wat hebben jullie op de trap ?
donderdag 19 juli 2012 om 14:14
donderdag 19 juli 2012 om 14:57
[quote]exces schreef op 19 juli 2012 @ 14:37:
[...]
Ja, en toen gleed ik uit, hield me aan de leuning vast, heb met mijn volle gewicht aan die leuning gehangen en trok daarmee mijn schouder uit de kom.
Oooooh jaaaa, hoe herkenbaar, klinkt als MIJN verhaal!!!
Ook meegemaakt (daarna geopereerd en al).
Dusse.......vloerbedekking of mooie loper erop doen! Lekker zacht, geen geklos op de trap en het staat mooi!
[...]
Ja, en toen gleed ik uit, hield me aan de leuning vast, heb met mijn volle gewicht aan die leuning gehangen en trok daarmee mijn schouder uit de kom.
Oooooh jaaaa, hoe herkenbaar, klinkt als MIJN verhaal!!!
Ook meegemaakt (daarna geopereerd en al).
Dusse.......vloerbedekking of mooie loper erop doen! Lekker zacht, geen geklos op de trap en het staat mooi!
donderdag 19 juli 2012 om 15:02
Nieuwbouwhuis: eerste 10 jaar mooi wit geverfde trap, vaak op uitgegleden en het is behoorlijk stoffig.
afgelopen 2 jaar: tapijt, donkergrijs, stoffig is het niet meer, maar het stofzuigen 1x in de week is best zwaar. Pas nog maar weer eens van de trap gegleden, maakt voor mij dus niet uit of het tapijt of gelakt/geverfd is.
afgelopen 2 jaar: tapijt, donkergrijs, stoffig is het niet meer, maar het stofzuigen 1x in de week is best zwaar. Pas nog maar weer eens van de trap gegleden, maakt voor mij dus niet uit of het tapijt of gelakt/geverfd is.
donderdag 19 juli 2012 om 16:00
Zijn die halve maantjes tapijt antiglij? Onze trap moet geschilderd en er zitten nu van die metalen antislip dingen op. Maar ben eerlijk gezegd bang dat als feliciaatje van de trap rolt ze zich daaraan meer bezeert dan aan tapijt...
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
donderdag 19 juli 2012 om 16:21
Lekkere zachte, ietwat hoogpolige vloerbedekking.
Toen wij in ons huis kwamen wonen lag er oude harde blauwe vloerbedekking op. Dat wilde we er 'even' afhalen.
Wat een hel! Bij ons was het dus wel vast gelijmd en goed ook.
Ondanks uren krabben met de verfbrander hebben wij de trap nooit mooi strak gekregen en dat is dus echt waardeloos, want al het vuil gaat in de kiertjes en krassen zitten.
Toen we gingen verbouwen hebben we er dus weer vloerbedekking op laten leggen, maar wel mooie zachte dit keer.
Toen wij in ons huis kwamen wonen lag er oude harde blauwe vloerbedekking op. Dat wilde we er 'even' afhalen.
Wat een hel! Bij ons was het dus wel vast gelijmd en goed ook.
Ondanks uren krabben met de verfbrander hebben wij de trap nooit mooi strak gekregen en dat is dus echt waardeloos, want al het vuil gaat in de kiertjes en krassen zitten.
Toen we gingen verbouwen hebben we er dus weer vloerbedekking op laten leggen, maar wel mooie zachte dit keer.
Follow your heart, but take your brain with you....
donderdag 19 juli 2012 om 18:10
donderdag 19 juli 2012 om 21:33
quote:mamsks schreef op 19 juli 2012 @ 18:10:
Vloerbedekking op de trap wat niet gelijmd is? Het ligt er toch niet los op??
Ik ben ooit in een huis gekomen waar de trap niet gelijmd was maar geniet. Wat een ramp! Honderden nietje in de trap! Heeft heel wat uurtjes en wondjes gekost...
Ik heb al een jaar of 10 een geverfde trap. Ik vind die maantjes echt spuuglelijk en val eigenlijk nooit van de trap. Enige dat me gebeurd is de laatste twee treden missen als ik met mijn handen vol en grote haast niet zit op te letten.
Nu een witte trap, treden met een kleurtje.
Vloerbedekking op de trap wat niet gelijmd is? Het ligt er toch niet los op??
Ik ben ooit in een huis gekomen waar de trap niet gelijmd was maar geniet. Wat een ramp! Honderden nietje in de trap! Heeft heel wat uurtjes en wondjes gekost...
Ik heb al een jaar of 10 een geverfde trap. Ik vind die maantjes echt spuuglelijk en val eigenlijk nooit van de trap. Enige dat me gebeurd is de laatste twee treden missen als ik met mijn handen vol en grote haast niet zit op te letten.
Nu een witte trap, treden met een kleurtje.
vrijdag 20 juli 2012 om 13:54
Hier ook wit geverfde trap, ook Glitsa volgens mij. Het zit er alweer ... euh ... 3 jaar en ziet er nog als nieuw uit. Wij hebben een soort anti-slip korrels door de verf gemengd. Hadden ze bij onze verfwinkel. Het zijn een soort zandkorrels, maar dan hol zodat de verf er ook in kan. Ik ben nog nooit uitgegleden en voelt ook stroef/ruw aan.
Traploper vind ik ook mooi trouwens, maar was behoorlijk prijzig (nog wel even naar gekeken).
Oh, en er zat bij ons eerst vloerbedekking op, gelijmd. Bij ons werkte het om een natte dweil/oude doek drijfnat te maken en er een nacht op te laten liggen. Op de een of andere manier loste dat de lijm op (vreemd, maar waar). Je kon het er dan zo afkrabben met zo'n verfkrabber.
Traploper vind ik ook mooi trouwens, maar was behoorlijk prijzig (nog wel even naar gekeken).
Oh, en er zat bij ons eerst vloerbedekking op, gelijmd. Bij ons werkte het om een natte dweil/oude doek drijfnat te maken en er een nacht op te laten liggen. Op de een of andere manier loste dat de lijm op (vreemd, maar waar). Je kon het er dan zo afkrabben met zo'n verfkrabber.
vrijdag 20 juli 2012 om 13:59
vrijdag 20 juli 2012 om 21:25
vrijdag 20 juli 2012 om 21:27
quote:berggeit schreef op 20 juli 2012 @ 13:54:
Oh, en er zat bij ons eerst vloerbedekking op, gelijmd. Bij ons werkte het om een natte dweil/oude doek drijfnat te maken en er een nacht op te laten liggen. Op de een of andere manier loste dat de lijm op (vreemd, maar waar). Je kon het er dan zo afkrabben met zo'n verfkrabber.Dan had je veel geluk en was de lijm op waterbasis. Bij oude vloerbedekking is dat vaak niet het geval. Ik heb de traptredes ooit afgekrabt met een verfbrander en een krabber.
Oh, en er zat bij ons eerst vloerbedekking op, gelijmd. Bij ons werkte het om een natte dweil/oude doek drijfnat te maken en er een nacht op te laten liggen. Op de een of andere manier loste dat de lijm op (vreemd, maar waar). Je kon het er dan zo afkrabben met zo'n verfkrabber.Dan had je veel geluk en was de lijm op waterbasis. Bij oude vloerbedekking is dat vaak niet het geval. Ik heb de traptredes ooit afgekrabt met een verfbrander en een krabber.
zaterdag 21 juli 2012 om 01:34
Is vaak hoor, dat tapijtlijm wateroplosbaar is. Ik had het zowel in mijn nieuwe als mijn oude huis (en in die laatste lag het al zeker 15 jaar) Kokend water erover gieten, even wachten, en hops los.
Maar OT: Wij willen ook iets aan de trap doen, en denken aan verven en tapijtmaantjes inderdaad (nu ranzige oude vloerbedekking) Maar ik vraag me af of dat veel scheelt voor de buren, hele trap bekleden of alleen maantjes?
Maar OT: Wij willen ook iets aan de trap doen, en denken aan verven en tapijtmaantjes inderdaad (nu ranzige oude vloerbedekking) Maar ik vraag me af of dat veel scheelt voor de buren, hele trap bekleden of alleen maantjes?
zaterdag 21 juli 2012 om 12:24
Ik woon hier nu drie jaar, eerst beiden trappen geverfd en maantjes maar nu mijn eerste trap in de woonkamer (dichte trap) afgelopen voorjaar laten bekleden met vloerbedekking, van dat hele dikke, beetje hoogpolig... echt geweldig... vind het zoooo mooi en dan in aubergine kleur. Wil ook nog mijn open trap naar zolder nog doen, maar dat komt ergens volgend jaar wel weer, tis allemaal schreeuwend duur... Het loopt wel veel lekkerder op tapijt, alhoewel ik met maantjes nooit gevallen ben, behalve door mijn eigen stommiteit door de laatste trede bijv over te slaan haha
zaterdag 21 juli 2012 om 12:39
Houten, open trap, zonder iets (nou ja, op dit moment liggen er wel een cadeautje dat op weg is naar boven om ingepakt te worden, een boek en wat legoblokjes).
Ik ben op de acht jaar dat we hier wonen nog nooit uitgegleden (man en kinderen ook niet). Maar goed ook, want er is evenmin een leuning (enkel muur aan een kant).
Ik ben op de acht jaar dat we hier wonen nog nooit uitgegleden (man en kinderen ook niet). Maar goed ook, want er is evenmin een leuning (enkel muur aan een kant).
zaterdag 21 juli 2012 om 12:50
Wij hebben een spuuglelijke trap aangezien de vorige bewoners niet konden schilderen. Wit geverfd (je kunt zien dat onder het wit donkerblauw zit) en met grijzige tapijtmaantjes.
De lambrisering op de muur is heel belabberd donkergroen geschilderd en een leuning ontbreekt, al kun je zien dat hij er ooit wel heeft gezeten.
Maar aangezien we hier maar tijdelijk wonen gaan we er niks aan doen.
De lambrisering op de muur is heel belabberd donkergroen geschilderd en een leuning ontbreekt, al kun je zien dat hij er ooit wel heeft gezeten.
Maar aangezien we hier maar tijdelijk wonen gaan we er niks aan doen.