Wanneer zet jij je kerstoom

21-11-2020 09:14 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met dat donkere weer heb ik besloten dit weekend de kerstversiering al op te hangen. Normaal versier ik mijn huis nooit voor Sinterklaas. Wanneer zet jij de kerstboom dit jaar?
Ik heb wel katten, gaan ook elk jaar wel in de boom zitten... en de versiering eruit halen. Ik heb dus bijna geen ballen meer in de boom, en niks van glas. Ik heb vooral veel verschillende kunsttakjes, besjes, denneappels, vogeltje, eekhoorntje, veertjes en dan heb ik 'sneeuwslingers' (witte bolletjes op doorzichtig draad) overal overheen gedrapeerd.
Eigenlijk heb ik gewoon een hoop slingers kapot geknipt en alle decoratie wordt met een juten touwtje om de takken geknoopt, en is dus redelijk katproof. De veertjes en sneeuwballetjes worden eruit gevist als ze speelgoed willen en als ze klaar zijn mik ik ze weer ergens in de boom.
Het duurt echt een eeuwigheid om alles goed vast te maken (lees: een paar uur), maar zo kan de boom een tijd mee. Anders vissen de katten er binnen een week zoveel uit dat ik het net zo goed weer op kan ruimen....
Hier op kerstavond/middag en op 1 januari wordt het weer opgeruimd.
Alle reacties Link kopieren
Je moet niet te vroeg willen pieken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vorige week, maar met sinterklaasversiering er in. Mijn dochter heeft een heel weekend van alles getekend en geknutseld.
AeonOfWinter schreef:
21-11-2020 16:55
Niet. Iets met katten :hihi:
:hihi: Net als hier, ik heb daarom ook neppe. Ok ook omdat ik een echte nogal veel gedoe vind, en nogmaals
ik woon alleen en ik vind een klein nep boompje echt genoeg.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-11-2020 18:19
Je moet niet te vroeg willen pieken.
;-D
Alle reacties Link kopieren
Na Sinterklaas zetten wij de kerstboom neer.

Ik zie bij zoveel winkels en tuincentra al bomen te koop staan, dat ik bang ben dat er tegen die tijd geen boom meer te krijgen is.
Ik zag in een folder van een bouwmarkt (Gamma?) dat de verkoop op 27 november begint. Normaal is dat pas in december.
Alle reacties Link kopieren
In het weekend na de sint, anders ben ik het te snel zat/klaarmee.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ik denk trouwens niet dat we dit jaar een Ikea boom doen. Lees net dat ze alleen verpakt worden verkocht, je kan hem niet uit het net halen en je kan niet ruilen. Het is dus een complete verrassing wat je krijgt...zo yolo ben ik nou toch ook weer niet :nope:
Als ik zie wat er aan bomen soms tussen zit, dan wil ik toch echt wel graag eerst zien wat ik koop. Ook omdat ik geen al te brede boom kwijt kan. Dan maar naar Hornbach ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een mooie boom gekocht bij de intratuin, gelijk opgezet. Mijn huis is weer heerlijk kerst.
Ik ben wel 1 week vroeger dan normaal, maar ik kon niet nog langer wachten en ze zijn al te koop.
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Pas na Sinterklaas.
C'est la vie
Het weekend van 5 december.
Door griep later dan ik wilde maar dit weekend. Ga de lampjes vanmiddag halen en neerzetten en van de week de boom vullen.
Alle reacties Link kopieren
DIT WEEKEND IS HET ZOVER BABY!!!! Ik heb besloten. Ik verheug me er nu al op.
Altijd op 6 december, is een traditie.

En dan 7 januari weer opruimen.

Zo ging dat bij mij thuis ook altijd.
Alle reacties Link kopieren
Altijd na Sinterklaas, dan wel zo snel mogelijk. Dit jaar haal ik de boom denk ik 4 december, dan kan hij 6 december opgetuigd.

Meestal gaat hij op nieuwjaarsdag weer weg. Vind het heel gezellig, maar na de feestdagen ben ik er ook klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Twijfel dit jaar voor het eerst. Toen ik eind november 2017 de sleutels kreeg van m'n huis, was een kerstboom opzetten min of meer het eerste wat ik deed. In de jaren daarop vond ik het ook enorm leuk en sfeervol om te doen.

Maar merk dat ik nu zoiets heb van : tja ik ken het nu wel. Ik ben nog steeds alleen, en door corona komen er ook niet echt veel mensen bij me over de vloer.

Heb wel al drie weken een buitenboompje met lichtjes erin op m'n balkon staan, maar waar ik voorgaande jaren dacht : je moet er ook als single het beste van maken, dan maar alleen een boompje kopen en optuigen, denk ik nu : ik geloof het zo langzamerhand wel :D
Tiana_76 schreef:
26-11-2020 08:50
Altijd op 6 december, is een traditie.

En dan 7 januari weer opruimen.

Zo ging dat bij mij thuis ook altijd.

Vind ik altijd zo vreemde redenatie. Vroeger deden ze wel meer dingen die mensen gelukkig nu niet meer doen. Of waren er tradities die gelukkig aan het uitsterven zijn. :-D :-D
Ritmodelanoche schreef:
26-11-2020 08:57
Twijfel dit jaar voor het eerst. Toen ik eind november 2017 de sleutels kreeg van m'n huis, was een kerstboom opzetten min of meer het eerste wat ik deed. In de jaren daarop vond ik het ook enorm leuk en sfeervol om te doen.

Maar merk dat ik nu zoiets heb van : tja ik ken het nu wel. Ik ben nog steeds alleen, en door corona komen er ook niet echt veel mensen bij me over de vloer.

Heb wel al drie weken een buitenboompje met lichtjes erin op m'n balkon staan, maar waar ik voorgaande jaren dacht : je moet er ook als single het beste van maken, dan maar alleen een boompje kopen en optuigen, denk ik nu : ik geloof het zo langzamerhand wel :D
Ik doe het ook voor de rest. Ik had nooit een boom.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
26-11-2020 09:00
Ik doe het ook voor de rest. Ik had nooit een boom.
Als er maar mensen van genieten toch? :D

Vind het inmiddels ook iets tragikomisch hebben. Loop ik weer in m'n eentje te sleuren met zo'n boom.
En net als ik er de algemene ruimte van mijn appartementencomplex mee binnen loop tref je natuurlijk
net weer die grappige buurman die roept ''ah gos buurvrouw toch, volgend jaar maar een vriend vinden die hem voor je kan tillen''..

Ach hij bedoelt het niet slecht, maar het heeft ook wel wat treurigs om zo'n ding helemaal voor jezelf alleen neer te zetten :D
Ritmodelanoche schreef:
26-11-2020 08:57
Twijfel dit jaar voor het eerst. Toen ik eind november 2017 de sleutels kreeg van m'n huis, was een kerstboom opzetten min of meer het eerste wat ik deed. In de jaren daarop vond ik het ook enorm leuk en sfeervol om te doen.

Maar merk dat ik nu zoiets heb van : tja ik ken het nu wel. Ik ben nog steeds alleen, en door corona komen er ook niet echt veel mensen bij me over de vloer.

Heb wel al drie weken een buitenboompje met lichtjes erin op m'n balkon staan, maar waar ik voorgaande jaren dacht : je moet er ook als single het beste van maken, dan maar alleen een boompje kopen en optuigen, denk ik nu : ik geloof het zo langzamerhand wel :D
Wat heeft een kerstboom in hemelsnaam met je relatiestatus te maken?
Ik ben ook alleen en ik hou ervan mijn huis lekker knus te maken en in de winter hoort daar dus zeker de kerstboom en allerlei andere lichtjes bij.
Luci_Mster2 schreef:
26-11-2020 08:59
Vind ik altijd zo vreemde redenatie. Vroeger deden ze wel meer dingen die mensen gelukkig nu niet meer doen. Of waren er tradities die gelukkig aan het uitsterven zijn. :-D :-D
Wat een rare reactie. Het gaat toch niet om iets geks?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
26-11-2020 09:06
Wat heeft een kerstboom in hemelsnaam met je relatiestatus te maken?
Ik ben ook alleen en ik hou ervan mijn huis lekker knus te maken en in de winter hoort daar dus zeker de kerstboom en allerlei andere lichtjes bij.
Tja de een beleeft het anders dan de ander. Ik vind het optuigen van zo'n ding samen erg leuk. In mijn eentje vind ik er geen bal aan.
Ik sluit niet uit dat ik wel met m'n moeder een mooie boom mee ga kopen voor bij m'n ouders thuis en hen dan help met opzetten ofzo. Maar bij mezelf.... niet echt behoefte aan.

Verder heb ik vorige week wel wat andere snuisterijen gekocht hoor bij de intratuin om mijn woonkamer gezellig te maken. Maar die kunnen in principe tot aan het voorjaar blijven staan.
Tiana_76 schreef:
26-11-2020 09:09
Wat een rare reactie. Het gaat toch niet om iets geks?
Helemaal niet raar bedoeld. Ik snap die redenatie gewoon nooit zo.
Ritmodelanoche schreef:
26-11-2020 09:05
Als er maar mensen van genieten toch? :D

Vind het inmiddels ook iets tragikomisch hebben. Loop ik weer in m'n eentje te sleuren met zo'n boom.
En net als ik er de algemene ruimte van mijn appartementencomplex mee binnen loop tref je natuurlijk
net weer die grappige buurman die roept ''ah gos buurvrouw toch, volgend jaar maar een vriend vinden die hem voor je kan tillen''..

Ach hij bedoelt het niet slecht, maar het heeft ook wel wat treurigs om zo'n ding helemaal voor jezelf alleen neer te zetten :D
Ik zie nu Bridget Jones met een fles wijn die “all by myself” mee zingt, ladderzat ;)

https://tenor.com/Z1Rc.gif

Hoe kan je gewone gifjes posten eigenlijk?
Maar ik zou ook een boom neerzetten als ik alleen was hoor :) ook zelf kan je er van genieten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven