[wasmachine] is ie 80 eu waard?

15-04-2010 15:53 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn wasmachine is kapot gegaan en ik wil graag een andere kopen. Nu kan ik via marktplaats een Bosch wasmachine van 4 jaar oud kopen voor 80 euro.

Hebben jullie ervaring met wasmachines van dit merk? Zouden jullie deze aankoop doen?
Een werkende Bosch van 4 jaar oud voor 80 euro? Doen zou ik zeggen!
Iets anders
Weet niet of het een redelijke prijs is maaaaaaaaaaaaaaar:

waarom loop je niet een lokale wasmachine boer (harense smid ofzo) binnen en vraag je of zij ook tweedehandsjes verkopen.

kan je prijzen vergelijken, en vaak brengen ze hem voor een kleine meerprijs ook nog bij je thuis.
quote:Babsjuh schreef op 15 april 2010 @ 15:55:

Een werkende Bosch van 4 jaar oud voor 80 euro? Doen zou ik zeggen!

Bosch machines zijn nieuw erg duur dus dit is ook wat mijn eerste ingeving was...

quote:Suntoes schreef op 15 april 2010 @ 15:56:

Weet niet of het een redelijke prijs is maaaaaaaaaaaaaaar:

waarom loop je niet een lokale wasmachine boer (harense smid ofzo) binnen en vraag je of zij ook tweedehandsjes verkopen.

kan je prijzen vergelijken, en vaak brengen ze hem voor een kleine meerprijs ook nog bij je thuis.

Goed idee. Ik wilde sowieso nog even naar een tweedehands witgoedwinkel.

kan je een wasmachine trouwens liggend vervoeren?
4 jaar oud? 80 euro? Niet doen zou ik zeggen!

Zal wel een versleten bakbeestje zijn met veel gebreken.

Voordat er commentaar komt: Ja, een wasmachine kan ook na 4 jaar versleten zijn bij intensief gebruik.
quote:SB1980 schreef op 15 april 2010 @ 16:06:

kan je een wasmachine trouwens liggend vervoeren?

Niet verstandig, mits je de trommel vast kan zetten.

Zou trouwens ook willen weten waarom er een wasmachine van 4 jaar oud op marktplaats staat voor 80 euro....niet voor niets lijkt me......
quote:Xander68 schreef op 15 april 2010 @ 16:07:

Voordat er commentaar komt: Ja, een wasmachine kan ook na 4 jaar versleten zijn bij intensief gebruik.Een verkoper zei laatst tegen kennissen dat ze van een iets minder goed A-merk zelfs maar 5 jaar meegaan. Nou kan je dat waarschijnlijk met een korrel zout nemen van een verkoper maar toch...
quote:Xander68 schreef op 15 april 2010 @ 16:08:

[...]

Niet verstandig, mits je de trommel vast kan zetten.Kan je dit een beetje makkelijk doen?
quote:SB1980 schreef op 15 april 2010 @ 16:10:

[...]

Kan je dit een beetje makkelijk doen?Geen idee, de trommel moet worden vastgezet met speciale pennen om de trommel alsware te blokkeren. (zo worden nieuwe machines ook geleverd, en bij verhuizing dient de trommel weer geblokkeerd te worden)
quote:Xander68 schreef op 15 april 2010 @ 16:07:

Voordat er commentaar komt: Ja, een wasmachine kan ook na 4 jaar versleten zijn bij intensief gebruik.Daar heb je ook weer gelijk in. Ik denk dat ik af zou gaan op de reden die opgegeven wordt om 'm te verkopen. Als het een gezin met 4 kinderen is waar die machine nu staat, zou ik ook even achter m'n oren krabben. Maar als het 'n yup is die gaat samenwonen en de ander yup heeft al een wasmachine, dan zou ik 'm wel kopen denk ik. 80 euro is 'n hoop geld, maar als je 't afzet tegen wat zo'n machine nieuw moet kosten zou ik (in geval van de yup) de gok wel durven nemen.
Iets anders
Eens met Babsjuh.
@ SB sommige wasmachines gaan wel langer dan 20 jaar mee! Dus dat van die 5 jaar snap ik echt niet.
quote:Xander68 schreef op 15 april 2010 @ 16:08:

[...]

Niet verstandig, mits je de trommel vast kan zetten.

Zou trouwens ook willen weten waarom er een wasmachine van 4 jaar oud op marktplaats staat voor 80 euro....niet voor niets lijkt me......

Zo vaak joh. Ik koop aan de lopende band 2e hands spullen, waarvan ook regelmatig elec. apparaten. Ik heb mijn koelkast, droger, lcd tv, vaatwasser en wasmachine bijvoorbeeld allemaal van MP. Gemiddeld voor zo'n 50 euro en vaak ook maar een jaar of 3 a 4 oud.

Je moest eens weten waarom mensen apparaten wegdoen:

omdat ze een apparaat krijgen uit erfenis, maar zelf een prima ding hebben (of ze kiezen welke ze willen houden). Omdat ze gaan samenwonen en spullen dubbel hebben, omdat pa/ma een nieuw iets kopen en hun volwassen kind het doorgeschoven krijgt en volwassen kind het weer verkoopt.

Het opmerkelijkste apparaat wat ik kocht, was een Miele wasmachine. Het ding was een half jaar oud (ja, echt, ik kreeg de bonnen gewoon mee) en gekocht door een studentenhuis. Het huis werd door de eigenaar echter verkocht en alle studenten moesten eruit. Ze moesten toen dus ook acuut van hun wasmachine af en ik kon 'm kopen voor jawel, 80 euro. Ik vond het eerst echt maar een raar verhaal en heb er wel een aantal mailtjes tegenaan gegooid om het verhaal helder te krijgen. Maar het was echt zo. We moesten het apparaat wel zelf afkoppelen, want dat kon het studentenmeisje niet zelf.

Dus, het kan zeker en komt vaak voor! Vraag gewoon alles na wat je weten wil en dan kom je niet vaak voor teleurstellingen te staan hoor. Vraag ook foto's, want daar kan je vaak al genoeg afleiden hoe het apparaat eruit ziet. Sommige mensen hebben een op het oog netjes apparaat. Maar het stukje huis wat toevallig ook op de foto staat ziet er dan onverzorgd uit. Dat is voor mij al een selectiecriterium. Een apparaat kan je effe oppoetsen voor de foto. Maar als je omgeving er slecht uitziet, zegt dat wat mij betreft ook wel genoeg over hoe je met je spullen omgaat.

Ohja, tip:

als je specifiek wil weten of een aankoop, merk, type, etc. een goed product is, dan doe ik vaak van te voren vergelijkend warenonderzoek bij bijv. kieskeurig.nl of vergelijk.nl

Vaak kom je dan wel opmerkingen tegen, waarop je verder kunt borduren in je vragen (je leest bijvoorbeeld als opmerking dat men vindt dat het apparaat herrie maakt. Dan kun je dat bijvoorbeeld navragen. Of andere dingen).

Dus to, ik zou niet zo bang zijn hoor. Bedenk je vragenlijstje en misschien word jij net als ik een tevreden afnemen van 2e hands goed!
Ik heb tijdens mijn studententijd ook al veel dingen tweedehands gekocht: twee keer een koelkast (die eerste heeft het 8 jaar gedaan), een vriezer (doet het al 10 jaar) en een electrische oven.

Eigenlijk zou ik dus niet huiverig moeten zijn...
Ik heb zojuist mijn Indesit wasmachine van 4,5 jaar oud voor 150 euro verkocht. (Nieuwprijs : 399 euro) Wasmachine was nog in goede staat en niet erg intensief gebruikt (huishouden van 2 personen)

De reden dat we hem verkochten was dat er niet genoeg plaats is in ons nieuwe huis en we een nieuwe wasmachine die van boven opent gekocht hadden.

Ik vind die Bosch dus ook niet erg duur... Een tip : vraag of je hem mag zien (en zelfs mag testen) voordat je hem koopt.
Een indesit van 4,5 jaar voor 150 euro?

Lijkt me erg duur betaald...
Misschien wel, maar we hadden hem binnen een week verkocht (En in het begin zaten we zelfs te twijfelen of we hem niet voor 200 euro wilden aanbieden...)
quote:sosofie schreef op 16 april 2010 @ 11:48:

Een indesit van 4,5 jaar voor 150 euro?

Lijkt me erg duur betaald...Dat zou ik zelf eerlijk gezegd ook nooit voor jouw wasmachine betalen. Ook omdat Indesit niet bekend staat als het beste merk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven