Wat koop jij op marktplaats

12-09-2012 14:03 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. het topic over de markt en mijn recentelijke leuke aankopen op marktplaats vraag ik me af wat mensen precies op marktplaats kopen. Ga je op zoek als je echt iets speciaals nodig hebt en niet teveel wil utigeven, ben je op zoek naar iets specifieks en onder welke zoektermen zoek je altijd.

Ik zal aftrappen.

Was tot anderhalve maand geleden niet z'on marktplaats fan. Maar toch ondertussen hele leuke dingen gekocht via marktplaats.

Zo hebben we een kattenkrabpal gekocht via marktplaats, een konijnenhok en een nieuwe stoel. Mijn oog viel hier eigenlijk gewoon op dus puur toeval maar het scheelt wel veel geld. Haal wel alles zelf op. Vind verzenden altijd een beetje een risico.
Ik koop veel kleding op marktplaats, vooral jurkjes eigenlijk. (broeken durf ik dan weer niet) Weet inmiddels redelijk goed wek model wel en niet staat, en meestal klopt dat ook gewoon. En natuurlijk zit er wel eens een enorme misser tussen, maar daarom betaal ik zelden meer dan 15,- incl verzenden voor een jurkje! Is nog altijd stukken goedkoper dan in de winkel!
Je kunt aan mij beter vragen:

wat koop je niet op marktplaats. Nou, dat zijn vooral last minute aankopen. Van die dingen die je nu en meteen moet hebben. Maar verder koop ik er vreselijk veel!

Mijn hele inrichting komt er zowat vandaan, mijn electrische apparaten incl. koelkast en wasmachine, speelgoed, kleding en schoenen voor dochter, kleding, schoenen en tassen voor mijzelf, boeken, muziek, ja, zelfs planten.

Alleen mijn dagelijkse boodschappen nog net niet haha.
Ik koop regelmatig wat op MP.

Beste vondsten:

- Pax kast voor een derde van de prijs, zgan

- Box (tweemaal), liggen ze zo kort maar in, zonde om nieuw te kopen

- Bankstel

- Salontafel (Ik wilde een witte met twee grote manden, gevonden voor 1/10 van de winkelprijs.)

- Mobile voor baby (Kamertje met Snoopy accessoires, mobile van Snoopy is hier niet te koop. Was echt een mazzeltje dus.)

Zelf verkocht:

Box toen dochter er na een paar maanden geen gebruik meer van maakte. Nog winst gemaakt ook!

Auto, voor 3000 euro meer dan de dealer bood aan inruilwaarde.
quote:HannahMay schreef op 12 september 2012 @ 14:19:

Ik vind de site er trouwens eigenlijk een beetje smoezelig uitzien, dat maakt Marktplaats niet zo aanlokkelijk. Maar het kan wel handig zijn!Hoe de site eruit ziet, interesseert mij geen bal. Zolang deze maar goed werkt. Tot een paar jaar geleden zat ik nl. vooral op speurders.nl. Alleen hebben die een paar jaar geleden iets verandert qua werking (hoe je je zoekopdrachten vind) van de site en werd deze voor mij zo ontzettend onwerkbaar! Daarmee hebben ze echt zichzelf om zeep geholpen helaas. En marktplaats indirect groot gemaakt, want bijna iedereen is toen massaal overgestapt op MP.
Heel veel gekocht, nog niets verkocht. Ik heb net mijn "winkeltje" geopend en kan kleding van zoon die ik op MP heb gekocht weer voor meer verkopen!

Gekocht onder andere:

Duplo

Eettafel

Box

Merkkleding zoon

Salontafel

Tafeltje

Buitenspeelgoed

Fieststoeltje

En nog meer. Ik ben ook dol op de kringloop. Ik kijk eerst daar, dan MP en als ik daar niet kan vinden wat ik zoek dan maar de winkel.
Niets meer. Ik vind het zo'n gedoe. Bijhouden wie wat geboden heeft, heen en weer mailen over geld overmaken en versturen, pakjes naar het postkantoor brengen of daar ophalen en zo. Ik koop wel gewoon dingen in de winkel.
Wij hebben onze tent gekocht op marktplaats. We gaan per jaar er 2 weekendjes mee weg en ik vond een nieuwe te duur daarvoor.

Verder verkoop ik spullen waar mijn kinderen uitgegroeid zijn.
fietsen

heel soms kleding.

tassen.

soms wat rondneuzen in woningspul

en zet er zelf weleens wat spullen op, die ik toch neit meer gebruik of overbodig zijn.

Vind het superhandig ook voor spullen waar ik niks voro ga vragen, dan halen ze het mooi thuis bij je op. Hoef ik niet die oude wasmachine 3 hoog naar beneden te krijgen;)
Gekocht : twee hondenbenches, twee hondenfietsmandjes, CDkasten IKEA, Fatboy zitzak,vier fietsdragers voor op de auto, kruiwagen, kamervoliere (onder andere...).

Verkocht : Fatboy zitzak, Skykennel, drie fietsdragers.

Gaat altijd goed. En maak winst bij verkopen.

Vind het een leuke 'sport'.

In totaal zo'n 23 zaken ge- ver-kocht.
Ik koop er wel eens boeken en dvd's.

Die niet meer verkrijgbaar zijn in de winkels, of waarvoor ik het geld voor de nieuwprijs gewoon niet over heb.

Heb er ook verkocht, dvd's en veel kleding.
Ik koop eigenlijk alleen boeken die als brievenbuspost verzonden kunnen worden.

Als ik iets heel specifieks zoek kijk ik ook wel op MP, maar meestal kan ik het niet (in de buurt) vinden en koop ik gewoon nieuw, om het later evt. zelf weer aan te bieden . Ik zoek dus alleen met duidelijke zoekwoorden, en ga niet eindeloos paginas doorbladeren op zoek naar 'een' tas, of 'een' salontafel.
De laatste aankopen waren een Noresundbed en mijn man gaat er vanavond 2 lattenbodems voor ophalen.

We moeten nieuwe matrassen en eigenlijk wilde ik ook wel een groter bed hebben, maar dan wel weer een Noresund. Die hebben we nu in 140 bij 200 en straks in 160x200. Net even wat meer plek in bed.

Ik heb als laatst mijn vorige fiets verkocht.

Voor veel dingen kijk ik eerst op mp. Zo is het onderstel van de buggy scheef komen te staan toen ik een stoep op wilde gaan. Heb ik op mp voor een prikkie een ander onderstel weten te regelen.

Alleen matrassen enzo haal ik niet van mp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven