Waar zaden kopen?

12-02-2014 12:02 48 berichten
Hoi!

Vorig jaar ben ik een minimoestuin begonnen op mijn terras klik.

Het groeide allemaal goed, maar de tomaatjes waren vaak zanderig en niet zo lekker. Ik had zaden gekocht bij de action .

Heeft iemand tips waar ik zaden van lekkere tomaatjes etc. kan kopen? Bepaalde rassen die extra lekker zijn? Heeft iemand ervaring met zaden.nl?

Ik wil dit jaar ook graag zoete oranje paprikatjes etc. gaan planten.

Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Roma tomaatjes zijn hier een succes. Ik haal ze zelf altijd bij een lokale "boerenbond" maar niet echt zeg maar. Verder goed kijken naar je grond. Geen ervaring met zaden.nl.

Welke tomaten vind jij zelf lekker? gebruik je veel? Dat is denk ik ook belangrijk.
Ik haal meestal gewoon een paar plantjes bij de kweker, soms bij groenrijk. Scheelt je een hele bak kleine zaailingen waar je er dan toch teveel van hebt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Online bestellen bij Bakker-Hillegom
Bedankt voor de tips. Zaailingen overweeg ik idd ook.

Ik woon in Leiden. Weet iemand een kweker in de buurt?
Ik eet héél veel cherry tomaatjes. Het liefst knapperige.
Oh shit, nou wil ik gelijk bestellen daar..

25 soorten tomaten!

http://www.bakker-hillegom.nl/zaden/groente/tomaten/
Ik ga gewoon naar Intratuin, die hebben hier heel veel. Ook zaailingen.
Ik heb vorig jaar een paar planten gehaald bij Lidl en die hebben het heel erg goed gedaan.

Eentje met kleine tomaatjes op de kop in zo;n hangzak van de Kruidvat.

En een gewone in mijn vierkantemeterbak.

Maar die komen vast pas weer in de maand mei.

Ziet er inderdaad mega verleidelijk uit Biebeliee ^^ .

Ik ga ze volgende maand maar eens bestellen! Ben benieuwd.
http://www.bakker-hillego ... t/kerstomaten-cherry-mix/

CUTE!
Wow, die zijn lekker Ephina!
http://www.bakker-hillego ... dbeien-gigantella-maxim-/

ja mooi he bootje!
Ik geloof dat ik net een moederdagkadootje heb gevonden
Misschien kunnen we een zaden uitwissel systeem beginnen?

Dat wie er mee wil doen bv 2 verschillende zakjes koopt en daarvan een paar zaden naar de anderen stuurt.

Zo heb je veel verschillende dingen.

Ik gebruik nooit een heel zakje nl.
Ik heb helaas geen moesbalkonnetje meer, maar ik bestelde mijn zaden altijd via www.bustani.nl

Veel uitleg te vinden over de verschillende producten die zijn onderverdeeld in verschillende categorieën, de service is goed en je krijgt de zaden snel thuisgestuurd.
www.zadenenzo.nl

Goede ervaringen mee en de zaden gaan al per 5 stuks.
quote:knilles schreef op 12 februari 2014 @ 12:56:

Ik heb helaas geen moesbalkonnetje meer, maar ik bestelde mijn zaden altijd via www.bustani.nl

Veel uitleg te vinden over de verschillende producten die zijn onderverdeeld in verschillende categorieën, de service is goed en je krijgt de zaden snel thuisgestuurd.

Daar bestel ik ook altijd

Hele fijne site inderdaad.
Wat leuk!

Ik bestel ook altijd bij bustani.nl

Vind het een leuke site.
quote:Biebeliee schreef op 12 februari 2014 @ 12:46:

Misschien kunnen we een zaden uitwissel systeem beginnen?

Dat wie er mee wil doen bv 2 verschillende zakjes koopt en daarvan een paar zaden naar de anderen stuurt.

Zo heb je veel verschillende dingen.

Ik gebruik nooit een heel zakje nl.

Lijkt me een topplan! Ik heb toch maar plek voor 7 planten.

Woon je toevallig in't westen? Dan zouden we eventueel zaailingen kunnen ruilen.
http://www.123zaden.nl/
quote:knilles schreef op 12 februari 2014 @ 12:56:

Veel uitleg te vinden over de verschillende producten die zijn onderverdeeld in verschillende categorieën, de service is goed en je krijgt de zaden snel thuisgestuurd. ik heb sinds vorig jaar een volkstuintje en heb toen ook mijn zaden bij Bustani besteld na een tip van een vriendin. Snelle levering, duidelijke uitleg hoe en wanneer je moet zaaien
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Ephina schreef op 12 februari 2014 @ 13:38:

[...]

Lijkt me een topplan! Ik heb toch maar plek voor 7 planten.

Woon je toevallig in't westen? Dan zouden we eventueel zaailingen kunnen ruilen.

Nope, het tegenovergestelde In het Oost'n.

Zaailingen zal niet lukken dan maar zaadjes natuurlijk wel.

Ik zal eens kijken wat ik nog heb (en wat ik nog bij ga kopen)

Nog meer liefhebbers?
O, heerlijk krijg er al helemaal zin in. Ik koop de zaden gewoon bij een tuincentrum in de buurt. Maar heb de sla laten doorschieten zodat ik zaden heb verzameld, bonen en peultjes nog van vorig jaar over en van de trostomaatjes heb ik nog van vorig jaar maar ook laten opdrogen. Ben heel benieuwd of de eigen zaden van sla en tomaatjes op gaan komen.

En gezien de geweldige strenge winter in combi met niet volledig schoongemaakte groentenbakken komt de krulsla en ruccula hier al weer door. Ik knip het maar af en laat het groeien nu al verse sla raar toch? (Maar mijn roos bloeit ook al weer)
Doe ik niet aan....
Of je ze nu bij de Boerenbond, Welkoop, Intratuin, Bakker Hillegom, Bustani of ieder willekeurig tuincentrum koopt, ze komen meestal bij dezelfde groothandel vandaan. Dus qua kwaliteit zal er weinig verschil in zitten.

Je zou ook op www.tuinboetiek.nl kunnen kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven