Wat nu met al deze kleding ?
zaterdag 24 augustus 2019 om 19:05
Hallo dames ,
Momenteel zit ik een beetje in dubio.
Ik heb een kledingkast vol met nieuwe en bijna nieuwe kleding.
Veel past niet meer omdat ik een aantal kilo ben aangekomen, maar ik hoop dit ooit nog te kunnen dragen.
Het gaat eigenlijk maar om een kilo of zeven wat ik af wil vallen dan past het weer.
Dan nog heel veel wat ik gewoon niet meer draag door bv een miskoop.
Het gaat om dure kleding.
Wat doen jullie in zo’n geval ?
Kledingcontainer ( zonde)
Marktplaats ( teveel moeite)
Kringloop (zonde)
Kledingbank ( mooi alternatief)
Weggeven ( geen vriendinnen met mijn maat)
En zoiets als de IJhallen , zou dat iets zijn ? Mij lijkt het een beetje zonde want al 40 euro voor een kraampje kwijt plus flink geld aan brandstof.
Kortom , heeft er iemand een goede tip ?
Momenteel zit ik een beetje in dubio.
Ik heb een kledingkast vol met nieuwe en bijna nieuwe kleding.
Veel past niet meer omdat ik een aantal kilo ben aangekomen, maar ik hoop dit ooit nog te kunnen dragen.
Het gaat eigenlijk maar om een kilo of zeven wat ik af wil vallen dan past het weer.
Dan nog heel veel wat ik gewoon niet meer draag door bv een miskoop.
Het gaat om dure kleding.
Wat doen jullie in zo’n geval ?
Kledingcontainer ( zonde)
Marktplaats ( teveel moeite)
Kringloop (zonde)
Kledingbank ( mooi alternatief)
Weggeven ( geen vriendinnen met mijn maat)
En zoiets als de IJhallen , zou dat iets zijn ? Mij lijkt het een beetje zonde want al 40 euro voor een kraampje kwijt plus flink geld aan brandstof.
Kortom , heeft er iemand een goede tip ?
zaterdag 24 augustus 2019 om 21:59
Sommige merken verkopen heel goed op Marktplaats en brengen ook nog leuk op. Gewoon n keer alle foto’s achter elkaar maken en steeds wat op MP zetten. ``zoveel tekst hoeft er ook niet bij.
Verzenden en betalen gaat tegenwoordig heel makkelijk. Het etiket kan je gewoon zelf printen, je hoeft niks meer in te vulle, alleen afgeven bij postkantoor.
Verzenden en betalen gaat tegenwoordig heel makkelijk. Het etiket kan je gewoon zelf printen, je hoeft niks meer in te vulle, alleen afgeven bij postkantoor.
zaterdag 24 augustus 2019 om 22:03
zaterdag 24 augustus 2019 om 22:24
Wat leuk is: bewaren. Ik zou afvallen. Want je bent niet blij met je buik.
Kijk over een maand of twee-drie wat weer past. Sommige dingen zullen al weer passen voor je die 7 kilo kwijt bent waarschijnlijk. Dan blijkt miischien dat 5 eraf ook al prima is.
Miskopen etc nu al de deur uit doen, da's zonde van de ruimte. Als mp teveel moeite is, dan in de kledingcontainer/naar Leger des Heils.
Kijk over een maand of twee-drie wat weer past. Sommige dingen zullen al weer passen voor je die 7 kilo kwijt bent waarschijnlijk. Dan blijkt miischien dat 5 eraf ook al prima is.
Miskopen etc nu al de deur uit doen, da's zonde van de ruimte. Als mp teveel moeite is, dan in de kledingcontainer/naar Leger des Heils.
zaterdag 24 augustus 2019 om 23:32
Goede kleding die ik niet meer draag breng ik naar de (kledingbank van de) voedselbank, daar kunnen mensen het gratis halen. Persoonlijk vind ik dat fijner dan naar de kringloop, aangezien ik het fijn zou vinden als ik er mensen die heel krap zitten blij mee kan maken (en dat bereik je eerder bij de voedselbank omdat niet iedereen daar zomaar even kleding kan komen halen).
zondag 25 augustus 2019 om 10:10
Dat klopt niet las ik laatst, hier kan ook iedereen “ winkelen “.S-Groot schreef: ↑24-08-2019 23:32Goede kleding die ik niet meer draag breng ik naar de (kledingbank van de) voedselbank, daar kunnen mensen het gratis halen. Persoonlijk vind ik dat fijner dan naar de kringloop, aangezien ik het fijn zou vinden als ik er mensen die heel krap zitten blij mee kan maken (en dat bereik je eerder bij de voedselbank omdat niet iedereen daar zomaar even kleding kan komen halen).
zondag 25 augustus 2019 om 10:13
Wat maakt dat uit. Iedereen profiteert weleens ergens van of heeft een gelukje. Ook jij.Gekopbloemen schreef: ↑25-08-2019 10:10Dat klopt niet las ik laatst, hier kan ook iedereen “ winkelen “.
Jij trekt die kleding in ieder geval nooit meer aan en het is nu enkel opvulling van je kledingkast.
zondag 25 augustus 2019 om 10:24
Niet alles gelezen maar ik heb dit anderhalf jaar geleden aangepakt. Bergen kleding en veel nog ongedragen spullen. Ik heb de dure spullen naar een consignmentwinkel gebracht. Leverde bijna niets op want het was niet de juiste maat.
Toen nog wat geprobeerd op Marktplaats en United Wardrobe. Wat een gezeik. Al die vragen en 'aan foto's' -- geen zin in.
Ik heb uiteindelijk nog wat aan vriendinnen kunnen geven maar het gros is naar de kringloop gegaan -- inclusief een Gucci jurk in een kleine maat 34 die ik 1x heb gedragen en waarin ik de hele dag moest staan want ik was bang dat als ik ging zitten dat ik er uit barstte.
Nu is alles weg. Duizenden euro's verspild aan onzin. Sja... het is nu eenmaal zo. Kan er om treuren maar het geld krijg ik niet meer terug. Echter, ik treur er helemaal niet om. Ik heb nu stukken minder kleding maar alles zit lekker en alles past. Waarom zou je iets aandoen wat je niet lekker vindt zitten of wat je niet mooi vindt enkel en alleen omdat je het 'zonde' vindt om weg te doen. Neemt alleen maar ruimte in beslag. Weg ermee!
p.s. doe de Marie Kondo methode. Werkt als een tierelier.
Toen nog wat geprobeerd op Marktplaats en United Wardrobe. Wat een gezeik. Al die vragen en 'aan foto's' -- geen zin in.
Ik heb uiteindelijk nog wat aan vriendinnen kunnen geven maar het gros is naar de kringloop gegaan -- inclusief een Gucci jurk in een kleine maat 34 die ik 1x heb gedragen en waarin ik de hele dag moest staan want ik was bang dat als ik ging zitten dat ik er uit barstte.
Nu is alles weg. Duizenden euro's verspild aan onzin. Sja... het is nu eenmaal zo. Kan er om treuren maar het geld krijg ik niet meer terug. Echter, ik treur er helemaal niet om. Ik heb nu stukken minder kleding maar alles zit lekker en alles past. Waarom zou je iets aandoen wat je niet lekker vindt zitten of wat je niet mooi vindt enkel en alleen omdat je het 'zonde' vindt om weg te doen. Neemt alleen maar ruimte in beslag. Weg ermee!
p.s. doe de Marie Kondo methode. Werkt als een tierelier.
maandag 26 augustus 2019 om 06:55
Ja daar had ik in het begin ook wel even moeite mee ja dat het alles bij elkaar toch een paar duizend euro aan kleding was dat zo in de kledingcontainer ging. Maar precies dat. Dragen ging ik het ook niet meer en er was ruimte nodig. Ik moest ff slikken, vooral vanwege het geldbedrag bij elkaar, maar ben blij dat ik nu weer ruimte hebt en alles dragen kan wat er hangt.
maandag 26 augustus 2019 om 07:14
Dat slogan zal eerder slaan op het feit dat mensen die het geld er niet voor hebben ook aan kleding kunnen komen.Gekopbloemen schreef: ↑25-08-2019 10:10Dat klopt niet las ik laatst, hier kan ook iedereen “ winkelen “.
Maar zoals ik het lees zie je overal wel iets negatiefs in. Lijkt mij vervelend.
maandag 26 augustus 2019 om 12:03
Gekopbloemen schreef: ↑25-08-2019 10:10Dat klopt niet las ik laatst, hier kan ook iedereen “ winkelen “.
Ik weet niet waar je dat gelezen hebt maar in mijn regio is dat in elk geval niet zo. Echt alleen mensen die bij de voedselbank lopen mogen daar ook de kleding halen.
maandag 26 augustus 2019 om 12:14
maandag 26 augustus 2019 om 12:19
Gekopbloemen schreef: ↑26-08-2019 12:08Die mensen gun ik het van harte SGroot .
Maar bij ons staat er echt bij, indicatie , het is voor iedereen mogelijk om er voor een zacht prijsje goede gedragen kleding te kopen.
En de opbrengst is dat voor de Voedselbank, zodat zij met dat geld weer mensen in nood kunnen helpen neem ik aan? Dan is dat toch ook voor een goed doel.
Jij doet niets meer met de kleding. Verkopen is een hoop werk voor 1-5 euro per kledingstuk opbrengst, heb je daar echt dat werk voor over? Ik zou het in een kledingbak voor een goed doel storten, dus Voedselbank of Leger des Heils of Sympany of zo.
maandag 26 augustus 2019 om 12:22
Zo had ik het nog niet bekeken, ook dan wordt het dus nuttig besteed, als het geld wat de voedselbank ervoor krijgt er goede dingen mee doet.Marana schreef: ↑26-08-2019 12:19En de opbrengst is dat voor de Voedselbank, zodat zij met dat geld weer mensen in nood kunnen helpen neem ik aan? Dan is dat toch ook voor een goed doel.
Jij doet niets meer met de kleding. Verkopen is een hoop werk voor 1-5 euro per kledingstuk opbrengst, heb je daar echt dat werk voor over? Ik zou het in een kledingbak voor een goed doel storten, dus Voedselbank of Leger des Heils of Sympany of zo.
En nee dat geleur heb ik echt geen zin in.
maandag 26 augustus 2019 om 12:25