wat hebben jullie op de trap ?

19-07-2012 14:14 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals jullie misschien al eerder hebben gelezen krijgen we in september de sleutel van het huis.

Er is nu vloerbedekking wat wij willen verwijderen. De eigenaar geeft aan dat het ( gelukkig ) niet gelijmt is.

Maar dan nu.. schilderen ? andere vloer bedekking ?

Wat hebben jullie ?
Vloerbedekking op 1 trap en dat is heerlijk (vooral voor de buren) en de open trappen zijn geschilderd. Dat is mooi, alleen moet dat iedere twee jaar opnieuw gedaan worden.
Wij hebben vloerbedekking op de trappen, zowel op de dichte trap naar de eerste verdieping als op de open trap naar zolder.
Gelukkig heb ik geen trap maar ik zou kiezen voor vloerbedekking, niet alleen vanwege eventuele herrie maar ook omdat je niet snel uitglijdt.
verba volant, scripta manent.
Wij hebben de trap gelakt met blanke lak. Is een open massief houten trap :-)
Wit geschilderd hout met op de treden vloerbedekking. Dit is helemaal op maat van de tree gesneden. Wel zo fijn voor de buren.
Jaa idd, wij hebben een open trap naar zolder, deze staat mooi in de verf. alleen het gaat om de dichte trap naar de 1e verdieping. maar wat er nu op zit aan vloerbedekking is echt niet mooi
Niks
Hondenharen

Heb trouwens een geverfde trap. Als bovenste laag een laag Glitsa, en het slijt nooit van zijn leven meer!
Wij hebben nog steeds de oude vieze bijna versleten bruingrijze vloer bedekking van de vorige bewoner op de trap liggen. En de zoldertrap is gewoon wit geschilderd. Ik wil ook de trap in de gang graag wit geschilderd hebben.
@rara, die glitsa is een goede. Die wil ik volgende keer ook.
Alvast gefeliciteerd! Leuk.

Bij mij moest de trap dus wel 'afgebrand' worden vanwege de lijmresten en stukjes tapijt. Hels karwei was dat en toen ook nog eens een behoorlijk warme zomer.

Ik heb de trap uiteindelijk geschilderd met op het loopgedeelte halve maantjes in een iets donkerdere kleur dan de trap.
wit gelakt en van die aluminium halve maantjes erop tegen het uitglijden / slijten.

Nu ik er over nadenk is de trap wel weer aan een schilderbeurt toe.
Trap is wit geschilderd met halve maantjes erop. Van de Gamma; onverslijtbaar (verbaas me er vaak over).

Je kunt het zo makkelijk afstoffen met een stofdoek (schilderwerk).
Stof en kattenharen. Helaas.

En dus ook geen vloerbedekking. Open trap en ik glij nog wel eens met mijn voet tussen de treden. Ik ben altijd erg blij dat de leuning er zit.
quote:Ratteke schreef op 19 juli 2012 @ 14:31:

In ons vorige huis hadden we bordeaux-rode vloerbedekking. Eerder lag er ook vloerbedekking en trappen worden (voor zover ik weet) altijd verlijmd, in elk geval voor een deel. Het was dus of heel veel schuurwerk of gewoon nieuwe vloerbedekking.

In dit huis hebben wij een mooie houten trap. Prachtig. Maar nadat ik een keer dusdanig onderuit ging dat ik er een blauwe scheen aan overhield én mijn schouder uit de kom, zijn er halve maantjes op gekomen in dezelfde kleur als de muur. Visualiseer;

Witte muur, taupe muur, beuken deuren. Beuken trap, taupe maantjes, taupe kapstok, witte spiegel (nouja, de omlijsting dan he). Met rood-accenten.
Wij hebben vloerbedekking op de trap en ben daar erg blij mee. Het is stil en je glijdt niet snel uit. Ook voor de kinderen is het handig, vooral toen ze net leerden om trap te lopen. Heb je toch wat meer grip op dan op een 'kale' trap.

Toevoeging: we hebben op de trap naar de 1e verdieping dezelfde vloerbedekking als op de overloop op de 1e verdieping en ook weer hetzelfde op de trap naar zolder. Vind ik ook wel mooi staan.
Oud tapijt van vorige bewoners en waarschijnlijk ook van die daarvoor ;)

Ik wil het nog aanpakken binnenkort, voor de mensen die een kale trap hebben; glijden jullie niet uit?

Ik vind die halve maantjes niet mooi en van die anti-sliptstrips kun je je zo lelijk aan verwonden... maar ben bang dat ik met een kale geschilderde trap elke keer ga uitglijden.
quote:Ratteke schreef op 19 juli 2012 @ 14:31:

En dus ook geen vloerbedekking. Open trap en ik glij nog wel eens met mijn voet tussen de treden. Ik ben altijd erg blij dat de leuning er zit.

Ja, en toen gleed ik uit, hield me aan de leuning vast, heb met mijn volle gewicht aan die leuning gehangen en trok daarmee mijn schouder uit de kom.

Ik vind die halve maantjes niet direct het mooiste dat er is, maar het is wel stukken veiliger.
Vaste trap tapijt en open trap (naar zolder) geschilderd..

Op de vaste trap hebben de treden een ander kleurtje tapijt dan de (ja hoe noem je dat) stootborden??? Het horizontale deel dus ander kleurtje dan het verticale deel.. Staat heel mooi vind ik zelf...

Alleen loop gedeeltje heeeel donker bruin hoogpolig en je ziet er werkelijke alles op, dat is wel een nadeeltje...
Wie wind zaait zal storm oogsten
Op een kale trap glij je gauw uit (AU!).

Ik vond halve maantjes ook niet zo mooi maar heb een neutrale kleur genomen en het went wel. En de trap is mooi geschilderd; dat is toch overheersender dan die maantjes.
de treden waar we op lopen hebben een paarsige tint vloer bedekking en de delen waar je tegen aan kunt kijken zijn beige geschilderd.
Mooi laten bedekken, maar de trap naar zolder is geverfd en zitten halve maantjes op.

Dit moeten we nog eens aanpakken!
Hm dan worden het toch halve maantjes als ik het zo lees haha... of zo'n ouderwetse traploper!! Dat ik dat nu pas bedenk..!!

Nu even vriend overtuigen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven