wasmachine domme fout

26-08-2013 01:38 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Mijn naam is Thomas, 22 jaar, en ik ben net op mezelf gaan wonen.

En wat doe ik... Na een paar keer wassen met mijn wasmachine heb ik per ongeluk een pakje sigaretten meegewassen :s

Al m'n kleren onder de tabak en het is één grote puinzooi.

Nu vind ik het vervelend om na een maand op mezelf al meteen bij moeders aan te kloppen met zo'n stomme fout ^^

Hebben jullie hier ervaring mee, of tips? Ik hoop niet dat ik mijn wasmachine nu niet meer kan gebruiken...

Met vriendelijke groet,

Thomas
Ik heb geen ervaring met tabak, maar ik zou de was op laten drogen en dan kijken of je de tabak er af kan kloppen. En daarna nog een keer wassen nadat je de machine hebt schoongemaakt.

Wasmachine met een doek schoonmaken. En misschien even onderin het filter (kan verborgen zitten achter een strip) eruit halen en schoonmaken. Pas wel op, want er komt altijd water mee. Dus even een bakje eronder.

Als je dat allemaal gedaan hebt en de machine ziet er op het eerste gezicht schoon uit, kun je een was draaien zonder was er in, maar wel met zeep.

Succes!
Ja inderdaad je wasmachine schoonmaken met een doek, de rubberen ring bij de deur even schoonmaken.

Dan een lang programma draaien met alleen wasmiddel of schoonmaakazijn.

Dan moet het echt wel schoongespoeld zijn hoor.
Je kan misschien zo'n stofborstel gebruiken, zo'n ding waar je kattenharen van je kleren afborstelt. (Bij de Hema en H&M hebben ze iig).

Ach, mijn broertje kwam met een nog veel grotere blunder het eerste weekend alweer bij onze ouders aankloppen;)
Oh getver, niks zo goor als natte tabak.

Mijn voorgangers hebben gelijk, alles schoonmaken en dan een was draaien met soda/azijn of een wasmachinereiniger.
En dan nu de gouden tip :

altijd je kleding controleren voordat je het in de wasmachien doet
Moeders weet niet dat je rookt zekers, kwajong
Als je een droger hebt, kun je je kleren daar in doen. Waarschijnlijk krijg je de tabak er zo vanaf.. Werkt ook goed als je een papieren zakdoekje meegewassen hebt of als je veel katten- of hondenharen op je kleren hebt.
Inderdaad wasmachine goed controleren op resten en dan een kookwas draaien (90 graden) zonder wasmiddel maar met bijv. azijn. Anders meurt je volgende was ook naar die rommel. Sowieso om de zoveel tijd een kookwasje doen om je machine schoon en fris te houden. Google maar eens op 'vetluis'. Yuk!

Als ik een kookwas doe gooi ik trouwens een vaatwastablet in de machine (niet in het bakje, maar in de trommel).
Mannen schroeven altijd van alles helemaal uit elkaar en zijn dan een tijdje zoet om het weer in elkaar te krijgen.

Veel plezier
Leven en beleven
Nou, dan zitten er nu zeker allemaal gele vlekken in je was?

Alles opnieuw wassen als je de machine schoongemaakt hebt. En op een niet te lage temperatuur. Kan gebeuren, ik was zo vaak papieren zakdoekjes mee, ook een puinzooi.
Ik vind het tof dat jij je eigen was doet en niet eerst bij moeders aanklopt
Hier een keer een pakje shag van zoon mee gewassen (hij heeft zelf de machine ingepakt enzo)

Daarna heb ik het aangepakt zoals Elfje het beschrijft. Ik heb alleen de natte kleding in de droger gedaan . Het is een boel werk maar mijn machine doet het nog steeds.
Voeg een paar nylon kousen van je vriendin toe bij het spoelen van de was, dan gaan de tabaksliertjes (hopelijk) daaraan hechten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven