Was stinkt

20-10-2012 00:32 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een vraagje. Ik heb nu al een hele tijd dat mijn was stinkt als ik het uit de wasmachine haal. Ik woon op kamers en het gekke is dat de was van mijn huisgenoten niet stinkt en het kan niet aan het wasmiddel liggen want ik gebruik soms ook die van mijn huisgenootjes.

Dit is eigenlijk een beetje gekomen sinds ik terug ben van een half jaar Suriname waar ik mijn was altijd met koud water moest wassen. Ik weet verder niet of het hier mee te maken zou kunnen hebben.

Is er iemand die een idee heeft waar het aan zou kunnen liggen? Ik wordt er behoorlijk moedeloos van dat telkens als iknmijn was uit de machine haal het weer heel erg muf ruikt!
Probeer de was eens zonder wasmiddel op een heet programma of de wat teerdere weefsels eerst op een handwasje te doen! Je heb tegenwoordig ook van die super geconcentreerde wasverzachters gooi dat er eens bij! Halveer je was een kan misschien ook helpen! Of breng het voor een keer naar de stomerij ... Meer tips heb ik ff niet
Google eens op wasluis.

Was eens heter, op 60 graden bijvoorbeeld.

Doe ook af en toe eens een was op 95 graden. De doekjes waarmee je het huis schoonmaakt kunnen dat wel hebben (die doekjes uit mijn studententijd hadden het ook echt nodig ).
En niet te veel wasmiddel. Wasmiddel bindt vuil aan het wasmiddel zelf, maar moderne wasmachines gebruiken weinig water. Soms te weinig om al dat wasmiddel waar vuil aan gebonden is weer weg te spoelen.

Heter wassen met minder wasmiddel dus.
quote:Vl43inder schreef op 20 oktober 2012 @ 00:37:

Google eens op wasluis.

Dat zit toch in de machine? Dan zouden haar huisgenoten er ook last van moeten hebben.
quote:Yvonne77 schreef op 20 oktober 2012 @ 00:55:

[...]

Dat zit toch in de machine? Dan zouden haar huisgenoten er ook last van moeten hebben.Lijkt me dat het ook in de kleding kan zitten die in machines met wasluis is gewassen. Ergens is de oorsprong en ik denk eerlijk gezegd niet dat een wasmachine zelf wasluis ontwikkelt, dat moet toch echt door de inhoud veroorzaakt worden.
En haal je het direct uit de wasmachine als deze klaar is of pas 12 uur later?

Suriname lijkt me er totaal los van staan, of heb je nog alleen maar precies dezelfde items als toen?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik haal mijn was altijd direct uit de machine! Vroeger niet altijd maar nu het zo stinkt wel.
Al je kleding laten een nachtje weken in soda, en je wasmachine een kookwas laten draaien (leeg) met soda.
Stop je niet teveel tegelijk in de wasmachine?
Nee, dat deed ik dus eerst wel maar toen mijn was begon te stinken ben ik daarmee gestopt!
Dettol! Echt waar, zet je stinkkleding een nachtje in een emmer met dettoloplossing, wel precies de juiste dosering oplossing gebruiken. Ik heb jarenlang dat probleem gehad bij mijn oude wasmachine, alleen de bonte was, ik deed standaard een dopje dettol bij de was. Nu ik een nieuwe miele wasmachine heb, heb ik gelukkig altijd fris ruikende was en hoef ik er geen dettol meer bij te doen.
Als je natte handdoeken lang nat bewaard voordat je ze was kunnen ze zo gaan ruiken, dat dat er na één keer wassen, op niet al te hoge temperaturen, niet uit gaat.
de allereerste was (40 graden zwart) die ik uit mijn splinternieuwe wasmachine haalde stonk al. Ik heb het niet opnieuw gewassen maar de lucht was niet prettig tijdens het dragen en ik was blij toen alles weer in de wasmand lag zodat ik het op 60 graden kon wassen.

Ik las hier dat het met vloeibare wasmiddelen te maken kan hebben.
it's a big club and you ain't in it
quote:rionyriony schreef op 20 oktober 2012 @ 11:03:

de allereerste was (40 graden zwart) die ik uit mijn splinternieuwe wasmachine haalde stonk al. Ik heb het niet opnieuw gewassen maar de lucht was niet prettig tijdens het dragen en ik was blij toen alles weer in de wasmand lag zodat ik het op 60 graden kon wassen.

Ik las hier dat het met vloeibare wasmiddelen te maken kan hebben.Daar ben je dan mooi klaar mee, wat ik heb begrepen is dat wasmachinefabriekanten onder andere bezuinigen op de hoeveelheid water en spoelgangen om een wasmachine energie zuiniger te maken zodat de machine dan in de A klasse valt. Ten koste van hoe schoon de was er uit komt dus. Dit was 1 van mijn redenen om een miele machine te kopen. Met een miele kan je het computer programma zelf aanpassen voor de verschillende wasprogramma's.
Op hoeveel graden was je? Ik denk dat het daar mee te maken heeft. Misschien wasssen je huisgenoten wel op hoge temp...
quote:netniet schreef op 20 oktober 2012 @ 11:17:

[...]

Daar ben je dan mooi klaar mee, wat ik heb begrepen is dat wasmachinefabriekanten onder andere bezuinigen op de hoeveelheid water en spoelgangen om een wasmachine energie zuiniger te maken zodat de machine dan in de A klasse valt. Ten koste van hoe schoon de was er uit komt dus. Dit was 1 van mijn redenen om een miele machine te kopen. Met een miele kan je het computer programma zelf aanpassen voor de verschillende wasprogramma's.hij wast wel mooi schoon, dus daar ben ik tevreden over, bovendien kan je extra spoelbeurten toevoegen als je wil, en daarna nog eens een spoelcyclus draaien. De techniek staat voor niets.
ik heb een AEG gehad, toen een Miele, toen weer een AEG, nu een Samsung. De AEG's waren de beste.

Mijn grootmoeder en mijn moeder hadden allebei een Miele; daar deed je toen 20 jaar mee. Maar dat is allang niet meer zo; het onverwoestbare imago van Miele is al jaren niet meer. Ik kreeg een heel slechte machine voor heel veel geld.

Misschien hebben ze inmiddels hun imago weer wat opgekrikt; je moet zo'n merk altijd de kans geven om weer terug te komen.
de verschillende machines hadden allemaal hun eigen sterke en zwakke punten, maar de AEG's zijn beide vervangen zonder dat ze kapot waren. Van de laatste Samsung vind ik de solide constructie, de bediening en de eco bubble de sterkste punten.
Ik was tegenwoordig alles op 60 graden. Mijn huisgenoten wassen wel gewoon op 30 graden. Gisteren had ik weer geprobeerd op 40 graden te wassen maar toen rook het gelijk weer muf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven