Wat eet een geit?

21-06-2010 21:16 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of een geit ook meloenenschil en sinaasappel en/of grapefruit schil mag/lust?

Weet iemand van jullie dat?
lama...
Ja die had ik al gezien maar schillen van fruit specifiek vroeg ik me af.
niet doen is niet goed voor t beessie
Een geit eet alles volgens mij.
volgens mij eet een geit alles, maar of het goed voor het beest is?

Sinaasappels enzo zijn toch vaak ingewreven met een soort wax om het fruit mooi te laten glanzen in de winkel?

En er zitten volgens mij ook wel resten van pesticiden op. Zou het niet doen dus.
" 't Is een feit dat een koe meer schijt dan een geit,

als de geit dat had geweten, had ie meer gescheten!"

Verder geen idee wat ze eten..
quote:danivo schreef op 21 juni 2010 @ 21:19:

lama...Is een geit een roofdier dan?
Ik heb altijd geleerd dat een geit alles eet. Maar zo uut et blote hoofd: citrusschil zou ik niet doen, te zuur, meloenschil kan denk ik wel. Maar is verder volledig ongefundeerd hoor, dat dat duidelijk is . De meeste beesten eten overigens niet iets dat ze meteen ombrengt, en doen ze het wel, dan is het een mooie gelegenheid om natuurlijke selectie in real life te aanschouwen
Volgens deze site kun je een geit citrusvruchten geven.

Links het lijstje eetbaar, recht het lijstje van eten dat ze niet kunnen verdragen.
Alles. Zelfs het wasgoed van je lijn als hij de kans krijgt.

Wikipedia zegt:

Alhoewel ze in de eerste plaats grazers zijn, zijn geiten opportunistische eters, die vrijwel elk plantaardig materiaal eten, als gras, bladeren, twijgen, knoppen, vruchten en wortelen. Daardoor kunnen verwilderde geiten grote schade toebrengen aan inheemse flora en fauna van eilanden, zoals bijvoorbeeld op de Galapagoseilanden. Ook weten ze zich goed aan te passen aan giftige planten. Na drie keer van en bepaalde giftige plant te hebben gegeten, weet een geit in welke hoeveelheden hij van deze plant zou kunnen eten zonder ziek te worden.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik zou geen schillen van citrusvruchten en meloen geven, is te scherp, maar weer wel aardappelschillen Een geit eet dus hoofdzakelijk groenvoer, dus bladeren, gras, sla en dergelijke.
Oke bedankt voor de reacties, ik doe het maar niet! Kan beter het zekere voor het onzekere nemen.

Ik geef ze wel brood, en resten van de kool!
Mijn geiten op Farmville eten alles.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
nee dat is niet zo goed voor een geit. Een geit eet alles wat je haar voorschotelt maar heel veel geiten leggen voortijdig het loodje door verkeerde voeding.
een geit eet voornamelijk gras, hooi en af en toe wat brok. Brood is ook niet goed, kleine hoeveelheden oud brood (niet beschimmeld) kunnen ze wel hebben
Hier eten de geiten ook macaroni en ze vinden prei erg lekker. Maar de geitjes zijn echt alles(vr)eters! Maar een schil van een citrusvrucht lijkt me niet lekker. Voor mens en dier.
quote:himalaya schreef op 21 juni 2010 @ 21:37:

Mijn geiten op Farmville eten alles.

Die van mij ook..

Voor de RL geiten, wat Meds zegt.
Morgen nieuw topic:

Wie eet een geit?

Overmorgen:

Waar eet een geit?

Leuke beesten trouwens!
Dat weet meneer de geit zelf het beste.
Nee, dit is niet goed voor de geit.

Meds zegt het goed; gras, hooi, wat groenvoer, soms oud of gedroogd brood voor de snack. Brokjes hoeft nog niet eens, maar kan wel als ze bijvoorbeeld zwanger zijn of ziek. Voor de energie. Wat ze ook heerlijk vinden is een stuk tak met blaadjes van een fruitboom of wilg.

Een geit is geen lopende afvalbak!
Gras?
Geen schillen van citrusvruchten aan een geit geven, omdat die in een bad hebben gelegen met chemisch spul om ze te laten rijpen en kleur te behouden.

Het gezondste voor geiten zijn o.a. berkentakken en ander snoeihout, als bijvoeder bij de geitenkorrels.

Liefst geen liguster, zeker geen taxus, rododendron of takken van de fluweelboom ( rhus thufima), want deze zijn bizonder giftig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven