Wanneer een kerstboom?

28-11-2020 13:15 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie in heel veel huizen al een kerstboom staan. Is dat echt iets van dit Coronajaar of hebben mensen ook in andere jaren al in november een boom staan?
Die van mij komt op zijn vroegst na 6 december. In voorgaande jaren meestal in het weekend voor de Kerst. Gezien de rommel die je ervan hebt, een sta-in-de-weg, wil ik hem ook niet een maand hebben staan.
Wanneer zetten jullie je kerstboom neer? Dit jaar eerder dan andere jaren?
Alle reacties Link kopieren
Ik zet hem meestal in snorgustus op.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Bij mij staat ie al, vorige week neergezet, een weekje eerder dan 'normaal'. Ik heb niks met Sinterklaas, dus daar trek ik mij qua datum niks van aan. De week eerder is wel omdat ik gewoon wat van gezelligheid/warmte/lampjes in huis wilde hebben én nu vroeg (dus niet zo druk) extra kerstspulletjes gekocht.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Balin snakt naar tinkelende lichtjes, vandaar ze er dus niet zijn.
Het bijt ook Sinterklaas niet als daar wel aan doet natuurlijk. De kerstversiering zorgt tenminste voor sfeer in huis.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt zie ik ze ook al een maand staan, net als de buiten versiering, ik denk wel door Corona.
Bij ons komt hij volgende week zondag.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
28-11-2020 14:43
Vind juist dat mensen in Nederland 'm vaak pas zo laat zetten. Het zijn allang de donkere dagen van het winterseizoen die opgefleurd moeten worden met heel veel lichtjes.
Valt wel mee. In Duitsland wordt hij traditioneel pas op Kerstavond opgetuigd.
Dat vind ik dus echt zonde van geld en moeite.

Normaal begint de straatverkoop ook pas laat (midden/eind december), maar ik zag vanmorgen dat het koffietentje om de hoek nu ook kerstbomen verkoopt. Dus ik twijfel of ik er morgen al een haal of heel Nederlands wacht tot 6 december...
s7rin wijzigde dit bericht op 28-11-2020 17:59
0.66% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ik heb nooit een kerstboom, want ik vind er niks aan, maar vroeger zetten mijn ouders ‘m altijd pas een week voor kerst op, en 2 januari ging ‘ie eruit.
S7rin schreef:
28-11-2020 16:46
Valt wel mee. In Duitsland wordt hij traditioneel pas op Kerstavond opgetuigd.
Dat vind ik dus echt zonde van geld en moeite.

Normaal begint de straatverkoop ook pas laat (midden/eind december), maar ik zag vanmorgen dat het koffietentje om de hoek nu ook kerstbonen verkoopt. Dus ik twijfel of ik er morgen al een haal of heel Nederlands wacht tot 6 december...
Wat raar. Duitsland is toch bij uitstek het land van de kerstsfeer door al die kerstmarkten. Die hele boom en alle lichtjes dienen als doel de donkere wintertijd te overbruggen. Beetje raar om dan pas met kerstmis zelf op te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem vandaag neergezet. Normaal op 6 december. Ik had er gewoon zoveel zin in, inderdaad ook door de hele saaie Corona periode. Normaal vind ik ook dat hij te gauw weer weg moet dus misschien ga ik dit wel elk jaar iets vroeger doen.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
28-11-2020 16:54
Ik heb nooit een kerstboom, want ik vind er niks aan, maar vroeger zetten mijn ouders ‘m altijd pas een week voor kerst op, en 2 januari ging ‘ie eruit.
Dit! Bij mijn ouders ook op 2 januari, 's ochtends vroeg :) Als kind vond ik het wel leuk en vond ik het altijd zo jammer dat ie zo snel weer afgevoerd werd. Ik heb nooit een boom. Ik snap de lol er ook niet van. Ik houd wel van lichtjes. Ik heb ook elke dag kaarsjes aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven