Wasmachine schoonmaken

05-04-2010 12:06 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus laatst m'n wasmachine schoongemaakt, zeepbakje eruit, schoonmaken, en hem even met schoonmaakazijn op 95 graden laten draaien.

Maar: als ik het zeepbakje eruit haal, zie ik tot helemaal achterin ook vieze aangekoekte ranzigheid zitten. Hoe krijg je zoiets fatsoenlijk schoon?
tandeborstel....
waar doe je de azijn dan in, in de trommel?
Nee, de azijn gooi ik in het waspoederbakje.

Het is echt de troep die je ziet als je het bakje eruit haalt, dus helemaal achterin die soort van 'schacht'.

Met de tandenborstel kom ik er niet bij, overigens.
Ik zou een vloeibaar wasmiddel gebruiken, ik vind het goedkope Formil van de Lidl erg goed. Ik strooi 1 tot hooguit twee doppen tussen het wasgoed en heb dan ook geen last van een vies zeepbakje of wasmiddel dat op de bodem van de machine blijft liggen verrotten.

Een fles is heel goedkoop, twee voor 6 euro ofzo en het is het beste wasmiddel wat ik ooit heb gebruikt.

Wat het wasbakje betreft, als er maar lang genoeg schoon water langs stroomt dan zal dat toch wel oplossen tenslotte?
@Groll; ik wist niet dat je wasmiddel gewoon rechtstreeks op het wasgoed mag gieten? Maar goed; met zo'n wasbol gebeurt dat inderdaad ook wel. Dus dat is misschien wel een goed idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven