Wat kost een vloer?

23-11-2012 20:38 53 berichten
Wij hebben een (koop) huis op het oog, waar nieuwe vloeren in moeten. Nu kan ik me suf gaan googelen, maar ik raak nu al door de bomen het bos kwijt. Of zoiets

Daarom een paar vragen aan jullie, voor een onafhankelijk, representatief marktonderzoek.

Wat voor een vloer heb jij en wat kostte dat per vierkante meter (ex of incl het leggen er van). Zou je deze vloer weer nemen en zo ja, waarom wel/niet? Wat zijn de voor- en nadelen.

Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen en hoop met jullie voorbeelden en ervaringen makkelijker tot een keuze te komen.
Alle reacties Link kopieren
Eiken vloer. Zat al in het huis maar was vies en donker geolied. Helemaal opnieuw op laten schuren en toen was hij weer als nieuw.

Boven een hard houten Merbau vloer die was iets van 90 euro de vierkante meter.
Hier op de bovenverdieping gekozen voor kurk. Dat wilden we in de kinderkamers, en eigenlijk hadden we voor de rest iets anders in gedachten. Totdat we eens met blote voeten op die kurk en gewoon laminaat zijn gaat staan, en toen besloten om boven overal kurk te leggen. Optisch misschien niet het mooiste, maar het voelt zoooo veel prettiger aan.

Er bestaan vloertegels in houtoptiek, vrijwel niet te onderscheiden van parket. Bij vloerverwarming is een tegelvloer ideaal, en beneden zouden wij voor dergelijke tegels gegaan zijn, als ze in ons budget gepast hadden... http://kerana.de/bilder/B ... _Fliesen_Holzoptik_91.jpg
Laminaat van kwantum,http://www.kwantum.nl/vloerbedekking/la ... -9-0372296

Altijd super bevallen.
Laminaat met groeven, waardoor het enigszins op hout lijkt. De groeven heb ik spijt van i.v.m. de zooi die erin achter blijft met 2 kleine kinderen. Over een aantal jaar gaat er een nieuwe vloer in, waarschijnlijk hout, indien mogelijk met vloerverwarming.

Ik geloof dat de vloer 2000-2500 euro kostte voor 45 m2 incl. leggen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Kastanjez schreef op 23 november 2012 @ 21:37:

[...]

Jahaaaa!!! Eentje, maar dat is genoeg om naar een ander huis te kunnen kijken.

Fijn!

Qua vloer; willen jullie bijvoorbeeld ook vloerverwarming? Dit zou dan het moment zijn en de ene vloer is er geschikter voor dan de andere. Is het een huis waar je 20+ jaar wil wonen of ga je uit van 5-10 jaar. Is het een vloer die de jeugd van Kazje (+zijn eventuele broertjes en zusjes) moet overleven of zou je na een jaar of 10 wel iets nieuws willen? Zijn jullie mensen die een stijl uitkiezen en daar dan de hele levensduur tevreden mee zijn of ga je liever voor regelmatig iets anders?

Al dat soort vragen (+ het intuitieve 'wat vind ik mooi') zijn van invloed op je vloerkeuze en daarmee het prijskaartje.
Gietvloer (pu) was ¤100 per m2 inclusief gieten. Tot nu toe zijn we er tevreden over. Makkelijk in het onderhoud en ook heel geschikt voor vloerverwarming
Ah, mijn lenzen worden troebel, ik las 'wat kost een hoer'. Geen idee. En ook niet wat een vloer kost.

Sorry zinloze bijdrage.
Houten vloer! Heb heel goede ervaringen met escovloeren.nl boven goedkoop vuren in whitewash al 5 euro per m² geloof ik, beneden een hardere houten vloer, heel blij mee!
Eiken visgraat geolied Met daaronder vloerverwarming en kleine kinderen in huis.

Voldoet perfect.

Vloerverwarming en kleine kinderen zijn voor ons geen reden geweest om plavuizen te nemen (al dan niet met een hout imitatie (?!)) of de vloer te lakken.
Goeie vragen Mevrouwdekees, we gaan er over nadenken. Het is een beetje een 'klushuis' (ex-verhuur) maar de makelaar is nog bezig met het erin leggen van laminaat. (we hebben het huis ook nog niet, maar we hopen erop! ) Aangezien de hypotheek krap wordt (dankzij de gigarestschuld), denken we erover om dat laminaat toch maar te laten liggen, en dan over een jaar of 4, 5, als we de schuld kwijt zijn en weer flink hebben gespaard, een nieuwe vloer.

Maar als we nou voor relatief weinig geld iets kunnen vinden waar we 10 jaar blij mee kunnen zijn, is dat ook een goede optie lijkt me.

Dit huis is wel het huis waar we hopen dat Kazje volwassen wordt trouwens, misschien met een brusje of een pleegkind.

Hoe lang gaan jullie vloeren mee? Of waar reken je op?

Wat kost een hoer is ook wel een goede vraag trouwens...
Ik heb nog nooit een vloer moeten kopen dus kan geen bedragen noemen. Je kunt het natuurlijk zo duur maken als jezelf wilt. In een geval van een koopwoning waar je van plan bent jaren - "voor altijd" - te blijven wonen zou ik investeren in een mooie vloer.

Als wij zouden verhuizen naar een andere huurwoning dan ga ik daar een goedkope(re) vloer neerleggen, bijvoorbeeld een laminaat van de gamma/leenbakker/kwantum. Zeker in de slaapkamers die alleen als computer/rommel/washok gebruikt worden vind ik een goedkoop vloertje prima, als er maar wat ligt, veel slijten zal het toch niet.
wij hebben laminaat. Het is dat we er nu gewoon geen geld voor hebben, maar als er een nieuwe vloer komt dan nooit meer laminaat.

De klikverbindingen tussen de planken lieten al snel los en als je eens iets laat vallen heb je meteen een put waar je niks mee kan (met echt parket kun je nog schuren en lakken.)

Als we een nieuwe vloer nemen wil ik echt parket, kurk of een gietvloer.
Gaat het echt om de vloer"bedekking" of zijn de ondervloeren aan vernieuwing toe? Want dan ben je meer kwijt, denk ik!
Ik heb nu (deels) laminaat liggen, ik ben nog bezig met verbouwen, dus ieder half jaar is er weer een kamer af en mag het er in. Ik ben nog bijna iedere dag blij met mijn keuze, de kwaliteit is ontzettend hoog, het is een mooie extra brede plank, v-groef en er zit een licht relief in en highlights (hoe stom dat ook klinkt) waardoor het er nog realistischer uit ziet. Met ondervloer erbij (aapartement op 1e verdieping dus vrij goeie ivm onderburen) was ik volgens mij 21 euro per m2 kwijt, wel via iemand die vroeger in het vloerenwereldje zat gekocht. Leggen doe ik zelf, maar door de hoge kwaliteit is het erg makkelijk leggen. Dit is de vloer, verkrijgbaar in een scala aan kleuren:

Hier ook laminaat zoals saphira (v-groef, bredere planken, goede kwaliteit (schaar viel met punt erop; geen schade) en prima te leggen. Kostte me twintig euro per vierkante meter. Wel excl. ondervloer; wat die heeft gekost weet ik niet meer en ook voor de plinten (geen plakplinten) moest ik nog wat betalen.
Leuk dat er nog steeds reacties komen. Laminaat kan toch eigenlijk ook best mooi zijn, tegen een betaalbare prijs he?

De huidige eigenaar is op dit moment nog (nieuw) laminaat aan het leggen in de hele woning, we hebben besloten dat we voorlopig dat maar laten liggen en dan over een paar jaar verder kijken. Financieel (en rekening houdend met de hoeveelheid vrije dagen die we hebben en nodig hebben voor het klussen en verhuizen) is dat gewoon het handigst.
Ik en vriend zijn momenteel bezig met de bouw van een huis op een boerderij en hebben net een vloer voor de begane grond uitgezocht.

Ivm met de boederij moest 't wel een praktische vloer worden, dus niet iets waar je alles op ziet en ook niet iets dat snel beschadigd.

Getwijfeld over keramisch parket (stenen parket, met echte houtlook), natuursteen, massief eiken en keramiek.

Het is een doorbakken keramieken tegelvloer geworden (95 bij 45 cm), dus mooi groot en hij kost ons 60 euro per m2 voor in totaal 160 m2 begane grond.
Baks houthandel in Barneveld!

En nee, ik heb geen aandelen, wel goede ervaringen!
Duss....
quote:Sperzieboontje schreef op 23 november 2012 @ 21:29:

Pvc vloer, lijkt op laminaat/hout maar is zeer duurzaam kunststof. 62 m2 laten leggen incl egaliseren, 2300 euro armer.

Hallo Sperzieboontje,

ik weet niet hoe ik je een berichtje kan sturen zonder dit topic te vervuilen (sorry kastanjez) . Wij gaan ons huis verbouwen en neigen ook naar een pvc vloer. Zou je me willen zeggen waar jullie de vloer hebben gekocht? Ik kom steeds veel duurder uit en dat is dan zelfs excl. egaliseren.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Webs
Webs, ik heb een betrouwbare kennis die dit volgens mij doet. Midden van het land. Als je interesse hebt in meer informatie, kun je me mailen op mijn nick apestaartje live punt nl
X
Duss....
Vorige huis: massief eiken planken inc. leggen ongeveer ¤ 100 per m2 (www.oudeplank.nl). Supermooi.

Huidige huis helaas 'slechts' een laminaatvloer. Maar nu even geen geld voor een echte vloer. Ik vind laminaat toch echt nog steeds minder mooi dan echt hout. Het klinkt gewoon goedkoper als je erop loopt
Ik heb zeil met een afbeelding van laminaat erop. Mocht je heel budget willen gaan, is dat misschien ook nog een optie. Ik was nogal blut (what else is new) en het kostte me voor 40m2 rond de 90 a 100 euro. In slaapkamer (20m2) heb ik zwart tapijt (maar echt megadun). Was het allergoedkoopste wat ik kon vinden, dat stuk was 20 euro. Maar het is wel echt heel dun, het is niet 'bouncy' je loopt gewoon op een keiharde vloer.
Ahpfoe weet niet meer wat onze vloer per m2 kostte

Onze huiskamer is ongeveer 48m2 geloof ik en we waren ongeveer ¤4.500 kwijt. Het is een echte houten vloer. En heel makkelijk in onderhoud. Met het laten leggen, goede ondervloer en plinten. Plinten zijn belachelijk duur!

We hadden zelf al de oude vloer er uitgehaald dat scheelde in de kosten.

En boven hebben we een Ikea vloer dat was rond de ¤600 prima voor boven. En vind de kleur grijs nog altijd mooi! Alleen beneden wordt meer geleefd natuurlijk. Dus moet het van goede kwaliteit zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven