ik op het energielabel moet letten, ik wil dat ie niet binnen vier jaar kapot gaat en verder heb ik echt geeeeeeen idee.

Wat zijn goeie merken en wat is het verschil tussen een wasmachine van 350 euro en eentje van 800 euro?

Zijn er merken die ik absoluut niet of wel wil?

Ik zie bijvoorbeeld een paar leuke betaalbare Zanussi's, maar geen idee of dat wat is.

Wie helpt even met waar ik op moet letten?
668, the neighbour of the Beast
Ik zou het belangrijkste vinden dat ze mijn oude machine meenemen.

Verder denk ik niet dat wasmachines tegenwoordig nog veel schelen onderling
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:slobberbone schreef op 17 januari 2016 @ 14:07:

[...]

Zonde voor geld koop je wat beters Beko of dit :

http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr

Je weet niet eens wat diegene die ik op het oog hebt kost

En de Beko's die ik zie hebben niet wat ik wil, dus ja. Ik geloof niet echt dat ik overtuigd ben van dat merk.
Geen ervaring met indesit wasmachine, wel met vaatwasser. Ik vond de kwaliteit niet zo. In 4 jaar al een nieuw handvat nodig gehad en hij liep heel vaak vast. Moest hem wel wekelijks resetten. Hij voelde gewoon niet zo degelijk qua materialen die gebruikt waren.
quote:Marels schreef op 17 januari 2016 @ 14:06:

De Indesit die ik op het oog heeft heeft een "push & wash" functie wat ik wel prettig vind.

Naast de gewone programma's dus een dummy-knop.

Die druk je in en dan begint ie aan een programma van 30 graden, 50 minuten, centrifugeert op 1200 toeren.

Volgens mij is dat erg makkelijk voor de gewone standaard wasjes.

Daarnaast zowel lange programma's (langste 60 graden programma is 3 uur ofzo) maar ook een snelle stand waarbij je dan kunt kiezen tussen een programma op 30 graden (30 minuten) en 60 graden (60 minuten).

Daarbij relatief zuinig, én goedkoop.

Lijkt mij prima dus, alleen ben ik nog aan het kijken of ik iets mis.

Ik weet niet wat het hoogste toerental is?

Ik heb ooit een enorme miskoop gedaan ( en me laten leiden door een test van de consumentenbond)

Daar bleek namelijk op de snelle standen het hoge toerental niet te kunnen.

Dus snelle wasjes van handdoeken of beddengoed ( om in de droger te doen) kon niet. Ik moest het lange programma kiezen. (rond de 2 uur) Na centrifugeren ook niet, want ze waren zo stom om alleen een knop spoelen én centrifugeren te hebben. Wat een rotmachine was dat zeg. 't Is dat ie zo zwaar was, maar anders had ik hem allang het raam uit gemikt.
Ik ga sowieso ook wel in de winkel kijken hoor...

Even langs de Media Markt.

Ze hebben over een week of 2 normaal gesproken zo'n BTW-actie dus ik wil me nu oriënteren en dan kopen. Ik ga natuurlijk nu geen nieuwe wasmachine kopen als ik straks zoveel % korting heb bij dezelfde winkel.

Werden we vorig jaar ook op gewezen door de verkoper, toen hadden we een tv en een vriezer nodig en zei de verkoper zelf dat die actie er aan kwam.

Dus nu oriënteren en alvast even in de winkel kijken, tijdens die actie kopen
quote:Marels schreef op 17 januari 2016 @ 14:10:

[...]

Je weet niet eens wat diegene die ik op het oog hebt kost

En de Beko's die ik zie hebben niet wat ik wil, dus ja. Ik geloof niet echt dat ik overtuigd ben van dat merk.

Als kost ie 200 euro nog te duur

Nieuwst Beko,s zijn uitgebreider dan welke Indeshit en ook veel beter.

Meerdere tests : https://www.testsieger.de ... &filter%5B0%5D=2408_33631

Waar blijft die ......:)
quote:horenzienenzwijgen schreef op 17 januari 2016 @ 14:20:

[...]

Ik weet niet wat het hoogste toerental is?

Ik heb ooit een enorme miskoop gedaan ( en me laten leiden door een test van de consumentenbond)

Daar bleek namelijk op de snelle standen het hoge toerental niet te kunnen.

Dus snelle wasjes van handdoeken of beddengoed ( om in de droger te doen) kon niet. Ik moest het lange programma kiezen. (rond de 2 uur) Na centrifugeren ook niet, want ze waren zo stom om alleen een knop spoelen én centrifugeren te hebben. Wat een rotmachine was dat zeg. 't Is dat ie zo zwaar was, maar anders had ik hem allang het raam uit gemikt.

1400 toeren.

En een kleurenprogramma van anderhalf uur waarbij ie ook effectief op 1400 centrifugeert. Daar kan ik mee leven

Beddengoed gaat hier sowieso nooit op de snelle stand.

En als je na een kort programma nog vindt dat het te nat is, kun je eventjes 10 minuten alleen centrifugeren, op 1400.
Ik ben zelf verkoper van wasmachine's dus vraag maar raak!

Het is allereerst belangrijk om de kilo's te kiezen bij twijfel neem een wat grotere hierdoor creëer je een beter was resultaat want het water komt overal beter tussen en de machine is nog steeds zuinig door de weegschaal die er in zit daar past hij het programma op aan.

Een koolborstelloze Motor is ook aan te raden want dit is een stille onderhoudsvrije motor, stel je koopt een motor met koolborstels ga er dan van uit dat je die moet vervangen als je dit zelf kunt is dit geen duur grapje echter als de fabriek dit komt doen ben je zo 150 euro kwijt.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-03-2017 09:31
Reden: spam
% gewijzigd
quote:Anoniem5 schreef op 02 maart 2017 @ 03:31:

Ik ben zelf verkoper van wasmachine's dus vraag maar raak!

Het is allereerst belangrijk om de kilo's te kiezen bij twijfel neem een wat grotere hierdoor creëer je een beter was resultaat want het water komt overal beter tussen en de machine is nog steeds zuinig door de weegschaal die er in zit daar past hij het programma op aan.

Een koolborstelloze Motor is ook aan te raden want dit is een stille onderhoudsvrije motor, stel je koopt een motor met koolborstels ga er dan van uit dat je die moet vervangen als je dit zelf kunt is dit geen duur grapje echter als de fabriek dit komt doen ben je zo 150 euro kwijt.

[...]

Nou geloof dat TS inmiddels wel een wasmachine heeft en je weet hoe inmiddels Nederlanders over verkopers denken : ze weten er geen bal van. En dat gaat hier ook op wat heeft voor zin om alleenstaande voor een 10 kilo machine te gaan terwijl 80% van de bevolking de machine niet vol belaad. Kies er een die wat meer water verbruikt groter machine is zonde.

Bij Miele gaan koolborstels zeker wel 15 jaar mee en vervangen daar is peuleschil en ben je met tientjes werk wel klaar.
quote:slobberbone schreef op 02 maart 2017 @ 10:37:

[...]

Nou geloof dat TS inmiddels wel een wasmachine heeft en je weet hoe inmiddels Nederlanders over verkopers denken : ze weten er geen bal van. En dat gaat hier ook op wat heeft voor zin om alleenstaande voor een 10 kilo machine te gaan terwijl 80% van de bevolking de machine niet vol belaad. Kies er een die wat meer water verbruikt groter machine is zonde.

Bij Miele gaan koolborstels zeker wel 15 jaar mee en vervangen daar is peuleschil en ben je met tientjes werk wel klaar.Maar wasmachines en vaatwassers worden toch ontwikkeld op steeds minder watergebruik? Als er een sensor inzit, heb je ook geen eigen inbreng over het waterpeil.
quote:marcellav schreef op 17 januari 2016 @ 10:46:

Oh, en onze nieuwe Samsung heeft geen koolstofborstels. En die gaan juist vaak stuk.Mijn AEG lavamat wasmachine was 15 jaar oud en toen pas moesten de koolstofborstels vervangen worden. Dat was vorig jaar. Dat kostte in totaal 100 euri. Dit merk is echt goed. Die machine kocht ik toen ik de kids nog klein waren en was toen relatief duur. Dat vertelde de monteur. Ik heb nog een kleine trommel maar die is mij groot zat. Dat tijd uitstel is idd wel handig, al vaak gebruikt.
quote:Marels schreef op 17 januari 2016 @ 13:15:

Heb trouwens nu een Indesit op het oog.

Ervaring daarmee is redelijk geloof ik he? Ik las hier een aantal Indesit-fans en één anti-Indesiter.

Ik ben aan mijn 2e Indesit bezig.

1e heeft ruim 10 jaar gestaan. Het enige wat na 9 vervangen is, was het rubbertje in de deur. Hij waste nog prima na ruim 10 jaar overigens.

Lang getwijfeld bij de 2e, omdat ik ook negatieve recensies las, maar toch naar tot nu toe volle tevredenheid weer een Indesit. Staat er nu 1,5 jaar.
quote:sueann schreef op 04 maart 2017 @ 17:50:

[...]

Maar wasmachines en vaatwassers worden toch ontwikkeld op steeds minder watergebruik? Als er een sensor inzit, heb je ook geen eigen inbreng over het waterpeil.Ik heb hier een Miele vaatwasser en asko wasmachine en beide kan ik het waterinbreng verhogen.
Zanussi wasmachine ; Aanrader v 1-pers hh/ weinig was, goedkoop. Ca 300,-

Dit vertelde mijn wasmachine monteur vorig jaar. AEG is verder erg goed, zei hij.
Wij hebben nu meer dan een jaar een samsung wasmachine. Zonder eco bubble overigens. Ben tot nu toe erg toevreden! Heeft vele wasprogramma's. Zit een kort programma van 15 minuten op om even iets snel op te frissen. Zet je deze op 30 graden duurt het 30 minuten.

Verder gebruik ik bijna altijd het dagelijkse wasprogramma. (Zo heet het programma ook)

Binnen een uur en 13 minuten heb je dan schone was. Deze kan op 20,30,40 en 60 graden. Ideaal!

Ook zit er startuitstel op, 1400 toeren centrifugeren en een 7 kg trommel. Wat ik ook erg handig vind is dat hij een kort muziekje speelt als hij klaar is. Ik hoor dan beneden dat de wasmachine die boven staat klaar is en kan dan meteen de was ophangen. Dus geen stinkende was doordat het per ongeluk iets te lang in de machine ligt.

Heeft 350 euro gekost. En nog steeds heel tevreden ;)
quote:slobberbone schreef op 05 maart 2017 @ 08:42:

[...]

Ik heb hier een Miele vaatwasser en asko wasmachine en beide kan ik het waterinbreng verhogen.

Miele ligt boven het budget. Was 2x zo duur als de AEG en de monteur bevestigde schoorvoetend dat hij inderdaad niet 2x zo lang mee zou gaan.

Ik behelp me nu met een extra spoelgang.
quote:sueann schreef op 05 maart 2017 @ 22:32:

[...]

Miele ligt boven het budget. Was 2x zo duur als de AEG en de monteur bevestigde schoorvoetend dat hij inderdaad niet 2x zo lang mee zou gaan.

Ik behelp me nu met een extra spoelgang.Miele is hier de 2e handset vaatwasser was 100 euro doet zijn werk al bijna 5 jaar uitstekend. Miele wasmachines zijn ook niet zo heel erg duur maar schat ze echt wel hoger in dan een Electrolux. Wil je echt voordelig wassen koop je een 2e handset Miele ben je tientjes werk klaar voor veel jaren wasplezier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven