Wasmachine en droger plaatsen

16-07-2020 19:48 15 berichten
Hallo,

Wij hebben een ruimte van 1,20 breed waar we graag de wasmachine en droger naast elkaar willen plaatsen. Ze zijn beide iets minder dan 60 breed dus het zou er net in moeten passen.
Nu vragen we ons af of dit wel kan ivm met de trillingen met bijvoorbeeld centrifugeren. Kan dat zo strak staan? Of heeft een wasmachine bijvoorbeeld altijd 2 cm nodig aan beide kanten?
Via google kan ik hier niets over vinden 😔 hopelijk weet iemand hier er wat meer vanaf
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de droger al 35+ jaar bovenop de wasmachine staan. Nog nooit problemen mee gehad.
Mijn wasmachine staat bijna klem tussen een gipsblokken muurtje en mijn koelkast.
Daarop staat mijn droger.
Soms hoor ik de droger tegen het muurtje bonken tijdens het centrifugeren maar verder gaat het prima.
Bij mij staan ze op elkaar, stopt juist het bewegen van de wasmachine. Kan dat bij jou ook niet?
Ja hoor, dat kan wel.
In mijn vorige huis had ik mijn wasmachine heel strak tegen de muren staan. Was geen probleem. Maar waarom stapel je niet?
gizzmo-returns schreef:
16-07-2020 19:57
Bij mij staan ze op elkaar, stopt juist het bewegen van de wasmachine. Kan dat bij jou ook niet?
Ja dat kan ook, dat is de tweede keus. Ik wilde juist naast elkaar met een plateau erop zodat de wasmanden erop kunnen staan en ik erop kan vouwen enzo
Mikla schreef:
16-07-2020 20:09
Ja dat kan ook, dat is de tweede keus. Ik wilde juist naast elkaar met een plateau erop zodat de wasmanden erop kunnen staan en ik erop kan vouwen enzo
Ok, ja dat is ook handig

Naast elkaar moet kunnen, er kan weinig gebeuren omdat ze geen kant opkunnen.
granny71 schreef:
16-07-2020 19:55
Mijn wasmachine staat bijna klem tussen een gipsblokken muurtje en mijn koelkast.
Daarop staat mijn droger.
Soms hoor ik de droger tegen het muurtje bonken tijdens het centrifugeren maar verder gaat het prima.

Hè?
Andersom schreef:
16-07-2020 20:11
Hè?
De droger staat op de wasmachine maar niet zo klem tussen de muur en de koelkast.
Dus als de wasmachine gaat centrifugeren dan bonkt de droger wel eens tegen het muurtje.
granny71 schreef:
16-07-2020 20:17
De droger staat op de wasmachine maar niet zo klem tussen de muur en de koelkast.
Dus als de wasmachine gaat centrifugeren dan bonkt de droger wel eens tegen het muurtje.

Oh ja, dat kon ik zelf even niet bedenken. :facepalm: Ligt aan mij, denk ik.
Andersom schreef:
16-07-2020 20:22
Oh ja, dat kon ik zelf even niet bedenken. :facepalm: Ligt aan mij, denk ik.
Ach, je hersens hebben soms ook wat rust nodig.
Hebben die van mij ook wel eens last van.
Ik vind droger helemaal niet handig.
Kost teveel stroom
Alleen voor tweepersoons dekbedovertrekken is het een uitkomst.
Daarom heb ik 2 eenspersoonsdekbedden.😀
kerst schreef:
16-07-2020 20:31
Kost teveel stroom
Dat was de vraag niet.

Juist beter dat ze samen klem staan, gaat je wasmachine ook niet zo lopen.
kerst schreef:
16-07-2020 20:31
Kost teveel stroom
Een warmtepompdroger verbruikt niet zo veel stroom. Best handig hoor.
Jankerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven