wasmachine-expert aanwezig?

19-07-2012 18:49 14 berichten
zucht, het is weer zover, mijn wasmachine (elextrolux, ongeveer 4 jaar oud) doet weer eens raar.

hij doet het wel, maar tijdens het centrifugeren maakt hij een ontzettende herrie (wat ie normaal niet doet) en de trommel draait veel stroever dan normaal. oww en hij centrifugeerde vanmiddag ook niet erg goed...

is dit simpel zelf op te lossen of toch maar ff een monteurtje bellen?

heb nog een andere optie (vind ik zelf erg verleidelijk); het ding het raam uit gooien? het is namelijk niet de 1e x dat dat kreng stuk is...

(alhoewel hij doet het wel maar denk niet dat dit goed is...)
Alle reacties Link kopieren
Hadden wij ook, bij ons waren de lagers kapot. Na 3 keer waren we er klaar mee en hebben we een nieuwe gekocht.
ja dat denk ik ook, das niet zo heel duur om te laten vervangen he? en kan dat zelf? (vriend en ik zijn a-technisch...)
Niemand in de familie die een beetje handig is?

http://witgoedtips.nl/lagers-wasmachine-kapot.html
nope....

maar nogmaals is dit niet handig voor de machine of toch maar

ff laten maken om te voorkomen dat ie het helemaal begeeft?
Ik zou het toch maar laten maken om te voorkomen dat ie er helemaal de brui aan geeft.
ja ik lees net dat dat wel het slimste is.

het zijn waarschijnlijk idd de lagers, en als je reparatie uitsteld

kan hij meer kapot gaan of zoiets. maar ff niet meer gebruiken?
.
it's a big club and you ain't in it
quote:Missphoebe schreef op 19 juli 2012 @ 18:49:

zucht, het is weer zover, mijn wasmachine (elextrolux, ongeveer 4 jaar oud) doet weer eens raar.

hij doet het wel, maar tijdens het centrifugeren maakt hij een ontzettende herrie (wat ie normaal niet doet) en de trommel draait veel stroever dan normaal. oww en hij centrifugeerde vanmiddag ook niet erg goed...

is dit simpel zelf op te lossen of toch maar ff een monteurtje bellen?

heb nog een andere optie (vind ik zelf erg verleidelijk); het ding het raam uit gooien? het is namelijk niet de 1e x dat dat kreng stuk is...

(alhoewel hij doet het wel maar denk niet dat dit goed is...)Heb het met mijn (vrijwel nieuwe)machine gehad en er was een slipje blijkbaar door de rubberen ring heen achter de trommel gekomen die dus de boel blokkeerde (als ik de trommel met de hand draaide voelde ik dat er iets in de weg zat), heb m er zelf uit kunnen peuteren en toen was het weer o.k., dus er kan best iets tussen zijn geschoten (beugels van bh's komt ook vaak voor)
Vroeger hadden we een wasmachine expert hier, maar die was weer minder goed met andere dingen
Ja inderdaad, kapotte lagers. Hadden wij ook bij onze vier jaar oude (siemens) machine. Was al het zoveelste, hebben een nieuwe gekocht, want dat was goedkoper dan laten repareren (ondanks"coulance" regeling van siemens). Voor mij nooit meer zo'n duur a merk.
Om te beginnen, AEG en Electrolux witgoed (Wasmachines, Wasdrogers, Stofzuigers en koel/vrieskasten) komen tegenwoordig uit dezelfde fabriek. Bij het uiteenvallen van het Duitse AEG concern een aantal jaren terug zijn alle witgoed activiteiten overgenomen, samengegaan met Electrolux.

Je schrijft dat je machine nog maar ruim 4 jaar oud is.

Ik weet niet hoeveel je er destijds voor betaald hebt, maar bij normaal particulier gebruik en onderhoud volgens voorschriften mag je doorgaans wettelijk gezien verwachten dat een wasmachine zeker langer dan 4 jaar meegaat (ik meen meestal 5 tot 10 jaar). In dit geval is de winkelier, verkoper verplicht om dit mankement kosteloos te herstellen. Hooguit een nota voor voorrijkosten kan ik me dan nog voorstellen, zeker als je destijds niet apart betaald hebt voor bezorging.

Een uitzondering hierop kan zijn schade ontstaan door kledingstukken, stukjes van kleding of andere voorwerpen die achtergebleven zijn in de wasmachine. Daarnaast kan ook verkeerde doseringen wasmiddel een uitzondering zijn.

In een wasmachine zitten ook bepaalde draaiende onderdelen zoals de lagers die extra soepel draaien doordat er vet/smeermiddel aan zit. Deze delen blijven bij normaal gebruik (grotendeels) droog, maar als je een en vooral meerdere keren om wat voor reden dan ook teveel schuim en/of water met wasmiddel hebt gehad dan verdwijnt dit smeermiddel. Het gevolg is dan dat je de klachten kunt krijgen zoals jij ze omschreven hebt.

Ikzelf ben ooit door het oog van de naald gekropen nadat ik ook enkele keren teveel schuim had (kwam zelfs een keer achter de machine uit). Gelukkig doet de mijne, een Miele bovenlader, het nog altijd uitstekend.

Ja Kevin 8, dat dachten wij ook. Maar dat is dus echt niet meer zo tegenwoordig. Siemens had wel een coulanceregeling: de reparatie zou niet meer dan X euro kosten bij een bepaalde leeftijd van het apparaat. Wij vonden dat te duur, voor minder hadden we een nieuwe met twee jaar garantie. Geen Siemens nee, maar die wilden we ook niet meer
Kevin, ik weet nog niet waar het aan ligt, van de week komt er iemand naar kijken. moet wel toegeven dat ik de machine vaak behoorlijk vol stop (niet propvol, heel soms, maar wel best vol).

en dat die van jou het goed doet is fijn maar niet heel raar, Miele is een erg goed merk en die gaan erg lang mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven