Wat is een goede naaimachine?

22-09-2013 17:33 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil op naailes, lijkt me echt leuk.

Nu ben ik aan het rondkijken voor een naaimachine, gewoon een simpel dingetje, maar wel een beetje degelijk voor niet teveel geld (dacht iets van 100 euro).



Heb o.a. Singer, Brother, Toyota gezien, maar weet niet wat aan te bevelen is. Mss dat iemand hier kan helpen met mijn keus?
Cum non tum age
Leuk! Als beginner, maar ook als gevorderde naar mijn mening, heb je genoeg aan een basic machientje. Er zijn modellen met een computerschermpje, met duizend knoppen voor borduurletters en automatusch knoopsgaten maken. Heb je niet nodig en kan alleen maar stuk. Ik zweer bij pfaff. Mij tip; koop een oudje en laat hem nakijken voor 45,-, dan kan je jaren vooruit
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele fijne tweedehands singer, vind ik het allerfijnst naaien (ben een ervaren en actieve naaister).



Ik zou een naaimachinewinkel binnenlopen en zien of er wat tussen staat. Dan zijn ze namelijk ook helemaal nagekeken en gesmeerd.
Alle reacties Link kopieren
Tweedehandsje inderdaad!

En als het echt leuk is, dito lock machine.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een halfjaartje bezig op mijn machine van de Lidl, van dat huismerk wat ze vaker hebben; silvercrest.

Ze hebben ze weer deze week zag ik. Een vriendin heeft een goedkope Singer van de Aldi maar dan is die van mij beter (en 30 euro goedkoper). Er zitten meer steken op etc.



Qua kwaliteit is het niet te vergelijken met een Pfaff of Brother van 350 euro, maar mijn ervaring is dat de machines van 70 euro (lidl) en 150 euro (singer / Toyota) elkaar niet veel maken.



Ik heb zoiets van als ik het over een jaar nog leuk vind; koop ik er een van 400 euro ofzo, dan heb je echt een goede machine.



Verder is naailes echt superleuk!
Alle reacties Link kopieren
Op een hele goedkope hoef je trouwens niet te proberen om iets van spijkerstof te maken, dat trekken ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Husqvarna!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben ooit begonnen met een Toyota van +/- 100 euro. prima om vanalles op te maken maar als je meer eisen krijgt dan heb je er niks meer aan,

uiteindelijk heb ik alweer zo.n 7 jaar geleden een Pfaff gekocht voor zo'n 850 euro, en dat is heerlijk werken.

Ik maak vaak zelf kleding voor mijn kinderen, voor de poppen, reparaties voor man etc etc

Heerlijk om te doen, veel plezier



en idd met een lock machine ben je helemaal gelukkig ;o)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op MP gekeken, maar zag niet veel. Ik denk dat ik toch maar voor de simpele Singer ga (heeft goede reviews en is niet duur). Ik denk dat ik toch niet heel ingewikkelde dingen ga maken. Lijkt me gewoon leuk om ideeen om te zetten in iets leuks.
Cum non tum age
Ik zit er ook over te denken die van de Lidl te halen.

Heb mijn Aldi naaimachine al 20 jaar en beviel super!!! en die eigenlijk aan een grondige schoonmaak en afstel sessie nodig.

Dat kost ook zo'n ¤50 en laatst is ook één van de twee staafjes kapot gegaan waar de klosjes garen op kunnen en het lampje kapot.



Voor die kosten wil ik dan ook wel een nieuwe
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begonnen op die van de Ikea. Prima dingetje. Wel lastig met tricot maar nu ik de machine goed ken kan ik ook met dit stofje overweg. Heb al heel wat moois gemaakt.



Ik wilde niet te duur beginnen omdat ik niet wist of het wel iets voor mij zou zijn. Na krap een jaar kan ik zeggen dat ik inmiddels te goed voor deze machine ben. Dus ik stap binnenkort over. Weet nog niet of ik voor een nieuwe Toyota ga of voor een tweedehands. Of een lockmachine, dat lijkt me toch ook wel héél gaaf. Vooral omdat ik nu met jurkjes voor mezelf ga beginnen. Kind heeft nu wel genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf drie jaar geleden begonnen op een Toyota jeans (blokker, iets van 150,-).

Nog steeds ideaal voor gordijnen of broeken korter te maken.



Nu ook een husqvarna met luxe computerschermpje. Geen lockmachine meer nodig
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Singer is helaas niet meer het merk van vroeger. Toen was het degelijke en goede naaimachine. Inmiddels niet meer.



Kijk bij de aanschaf of de machine voldoende krachtig is. Welke stoffen wil je gaan naaien bijvoorbeeld.



Ik ben naar een naaiwinkel geweest en heb daar verschillende machines mogen testen, met verschillende stoffen e.d. Ik heb daar zeer goed advies gekregen en ook gewoon dat tijd gehad om mijn eigen gang te gaan. Ik merkte ook echt verschil tussen de machines.



Ik heb uiteindelijk een Pfaff gekocht en ben er heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Geen goedkope blokker/aldi/lidl machine kopen.

Ga naar een naaimachinewinkel en koop een tweedehands van 100-150 euro. Daar ga je namelijk veeeeel meer aan hebben.



Mijn eerste machine was een tweedehands lewenstein waar ik 100,- voor betaalde. Heb een middagje samen met mijn ex-schoonzusje zitten naaien die zo'n goedkoop gevalletje had. Heb ik ook even op genaaid. Wat een dramading zeg!!! Echt... Een enorm verschil.



Daarna heb ik de naaimachine van mijn moeder gekregen. Een pfaff van toen 25 jaar oud. Heb ik 3 jaar met verl plezier op genaaid. Nooit iets mee mis, nooit een probleempje. Begin dit jaar kreeg ik een erfenisje en daar wilde ik wat moois van kopen. Het werd een vreselijk dure Bernina. En hoewel ik er heeeeel erg blij mee ben en hem nuet meer zou willen ruilen, mis ik mijn pfaff wel. Simpel, degelijk en oersterk.
Mijn Aldi machine gaat anders al heeeeel lang mee hoor en is veel gebruikt naar volle tevredenheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Singer van 100 euro. Simpel maar hij doet het prima. Ik ben nu wel aan het kijken voor een lockmachine voor erbij. Je hebt ook lockvoetjes maar die werken niet zo lekker vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Biebeliee schreef op 24 september 2013 @ 21:36:

Mijn Aldi machine gaat anders al heeeeel lang mee hoor en is veel gebruikt naar volle tevredenheid.Zelfde hier met een Lidl naaimachine! Wel jammer voor TO, want vorige week had de Lidl ze weer.
Ik zou een 2e hands merkmachine kopen. Mijn favoriete merk is husqvarna.



Als beginner is 't belangrijk dat je recht kunt stikken, kunt zigzaggen en een trench kan maken.



Ik vind zelf een zware machine prettig, die duw je niet zo voor je uit. Maar een lichte + een antislipmatje kan ook!



Ikea verkoopt ook naaimachines
Alle reacties Link kopieren
Heb ook een lidl machine. Bevalt me wel goed, ook met dikke meubelstof!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Husqvarna, een zware machine die al zo'n 35 jaar oud is. Deze werkt al de beste! Ik heb ook een blokker singer machine voor erbij maar daar kun je echt geen zwaardere stoffen etc mee naaien.



Voor een broek korter maken zal zo'n blokker machine prima zijn maar wil je meer ermee doen zou ik toch naar een naaimachine winkel gaan en evt een tweedehands kopen.



Als je eenmaal een goede machine heb kunnen ze tientallen jaren mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven