wasbol

15-08-2010 15:12 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag,

Al enige tijd ben ik voor mijn moeder op zoek naar een doseerbol voor waspoeder. Niet zo een van plastic, maar een van stof met een plastic ring aan de bovenkant. Ik heb op internet bij diverse merken wasmiddel gekeken, maar ik kan nergens de wasbol vinden die ik zoek. Wel plastic bollen en maatbekertjes, maar niet de stoffen bol.

Is hier toevallig iemand die weet hoe ik aan die ouderwetse wasbol kan komen? Of zijn ze gewoon nergens meer te krijgen? Mijn moeder meende haar oude bol bij een pak wasmiddel te hebben gekregen, maar tegenwoordig zitten daar dus ook alleen die plastic bollen bij.
Ik ken ze ook alleen van plastic. Succes met de zoektocht!
ehm, waarom zou je er een willen hebben?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Omdat moeders het een fijn ding vindt, misschien?...
quote:Ligeia schreef op 15 augustus 2010 @ 15:24:

Omdat moeders het een fijn ding vindt, misschien?...Ja maar, waarom is dat fijner dan een plastic wasbol of gewoon je wasmiddel in het daarvoor bestemde laatje in je machine doen?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ja, die van stof zijn vrij oud, ik heb ze al in geen jaren meer gezien!
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:singalala wrote on 15 August 2010 @ 15:26:

[...]

Ja maar, waarom is dat fijner dan een plastic wasbol of gewoon je wasmiddel in het daarvoor bestemde laatje in je machine doen?Misschien zijn de plastic bollen alleen in wit verkrijgbaar en wil ze graag een groene en is de wasmiddellade te hoog?...
Misschien bij de fabrikant van een wasmiddel dat ze heeft gepromoot?

Ik weet niet hoe recent dit is http://www.klok-eco.nl/Op ... gebruik-je-een-wasbol.htm
Bedankt voor de reacties!

Haha, ja, toen ik het berichtje plaatste, dacht ik bij mezelf al: 'waarom per se zo'n stoffen bol...'

M'n moeder zegt dat ze het idee heeft dat het poeder dan meer geleidelijk met de was wordt gemengd, omdat er in die stoffen bol gaatjes zitten.

Een laatje in de machine zit er niet, dus ze is echt op de bollen aangewezen. Ik vrees dat er niks anders opzit dan op de moderne plastic bol over te stappen...
quote:kiki_twee schreef op 15 augustus 2010 @ 15:44:

Misschien bij de fabrikant van een wasmiddel dat ze heeft gepromoot?

Ik weet niet hoe recent dit is http://www.klok-eco.nl/Op ... gebruik-je-een-wasbol.htmIk kan het bericht niet lezen, als ik op de link klik, krijg ik de volgende melding: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'ORDER BY id' at line 1
Aanvragen bij de fabrikant, dat is een tijd lang heel gebruikelijk geweest. Gewoon via e-mail en meestal krijg je dan wel een gericht antwoord terug.
Zo`n wasbolletje heb ik ooit ook gehad, was van Ariel als ik me niet vergis.
quote:pacta_sunt_servanda schreef op 15 augustus 2010 @ 15:47:

[...]

Ik kan het bericht niet lezen, als ik op de link klik, krijg ik de volgende melding: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'ORDER BY id' at line 1http://www.klok-eco.nl

Via google gevonden.

http://www.klok-eco.nl/Meest-gestelde-vragen.htm
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 15-08-2010 15:56
Reden: meest gestelde vragen link toegevoegd
% gewijzigd
http://www.groenopgroen.nl/kennis/producten/wasbol

is dit wat?
Een wasmachine zonder laatje ??

Is dan geen gangbaar europees model, of tochwel.
quote:YEPSA schreef op 15 augustus 2010 @ 16:09:

Een wasmachine zonder laatje ??

Is dan geen gangbaar europees model, of tochwel.

bovenladers hebben vaak geen lade en zijn wel verkrijgbaar in de EU.

Maar meestal kun je prima je wasmiddel er gewoon los in strooien....
Moet je denk ik wel gelijk de machine starten en geen startuitstel gebruiken, de poeder lijkt me "killing" voor je wasgoed als die er lekker opligt.

Kan me zoiets bij een stofen bolletje ook wel voorstellen.
wij hadden vroeger ook een stoffel bolletje, en die was volgens mij van de persil
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Omdat waspoeder altijd blijft klonteren in mijn wasmiddellade en ik daardoor het idee heb dat bij het spoelen ook weer klonters wasmiddel meekomen, doe ik al jaren het waspoeder in het waszakje waar in ook bijvoorbeeld panty's en BH's stop. Dat zakje (met inhoud) frommel ik dan weer in een T-shirt of handdoek en dat geheel bovenop de was in de wasmachine.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven