Wat kost een dakterras
zaterdag 11 januari 2014 om 15:24
Wat kost ongeveer een dakterras?
Is er in alle gevallen een vergunning nodig?
Het gaat om een oppervlakte van ongeveer 30 vierkante meter.
We willen proberen zoveel mogelijk zelf te doen. (áls we het al gaan doen) (dus bijvoorbeeld een trap op marktplaats)
We willen het zo goedkoop mogelijk houden. ; )
Is er in alle gevallen een vergunning nodig?
Het gaat om een oppervlakte van ongeveer 30 vierkante meter.
We willen proberen zoveel mogelijk zelf te doen. (áls we het al gaan doen) (dus bijvoorbeeld een trap op marktplaats)
We willen het zo goedkoop mogelijk houden. ; )
zaterdag 11 januari 2014 om 15:50
Iets meer informatie is wel gewenst. Op een bestaande overkapping, ligt er dus al een dak. Moet er een uitsparing in een bestaand dak gemaakt worden. Een situatieschets zou handig zijn. Moet je nog gaan dakdekken enzo kun je het echt beter laten doen zelf doen is dan echt duurkoop. Een dakdekker kan het materiaal ook zelf veel goedkoper inkopen dan wanneer je het zelf doet.
Ik meende dat afgelopen jaar ook wel eventjes te regelen met mijn nieuwe overkapping. Het inhuren van een dakdekker bleek goedkoper. Hij krijgt al minimaal 50% korting op de inkoop van het materiaal zoals isolatie en bitumen tja ik krijg niks. Dus in verhouding tot wat het mij had gekost door het zelf te doen werkte hij bijna voor niks.
Ik had hem via werkspot.nl
Ik meende dat afgelopen jaar ook wel eventjes te regelen met mijn nieuwe overkapping. Het inhuren van een dakdekker bleek goedkoper. Hij krijgt al minimaal 50% korting op de inkoop van het materiaal zoals isolatie en bitumen tja ik krijg niks. Dus in verhouding tot wat het mij had gekost door het zelf te doen werkte hij bijna voor niks.
Ik had hem via werkspot.nl
zaterdag 11 januari 2014 om 16:45
zaterdag 11 januari 2014 om 17:12
Het gaat om een dak van een jaren 30 huis. Het dak is aardig nieuw.
Ik ben echt een leek op dit gebied daarom stel ik dus hier mijn vraag. Hier zijn vast mensen die een dakterras hebben. En ik ben gewoon benieuwd aan wat voor soort bedrag ik moet denken. En of het inderdaad wel of niet raadzaam is om het wel of niet zelf te doen.
Ik ben echt een leek op dit gebied daarom stel ik dus hier mijn vraag. Hier zijn vast mensen die een dakterras hebben. En ik ben gewoon benieuwd aan wat voor soort bedrag ik moet denken. En of het inderdaad wel of niet raadzaam is om het wel of niet zelf te doen.
zaterdag 11 januari 2014 om 17:33
Wij hebben het uitgezocht voor ons appartement in Amsterdam. Vergunning is altijd nodig en het moet enkele meters verwijderd zijn van de dakrand ivm met veiligheid en straatbeeld. Dus je verliest al flink wat meters aan beide zijden. Mocht het een appartement zijn heb je ook toestemming van de VVE nodig.
Wij wilden geen gammel trappetje en klepje maar een echte inpandige trap met zo'n glazen huisje waar een deur in zit. Ik wil namelijk dat mijn dakterras echt onderdeel van mijn woning is en ik zie mezelf niet op een ladder balanceren terwijl ik een luik probeer te openen met een dienblad vol mochitos in mijn hand.
Wij willen alles laten doen en zelf niet klussen. Het is toch je dak en je wil geen lekkages of instortingen. Kwam uit op zo'n ¤30.000. We zijn er nu voor aan het sparen.
Wij wilden geen gammel trappetje en klepje maar een echte inpandige trap met zo'n glazen huisje waar een deur in zit. Ik wil namelijk dat mijn dakterras echt onderdeel van mijn woning is en ik zie mezelf niet op een ladder balanceren terwijl ik een luik probeer te openen met een dienblad vol mochitos in mijn hand.
Wij willen alles laten doen en zelf niet klussen. Het is toch je dak en je wil geen lekkages of instortingen. Kwam uit op zo'n ¤30.000. We zijn er nu voor aan het sparen.
zaterdag 11 januari 2014 om 17:41
@Kerplunk
Dat is inderdaad een ander verhaal dan ik voor ogen heb.
Ik wil misschien een wenteltrap die buiten langs gaat. En die is misschien wel op marktplaats te krijgen.
Het gaat me dus echt om het terras zelf. Dus de vloer en de omheining.
Ik heb eventueel toestemming om er een terras op te plaatsen. Maar daar gaat het nu even niet om. Puur de kosten voor de vloer en omheining.
Dat is inderdaad een ander verhaal dan ik voor ogen heb.
Ik wil misschien een wenteltrap die buiten langs gaat. En die is misschien wel op marktplaats te krijgen.
Het gaat me dus echt om het terras zelf. Dus de vloer en de omheining.
Ik heb eventueel toestemming om er een terras op te plaatsen. Maar daar gaat het nu even niet om. Puur de kosten voor de vloer en omheining.
zaterdag 11 januari 2014 om 17:55
Als het een appartement is heb je niet alleen toestemming nodig van de VVE maar moet ook de splitsingsakte gewijzigd worden. Het dak is namelijk gemeenschappelijk en daar ga jii nu iets mee doen, een stuk toe-eigenen. Doe je dit niet, is het dakterras niet van jou maar van de VvE en kan je het niet meeverkopen als je ooit je huis verkoopt.
Kosten hiervoor zijn al snel rond de 1.500 euro
Kosten hiervoor zijn al snel rond de 1.500 euro
zaterdag 11 januari 2014 om 18:20
zaterdag 11 januari 2014 om 18:56
O oké.
Geen last voor de buren.
Maar daar gaat het nog even niet om. (puur even wat globaal de kosten kunnen worden voor een niet te duur terras) Het was even een wild idee, nog geen concreet plan. Dat komt later wel. Als het echt te duur wordt doe ik het gewoon niet. Dan doen we het maar met ons balkonnetje.
Geen last voor de buren.
Maar daar gaat het nog even niet om. (puur even wat globaal de kosten kunnen worden voor een niet te duur terras) Het was even een wild idee, nog geen concreet plan. Dat komt later wel. Als het echt te duur wordt doe ik het gewoon niet. Dan doen we het maar met ons balkonnetje.
zaterdag 11 januari 2014 om 20:39
quote:yoshe schreef op 11 januari 2014 @ 16:17:
Dat ligt er nogal aan he, of je het op een dragende constructie wil doen, of dat je schuurtje daar helemaal niet op berekend en gebouwd is. Dit lijkt mij een essentieel punt om uit te zoeken, voordat je uberhaupt aan iets anders denkt. Wat kan dat dak dragen, aan gewicht? Kun je de tegels en andere materialen kwijt op dat dak, zonder dat dat instort/instabiel wordt?
Dat ligt er nogal aan he, of je het op een dragende constructie wil doen, of dat je schuurtje daar helemaal niet op berekend en gebouwd is. Dit lijkt mij een essentieel punt om uit te zoeken, voordat je uberhaupt aan iets anders denkt. Wat kan dat dak dragen, aan gewicht? Kun je de tegels en andere materialen kwijt op dat dak, zonder dat dat instort/instabiel wordt?
zaterdag 11 januari 2014 om 20:43
En qua materialen; dat is zo afhankelijk van wat jij wilt! Wil je betonnen stoeptegels, graniet, hardhouten panelen, ....? Wil je een simpele railing van de bouwmarkt, of een op maat gemaakte, met sierstukken handgesmeede omheining?
Denk je er ook aan dat een dergelijke gebruik van een dak vast ook een effect heeft op de overlevingsduur en daarmee waterdichtheid van dat dak, op termijn?
Denk je er ook aan dat een dergelijke gebruik van een dak vast ook een effect heeft op de overlevingsduur en daarmee waterdichtheid van dat dak, op termijn?
zaterdag 11 januari 2014 om 20:44
zaterdag 11 januari 2014 om 20:46
http://leukbuiten.wordpre ... mme-inrichting-dakterras/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 11 januari 2014 om 20:47
http://www.omgevingsvergu ... nning-prijzen-kosten.html
zaterdag 11 januari 2014 om 20:48
http://huis-en-tuin.infon ... en-van-een-dakterras.html