Waar wonen in Almere

08-02-2009 17:38 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de gok wagen!! Verhuizen naar Almere. Ik werk daar en ik word gek van het reizen elke dag! Maar waar moet ik gaan wonen? Welke wijken zijn leuk, welke zijn af te raden? Ik hoor het graag!
quote:eleonora schreef op 12 februari 2009 @ 18:47:

[...]

Ze vinden het allebei niks. Almere niet en Drenthe niet.

Wort je boerette? Ga je doen daaarooooo? Meid....waar je zín in hebt, met je kut in de klei gaan sitte, nou mijn niet gezien, jij liever dan ik in ieder geval! Als je een scheet laat hoor je 'm een uur laten nóg galleme, maar ruike doe je 'm gelukkig niet, stront genoeg op het platteland whahahahahaha!

Of 'daar hóóóór jij toch helemaal niet??? Jij heb reuring nodig!'

Dus nee, de echte Mokummers (familie o.a.) zien het niet zo zitten. Het is vooral omdat ik zo ver weg ga. Zij vinden Weesp al ver en dan ga ik 2 uur bij de 'Stat vandaan wone!'

Maar ze komen wel langs hoor en dan vinden ze het heerlijk. Leer mij m'n pappenheimertjes kennen....

oooh, zo ja. Heb beeld. Doen ze ook voorspellen dat je 'binne ut jaor gillent trug ben?'

heb zo zijdelings gelezen over je drentse plan en dat zie ik mezelf misschien ook ooit nog es doen (mits ik een appartementje in de stad kan houden). Maar dan liever dat dan almere, purmerend, leidse rijn, zoetermeer etc etc..
Maar daar ben je toch ook vrij in? Je hoeft niet in Almere te wonen en je hoeft het ook niet eens te willen. Bofferd!

Ik heb altijd, ook toen ik nog klein was en in Amsterdam (De Pijp) woonde een huis met een 'stukkie land er bij' gewild. Wat dat betreft ga ik mijn jeugddroom in vervulling laten gaan.

Almere heeft nooit op mijn verlanglijst gestaan maar ik ging natuurlijk met mijn ouders mee en ik ben er heel gelukkig geweest (en heel ongelukkig, maar dat lag niet aan Almere).

Ik heb ook 2 jaar in Haarlem gewoon. Vond ik vreselijk. Die stad en ik gaan helemaal niet samen, jammer. Nu woon ik in een dorp bij Alkmaar, is leuk maar ik wist wel meteen dat we er niet altijd zouden blijven want wij wilden naar het platteland.

En dat gaan we nu dus doen, hoewel de Amsterdammers in mijn omgeving daar dus een uit-ge-spro-ken mening over hebben
noem mij 1 onderwerp waar amsterdammers GEEN uit-ge-spro-ken mening over hebben. Bloedirritant af en toe , die miesgassers.

haarlem heb ik bijna gewoond, nav een conflinct met onze verhuurder moesten we ons huis uit en in amsterdam was alles te duur. Leuk stadje om af en toe eens te gaan kijken, maar ben erg blij dat he tniets geworden is.

als de kids uit huis zijn, gaan we voor bepaalde tijd in antwerpen wonen. Soort amsterdam met aardige mensen en lekker eten.
Ik heb dat dus al gedaan, een oud huisje met grond er om heen, maar dan in Overijssel.

Een uurtje vanaf A'dam, met de auto. ( Net zo lang als Almere...)
leuk juist Drenthe Leo, krijg je geen spijt van

de enige die echt ruim gaat wonen dat ben ik ,

en toch blijft Almere maar groeien, zijn dus blijkbaar genoeg mensen voor te vinden.

Als ik in Nederland was gebleven had ik ook gaan verhuizen, meer richting utrecht , ergens een klein dorpje bij de bossen of hei.

Het liefst zou ik bij de zee willen wonen als ik hier was gebleven, ik ben opgegroeid vlakbij zee en dat is super.

Afzeiken was idd een beetje overdreven gekozen.
Waar ga jij heen Saar?

Als je het niet wil zeggen niet doen hoor maar hoe ruim ga jij zitten dan?

Ik ga naar 3000 m2 en dat vind ik al een hele lap om te onderhouden.....
zo das flink.super, heb je fruitbomen in de tuin??

is zo leuk, moestuin??

wij hebben in bulgarije 1000m2 en dat vind ik al flink, echt heel veel hoor 3000,

kun je wel zo een grasmachine met zitje nemen hihi

wij gaan nederland verlaten, en daar waar we gaan wonen is heel veel ruimte, niet bulgarije hoor, daar kan ik niet wonen joh.

leuk voor vakantie , maar de boel gaat daar ook de verkoop in.
Leuk motto heb je weer, Saar....volgens mij verander jij het elk uur?

Ik heb een tuin van 20 bij 30, da's dus maar 600 m2..... Mwah...desalniettemin kijk ik uit op een begraafplaats....lekker rustig.
nee joh, niet elk uur.

begraafplaats, mijn god, dat zou wat voor mijn kind zijn, heb gister weer met de salie rondgeleurt hoor,

om de geesten op afstand te houden.

das een flinke tuin, wat je hebt, heerlijk.
Saar, is je sexy foto weer weg?

En geef eens een hint, ga je het europese continent verlaten, of blijf je wel binnen europa?
Ondertussen lullen we al 7 bladzijden vol over Almere, city of all places.
quote:eleonora schreef op 12 februari 2009 @ 15:42:

[...]

Ik ben er een half jaar geleden geweest, ik vind het nog steeds afschuwelijk. Die lelijke kaarsrechte straten waar geen eind aan komt in veel buurten langs die dreven. Bah. Er zijn best aardige stukken ook hoor maar de opzet blijf ik monsterlijk vinden.

Ik snap het ook niet, dat je als planologen/ontwerpers kiest voor een indeling zoals die in Seizoenenbuurt of Oostvaardersbuurt en Bloemenbuurt.

Nu het wat ouder wordt en het groen wat hoger en weelderiger scheelt het wel maar je moet er wel kunnen toveren vind ik als de bomen kaal zijn.

Het centrum is gewoon een centrum. Dat vind ik inwisselbaar voor een centrum in welk ander vinexdorp dan ook.Speciaal voor jou dan :

http://bosmeneer.nl/i/l/almerebuiten2.jpg

http://www.ad.nl/multimedia/archive/001 ... 50695h.jpg

http://static.mediamatic.nl/f/sgjf/imag ... 00-267.jpg

http://www.stfoto.nl/weblog/files/slootje.jpg

En deze hyves kwam ik nog tegen en wil ik jullie natuurlijk niet onthouden!

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... 3%26sa%3DN
quote:Zamirah schreef op 12 februari 2009 @ 18:39:

Bovendien is een boerderijtje in Drenthe goedkoper dan een huis in Almere Buiten. En Groningen ligt op spuugafstand.Sorry?? Een boerderij in Drente is dus niet goedkoop:

http://www.funda.nl/koop/provincie-dren ... boerderij/

De huizen in Almere Buiten zijn gemiddeld rond de 2 ton.......
quote:Zamirah schreef op 12 februari 2009 @ 19:23:

Ik heb dat dus al gedaan, een oud huisje met grond er om heen, maar dan in Overijssel.

Een uurtje vanaf A'dam, met de auto. ( Net zo lang als Almere...) A'dam-Almere is toch écht een half uur hoor (niet in de spits uiteraard).
Maar jij wilde juist niet dood gevonden worden in Amsterdam, dus overal doodgaan is dan geen optie voor je.

Jij kwam ermee dat ik mijn plekje dan zorgvuldig moest uitzoeken hoor (en das dus niet A'dam)........

Haha, alsof dat de enige plekken zijn met junks en zwervers.

Dat is wel mijn ervaring, en ik woon er 10 jaar.

Dan ben je blijkbaar nog niet overal geweest.......

Ik zou niet weten wat ik met een ruim huis met tuin zou moeten, heb drie jaar in zoiets gewoond en het kon mij niet bekoren. Een ruim appartement kan ik wel waarderen, een tuin wil ik ab-so-luut niet. Heb een terrasje en een dakterras staat op de verlanglijst.

Tja, das een kwestie van smaak, inderdaad. Ik zou nooit boven of onderburen meer willen hebben en kan enorm genieten van mijn tuin vol met planten, kruiden, bomen etc.

Wat zou ik in de Bijlmer moeten doen?

Je begrijpt mijn punt niet?

In het huisje met binnenplaats van vrienden van mij, vlak aan het leidseplein. In het westerpark, tegen het sloterdijkpark aan. Een waterconstructie met watervalletjes waar je rustig een boek kunt lezen en geen mens die langs komt, soms een verdwaalde hondenuitlater. De binnenplaats van een appartementen complex nabij centraal station.... Ik kan zo wel even doorgaan geloof ik.

Die plekjes moet je dan wel weten te vinden. Das in Almere toch wel ietsje makkelijker.

ik woon nabij het westerpark, iedere dag dus door veel groen lopen/fietsen. Ik zie daar nu meer 'natuur' dan ik ooit in die nieuwbouwpoldergruwel heb gezien.

Dan ben je nog nooit in de Oostvaardersplassen geweest. Het westerpark? Heb ik ook vlakbij gewoond, ga me nou niet vertellen dat je dát natuur vindt.......

Alle natuur in NL is aangelegd, en sinds de vernieuwing is Westerpark, zeker het stuk tegen sloterdijkpark aan, erg mooi geworden (en rustig). In die zin vind ik veel groen in NL vergelijkbaar, natuur spreek je over in Zuid Afrika en de national parcs in de VS. Die zijn er niet in NL, niet in Amsterdam maar ook niet bij de Oostvaardersplassen.

Jíj bent degene die over natuur begint hoor, ik niet. Dat je dat wél in Westerpark vindt, maar niet in Almere.... tja...

Welke zware tassen?? Maar ja, ik doe dan ook geen inkopen voor een gezin.

Tjonge, neem niet alles zo serieus zeg.....

Nou, binnen de ring is anders ook genoeg verpaupering te vinden. En hier is dat toch echt minder, dat is gewoon een feit.

Niet mee eens.

Je bent het niet met een feit eens? okee

Maar ja, die gezellige sfeer he?

Het is niet zozeer de gezellige sfeer, als wel de sfeer van oude gebouwen en een diversiteit aan mensen. En leuke cafes, kroegen en theaters. Die vind ik in de polderellende gewnoon niet leuk.

Diversiteit aan mensen heb je hier ook! Horeca wordt ook steeds uitgebreider. Het enige wat inderdaad ontbreekt zijn oude gebouwen.... (duh)

Poldergruweldorpen zijn alles behalve divers. Je ziet alleen maar dezelfde koppen, dezelfde types, dezelfde soort gezinnetjes, dezeflde kledingstijl.

Hahahaha

Heb een pluspunt van Almere: ThermenLamer

Bah, geef mij maar saunapark Almere. Veel persoonlijker en gezelliger!

Filmwijk!!!
quote:sneeuwvrouw schreef op 08 februari 2009 @ 23:26:

helemaal mee eens met La Vie, ik zou er nog niet dood gevonden willen worden. Verschrikkelijk!! Sorry!!Dit is zoooo not 2009.
quote:La Vie en Rose schreef op 10 februari 2009 @ 15:55:

Ik lach ze ook altijd uit...al een jaar of 16.

Sorry, heb een aversie tegen Almere Buiten...echt, ik haat het daar. Heb er zelf een half jaar gedwongen moeten wonen, toen ze me op mijn 16e mee ontvoerden vanuit Amsterdam naar Almere Buiten.

.

Hahaha, moet direct aan mijn zoon denken, we wonen hier ni 2 jaar en hij is 18.

Krijg regelmatig te horen dat ik hem iets vreselijks heb aangedaan door hem naar Almere te ontvoeren, exact wat jij zegt.

Maar ondertussen heeft hij wel allemaal vrienden gemaakt, iets waar hij zich in het begin hevig tegen heeft verzet.
Hee , Donna, stadsgenoot!!

En dan onze vrijlopende herten niet te vergeten!!!!

De kemphaan, stichting Aap.

oostvaarders plassen met ongerepte vogel reservaten.

etc etc.

nee Almere is veel leuker dan de meeste weten.
Ik heb in een appartementje op Amsterdam Nieuwendijk gewoond.

Leuk voor als je 20 bent en iedere avond wilt gaan stappen, maar ik werd helemaal knettergek van alle geluiden van dronken toeristen en pooiers die hun vrouwtjes in elkaar sloegen.

Mijn zus woont in een 'leuk' 'sfeervol' huisje vlak bij de oude Verkade fabriek in Zaandam.

Maar ze zijn na 10 jaar nog steeds bezig met verbouwen en het is er altijd steenkoud en het is piepklein.

Ze hebben 3 kinderen en de kamer van de jongste is kleiner dan mijn badkamer van 4 X 4.
quote:sarah2ndlife schreef op 13 februari 2009 @ 12:08:

Hee , Donna, stadsgenoot!!

En dan onze vrijlopende herten niet te vergeten!!!!

De kemphaan, stichting Aap.

oostvaarders plassen met ongerepte vogel reservaten.

etc etc.

nee Almere is veel leuker dan de meeste weten.

Hey Sarah, jammer dat je gaat emigreren hoor!

Exact, er is zoveel wat je niet weet als je Almere niet kent.

De Kemphaan is echt prachtig, ga daar wel eens koffie drinken, mooi uitzicht.
De Kemphaan ken ik, stichting Aap ken ik, ben er geweest op excursie met een klas.

Ik weet heel goed waar ik over praat. Wel jammer dat dan altijd dit afgedaan wordt met alsof je niet zou weten waar je over praat. Ik heb van alles in Almere gedaan gedurende de jaren dat ik er werkte. Ben zelfs in de discotheek "Eindelijk" geweest....
Zamirah, jij bent er geweest dat is duidelijk.

Maar al deze reacties op dit topic heb ik in irl vaker gehoord.

Mijn zussen lachen me vierkant uit als ik over Almere praat.En komen met dezelfde opmerkingen.

Collegae denken dat ik mijn verstand heb verloren en dan zijn het dus mensen die in wijken en steden wonen als: de Aker, Nieuw Sloten, Ijburg, Hoofddorp, Zaandam etc.

Ben nooit in Eindelijk geweest trouwens, als ik uitga ga ik toch wel naar Amsterdam.
Overigens blijven we niet eeuwig hier wonen, maar voor nu is het ideaal.

Ik hou van ruimte en dat hebben we nu, in Amsterdam heb je echt geen slaap kamer van 30m3, sterker nog dat was de oppervlakte van het appartementje in Amsterdam.
quote:Liv schreef op 13 februari 2009 @ 11:40:

Maar jij wilde juist niet dood gevonden worden in Amsterdam, dus overal doodgaan is dan geen optie voor je.

Jij kwam ermee dat ik mijn plekje dan zorgvuldig moest uitzoeken hoor (en das dus niet A'dam)........

Ja, je wilt er niet dood gevonden worden, dus niet doodgaan in Amsterdam, logisch toch.

Haha, alsof dat de enige plekken zijn met junks en zwervers.

Dat is wel mijn ervaring, en ik woon er 10 jaar.

Dan ben je blijkbaar nog niet overal geweest.......

uiteraard wel, als je er 10 jaar woont....

Ik zou niet weten wat ik met een ruim huis met tuin zou moeten, heb drie jaar in zoiets gewoond en het kon mij niet bekoren. Een ruim appartement kan ik wel waarderen, een tuin wil ik ab-so-luut niet. Heb een terrasje en een dakterras staat op de verlanglijst.

Tja, das een kwestie van smaak, inderdaad. Ik zou nooit boven of onderburen meer willen hebben en kan enorm genieten van mijn tuin vol met planten, kruiden, bomen etc.

Ik heb kruiden en planten op mijn terras, en een druivenboom/stok. Ik heb geen bovenburen, wel onderburen. Ik werd gek van de tuin, omdat tuinen nou eenmaal in NL aangrensende tuinen hebben. En dan krijg je dus de gezinnetjes en de schoonfamilie in de tuin erbij. Heb je een tuin, ging ik als nog naar het vondelpark omdat ik daar tenminste rust kon vinden.

Wat zou ik in de Bijlmer moeten doen?

Je begrijpt mijn punt niet?

Jawel, dat je met de auto van west naar de bijlmer moet, lijkt me logisch en daar kun je prima parkeren.

In het huisje met binnenplaats van vrienden van mij, vlak aan het leidseplein. In het westerpark, tegen het sloterdijkpark aan. Een waterconstructie met watervalletjes waar je rustig een boek kunt lezen en geen mens die langs komt, soms een verdwaalde hondenuitlater. De binnenplaats van een appartementen complex nabij centraal station.... Ik kan zo wel even doorgaan geloof ik.

Die plekjes moet je dan wel weten te vinden. Das in Almere toch wel ietsje makkelijker.

Makkelijker maakt het niet leuker, en makkelijker betekent ook dat meer mensen het makkelijk kunnen vinden.

ik woon nabij het westerpark, iedere dag dus door veel groen lopen/fietsen. Ik zie daar nu meer 'natuur' dan ik ooit in die nieuwbouwpoldergruwel heb gezien.

Dan ben je nog nooit in de Oostvaardersplassen geweest. Het westerpark? Heb ik ook vlakbij gewoond, ga me nou niet vertellen dat je dát natuur vindt.......

Alle natuur in NL is aangelegd, en sinds de vernieuwing is Westerpark, zeker het stuk tegen sloterdijkpark aan, erg mooi geworden (en rustig). In die zin vind ik veel groen in NL vergelijkbaar, natuur spreek je over in Zuid Afrika en de national parcs in de VS. Die zijn er niet in NL, niet in Amsterdam maar ook niet bij de Oostvaardersplassen.

Jíj bent degene die over natuur begint hoor, ik niet. Dat je dat wél in Westerpark vindt, maar niet in Almere.... tja...

Nee, lees maar terug, jij begint over natuur in Almere. Ik niet.

Welke zware tassen?? Maar ja, ik doe dan ook geen inkopen voor een gezin.

Tjonge, neem niet alles zo serieus zeg.....

Nee jij dan zeg.

Nou, binnen de ring is anders ook genoeg verpaupering te vinden. En hier is dat toch echt minder, dat is gewoon een feit.

Niet mee eens.

Je bent het niet met een feit eens? okee

Het is geen feit, maar jouw idee over stadsontwikkelingen. En jouw idee is niet mijn idee.

Maar ja, die gezellige sfeer he?

Het is niet zozeer de gezellige sfeer, als wel de sfeer van oude gebouwen en een diversiteit aan mensen. En leuke cafes, kroegen en theaters. Die vind ik in de polderellende gewnoon niet leuk.

Diversiteit aan mensen heb je hier ook! Horeca wordt ook steeds uitgebreider. Het enige wat inderdaad ontbreekt zijn oude gebouwen.... (duh)

Poldergruweldorpen zijn alles behalve divers. Je ziet alleen maar dezelfde koppen, dezelfde types, dezelfde soort gezinnetjes, dezeflde kledingstijl.

Hahahaha

Tis triest dat Almere, ik weet het. Maar gelukkig kun je er nog om lachen.

Heb een pluspunt van Almere: ThermenLamer

Bah, geef mij maar saunapark Almere. Veel persoonlijker en gezelliger!

Oh hellup nee, saunapark Almere vond ik erg 'dorps' en niet leuk sfeertje. Ons kens ons, brrrrrrrrr.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven