Wat een k*twinkel!

23-04-2012 15:01 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Praxis ja!

Met Pasen een kinderhuisje gekocht, een tuinhuisje. Het bestellen was al een ramp: gebeld om 11.00 uur in de ochtend, waarna me gevraagd werd om na 16.00 uur terug te bellen. Hele paasdag naar de klote, maar vooruit. Om 16.10 uur te horen gekregen, dat ik wel nog voor 17.00 uur moet betalen, vergissinkje.

Na uren lullen, mag het ook de volgende dag...

Volgende dag gaan betalen en jawel, zaterdag was het huisje binnen. Opgehaald, 3 uur over gedaan: bon kwijt, wel/niet betaald (wel dus, betaalbewijs gelùkkig bij!), wat een ge-emmer.

Kom je thuis, is heel dat huisje niet geïmpregneerd?!?!?!!? Staat wel op de folder in vol ornaat, maar neen hoor, gewoon blank hout. Argggghhhhh!!

Vervolgens bel ik de winkel: 3 man gesproken. Uiteindelijk mag ik een pot beits komen halen als genoegdoening! Ik sta perplex en laat dat merken ook. Meneer merkt geamuseerd op, dat ik er wel een kwast bij krijg... of ik mag 'm terug komen brengen.

Ik ben woest: wat een akelige winkel! En een klacht indienen? Ik bel een nummer via internet (0,80 p/min), wordt doorverbonden met een Praxis in Den Haag (die man snapt er zelf ook niks van), hij geeft me na 16 minuten EINDELIJK het telefoonnummer van het hoofdkantoor van Praxis: blijkt het het faxnummer te zijn...

Ik ben echt zo ontzettend klaar met de Praxis! Walgelijk personeel, erg laconiek, bah!
quote:maulwurf schreef op 23 april 2012 @ 15:09:

Grutjes!
Meen je dit echt of is dit een soort overdrijftopic nav een ander serieus topic? Als je dit meent: eens met Kettle. Als dit het ergste is waar je je momenteel druk over hoeft te maken: knijp in je handjes. Ruilen?
Overdrijfwijf, prachtige vondst :D Pasen is alweer even geleden, waar maak je je nu nog druk om?

Het is netjes opgelost, snap dat t vervelend is, maar hele dag naar de klote? Kutwinkel? Etc? Relax zeg...
quote:Jorina schreef op 23 april 2012 @ 15:17:

Wat had je zelf dan als oplossing aangeboden willen hebben TO?Een lekkere Praxis-man die met ontbloot bovenlijf het huisje gratis en voor niks zou komen schilderen met de gratis beits en kwast waarschijnlijk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:noppies schreef op 23 april 2012 @ 15:15:

Ik zou heel hard lachen om die klacht iig.

En vervolgens een standaard 'wat vervelend dat u een negatieve ervaring hebt met de Praxis' mail erover sturen. Met een cadeaubon van een tientje. En daar gaat TO dan gebruik van maken. Eigenlijk voor iets kleins. Maar eenmaal in de Praxis ziet ze nog wat andere nuttige/leuke dingen en koopt die in een impuls erbij. Gevolg: TO geeft meer geld uit in de Praxis dan ze ooit van plan was.

Ik heb zelf ooit eens een klacht ingediend bij Ikea en dat verliep ongeveer zo. Maar de bon daar was 25 euro.
Poe poe, nou nou. Bij het leed jou berokkend door dit mensonterende bedrijf zijn de omstandigheden in het gemiddelde Afrikaanse vluchtelingenkamp pineuts!
Jemig de pemig, ik denk nou komt 't hoor.... Pffft je stelt je best wel heel erg aan vind ik.
Prima oplossing van Praxis, netjes ook. Ik zie niet in waarom het personeel hier weggezet moet worden als 'walgelijk'. Dat vind ik meer van jouw gedrag. Dat ze het amusant vonden dat je 'ze liet bijken dat je perplex stond' geeft alleen maar aan dat ze boven jou kunnen staan. Klasse juist.
Ehm, je koopt met PASEN een huisje, je kunt op 10 vingers natellen dat het overal gigadruk is op die dag. Je had er gewoon heen kunnen rijden.

Impregneren doen ze heel vaak alleen aan de onderkant, veel mensen willen zo´n huisje in leuke kinderkleurtjes verven. De term impregneren stelt vaak niet zoveel voor, als je een beetje tuinmens bent had je dat geweten.

En dan nog een pot beits gratis.

Waarom heb je het huisje niet gewoon teruggebracht??

Waarschijnlijk omdat een echt goed huisje 5x zo duur is en dat is nou ook weer niet de bedoeling.
Laten we dan maar hopen dat dit het ergste is dat jou ooit is/gaat overkomen. Als ik jouw OP lees dan is het volgens mij voor het overgrote deel jouw eigen schuld.

Ik vind de Praxis een prima winkel. Deskundig en vriendelijk personeel en een goede service.
quote:Fame schreef op 23 april 2012 @ 15:19:

[...]

Een lekkere Praxis-man die met ontbloot bovenlijf het huisje gratis en voor niks zou komen schilderen met de gratis beits en kwast waarschijnlijk.Niet meer dan redelijk na al het leed wat TO heeft moeten ondergaan.
Als je tegen de verkopers net zo deed als hier, dan had ik ook een grapje gemaakt over een gratis kwast erbij
Arme Praxis. Zitten ze met asomensen zoals jij, terwijl ze keurig hun werk doen.

Ze moeten een klacht indienen over jou, jij niet over hen.
quote:Fame schreef op 23 april 2012 @ 15:19:

[...]

Een lekkere Praxis-man die met ontbloot bovenlijf het huisje gratis en voor niks zou komen schilderen met de gratis beits en kwast waarschijnlijk.

Hm.

*gaat gauw naar praxis om daarna te kunnen klagen*
De medewerkers hadden zich natuurlijk eerst mogen excuseren voor de fout in de folder (zo dekken ze zich in tegen ziedende klanten die menen te allen tijde in hun recht te staan) en de chaos met verdwenen bonnetjes en ik kan me voorstellen dat je een laconieke, zogenaamd gevatte toon ook niet kan waarderen hierna, maar goed, je mocht het huisje terugbrengen 'of een pot beits met kwast uitzoeken (al snap ik dat je misschien geen zin hebt om zelf te kliederen). Hoe had jij het het liefste opgelost gezien?...
quote:groentsoep2 wrote on 23 April 2012 @ 15:19:

Poe poe, nou nou. Bij het leed jou berokkend door dit mensonterende bedrijf zijn de omstandigheden in het gemiddelde Afrikaanse vluchtelingenkamp pineuts!Pineuts. Haha, die kende ik nog niet...
quote:Ligeia schreef op 23 april 2012 @ 15:37:

[...]

Pineuts. Haha, die kende ik nog niet... Das een ander soort peanuts
Ik vraag me trouwens ineens af of TO wel weet wat geïmpregneerd is.... je hebt het over 'vol ornaat' in de folder, en blank hout in de verpakking.

1. Ik vind het logisch dat een dergelijk huisje nog niet geschilderd is, dat is toch meestal zo?

2. Impregneren is niet hetzelfde als beitsen of schilderen.
Oeh, dit vind ik nou echt een mooie klus voor de Rijdende Rechter.

De zaak van Mevrouw A. Zijnzeiker tegen de Plaatselijke Praxis.
Hallo?!
quote:valerie__ schreef op 23 april 2012 @ 15:43:

2. Impregneren is niet hetzelfde als beitsen of schilderen.Dit dus. Van geimpregneerd hout kun je vaak niet eens zien dat het er in zit. En trouwens, tis ook nog eens hartstikke chemisch spul wat in het grondwater terecht kan komen.
Vervelend voor je TO, maar denk maar zo er zijn ergere dingen.

Na Pasen is het al een aantal keren goed weer geweest om te beitsen, is het gelukt?

Hebben de kinderen al plezier met het huisje gehad?

Ook vervelend voor die medewerkers van Praxis (en al die andere winkels) dat ze met Pasen (en waarschijnlijk ook andere feestdagen) moeten werken. Heb je daar ook aan gedacht toen je het per se met Pasen dacht te moeten hebben?

Vind het ook wel heel sneu voor al de mensen die hun best doen in de winkels, dat ze nu over één kam geschoren worden.

(voor de duidelijkheid ik werk niet in een winkel)
Een dag niet gezeurd, een dag niet geleefd... Dat is vast TO haar motto....
quote:limelight schreef op 23 april 2012 @ 16:05:

Ook vervelend voor die medewerkers van Praxis (en al die andere winkels) dat ze met Pasen (en waarschijnlijk ook andere feestdagen) moeten werken. Heb je daar ook aan gedacht toen je het pre se met Pasen dacht te moeten hebben?

Waarom is dat vervelend dan voor de mensen van Praxis? Dat weet je toch als je daar gaat werken. En vaak krijg je ook dubbel betaald. Toen ik zelf in een winkel werkte, stond ik vooraan als zulke dagen werden uitgedeeld
Hallo?!
Zoals ik al in een eerdere topic heb gezegd: mensen zijn gejaagd, nemen veel hooi op hun vork etc. Mensen kunnen gewoon niks meer van elkaar hebben. Dit is denk ik wel een mooi voorbeeldje
quote:_Doortje_ schreef op 23 april 2012 @ 16:14:

[...]

Waarom is dat vervelend dan voor de mensen van Praxis? Dat weet je toch als je daar gaat werken. En vaak krijg je ook dubbel betaald. Toen ik zelf in een winkel werkte, stond ik vooraan als zulke dagen werden uitgedeeld Als je vrije keus hebt is het anders. Ik heb het over "moeten" Lang niet iedereen wil met zulke dagen werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven