Wasmachine, was nog nat

07-09-2011 21:21 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn wasmachine lijkt soms niet goed te centriguren, maar mijn moeder zegt ook weleens dat ik hem te volprop. Kan dat het zijn?

(ja zwaar andijvie I know)

Of moet ik toch een reparatie laten uitvoeren?

Vaak helpt het om daarna alsnog handmatig weer op centrifugeren te zetten, maar net wou hij dat echt niet. Geen beweging in te krijgen.

Heb er weer een wasje in gedaan(oh wat erg, op dit tijdstip.. ) Een halfvolle trommel, en nu doet hij het gewoon weer?

Weet iemand hoe het zit?
Ja ik ga wel van de week naar de onderdelen winkel, heb een manual op internet gezien, zo moeilijk kan het niet zijn. En kost maar 15 euro ofzo.

Maar hij is nu aan het draaien, halfvol, kijken wat eruit komt. Schama me wel dat dat ding op dit tijdstip nog draait maar kan hem niet nu zo uitzetten.

Bedankt hoor Java Superlief!
Nee, deze 3 handdoeken zijn ook kleddernat
Ocherm, ik heb ook zo'n machine met een handleiding. Soms nog effe nacentrifugeren. Dan wilt ie zijn filtertje weer leeg. Of even lief praten tegen hem. En in sommige gevallen heeft ie blijkbaar een weegsessie gedaan.
quote:Nastik schreef op 07 september 2011 @ 22:30:

Ocherm, ik heb ook zo'n machine met een handleiding. Soms nog effe nacentrifugeren. Dan wilt ie zijn filtertje weer leeg. Of even lief praten tegen hem. En in sommige gevallen heeft ie blijkbaar een weegsessie gedaan.

Hier ook zo's eigenwijze. Die wil geen halfvolle machine met schoonmaakdoekjes centrifugeren, geen beddegoed en liever ook geen was met alleen handdoeken of spijkerbroeken.

Wij hebben via marktplaats maar zo'n kleine centrifuge aangeschaft. Ach, zodra het huis verkocht is mag ik een nieuwe! Of volgend jaar zomer, wat ook maar eerder is.
quote:makeupyourmind schreef op 07 september 2011 @ 21:33:

Heb je het filter al schoongemaakt? Ik heb dit ook wel eens en als ik dan het filter eruithaal, dan zit daar een partij stof en water in.....(zet er een bak onder als je hem eruit haalt!)

Daarna is mijn was weer gewoon droog zoals het hoort....

Hier idem dito

Ik prop mijn wasmachine ook wel eens te vol maar de vorige is 20 jaar oud geworden daarmee en nog nooit een reparatie gehad.Mijn wasdroger is al 24 jaar oud en droogt nog steeds zo goed als 24 jaar geleden,ook nog geen reparatie gehad.Maar ja Miele he
voor aan de ondekant van mijn wasm zit een klepje [ikhad oo steeds kletsnate was] en dat heb ikopene gemaakt je wilt niet weten wat voor bagger eruit kwam er zat zelfs een wattenstaafje in met allemaal goor grijs modderijg drek /slijm om heen

dat verstopte bij bij de hele boel en kon het water daardoor niet afpompen..

misschien is dat bij jou ook het geval

eerst googlen voor je een reparateur laat komen, je hebt ook een huishoud prikbord forum of een klus forum

succes
ik ken het filterklepje, maar bij deze wasmachine zit het vast? En het is van staal.. Ik ga de gebruiksaanwijzing zoeken hoe ik dat duffe klepje openkrijg.
Maar eigenlijk hoor ik wel als ik zeg maar draai aan de trommel, dat hij schuurt, hij draait stroef zeg maar..
ok google ff op wasm trommel maakt schurend geluid daar lees je wat tips
Ik heb dat een keer gehad toen ik um op jeans zette, heb daarna gewoon op spoelen gedrukt en nog een keer laten spoelen.
~ Beauty is in the eye of the beholder ~
Als er iets in je filter zit, zoals een haarspeld of bh beugel, dan pompt de machine niet meer af en maakt hij een zoemend geluid. Als dat het is moet je het niet opnieuw proberen als je het 'ding' niet uit het filter hebt gehaald, want dan kan de machine doorbranden.

Bij mij komt alles er juist altijd heel nat uit als ik maar een paar dingen in heb..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven