Wat nu met al deze kleding ?

24-08-2019 19:05 68 berichten
Hallo dames ,

Momenteel zit ik een beetje in dubio.
Ik heb een kledingkast vol met nieuwe en bijna nieuwe kleding.
Veel past niet meer omdat ik een aantal kilo ben aangekomen, maar ik hoop dit ooit nog te kunnen dragen.
Het gaat eigenlijk maar om een kilo of zeven wat ik af wil vallen dan past het weer.
Dan nog heel veel wat ik gewoon niet meer draag door bv een miskoop.
Het gaat om dure kleding.

Wat doen jullie in zo’n geval ?

Kledingcontainer ( zonde)

Marktplaats ( teveel moeite)

Kringloop (zonde)

Kledingbank ( mooi alternatief)

Weggeven ( geen vriendinnen met mijn maat)

En zoiets als de IJhallen , zou dat iets zijn ? Mij lijkt het een beetje zonde want al 40 euro voor een kraampje kwijt plus flink geld aan brandstof.

Kortom , heeft er iemand een goede tip ?
Alle reacties Link kopieren
IJhallen krijg je 1 of 2 euro voor een kledingstuk. Daar staan veel studenten met kleding van goedkopere merken. Tweedehandskleding is geen drol meer waard. Het meest levert nog wel tweedehandswinkels op. Maar houdt er rekening mee dat je daar nu alleen nog winterkleding mag brengen.
Miskopen, dus de kleren die niet of nauwelijks heb gedragen breng ik naar een kringloopwinkel. Kleren die me niet meer passen of niet meer zo mooi zijn breng ik naar een kledingcontainer.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Gekopbloemen schreef:
24-08-2019 20:30
Het is gewoon confectiekleding hoor, geen pret A porter.
Maar voor mijn portemonnaie was het toch best veel geld.
Denk aan shirts van 60 tot 90 euro per stuk.
En dat maal zoveel....
Ik denk ook gewoon gierigheid van mezelf wat dat betreft , omdat het me destijds zoveel geld gekost heeft.
Gekopbloemen schreef:
24-08-2019 20:33
Ik denk ook gewoon gierigheid van mezelf wat dat betreft , omdat het me destijds zoveel geld gekost heeft.
Kleding is niet de beste investering. Ik roep ook weleens na het uitmesten van mijn kledingkast: kreeg ik er nog maar 10% voor terug.
Oh echt.
Heb je veel dure spullen weggedaan ? :@@:
Net als kinderkleding trouwens, brengt ook niets op.

Ja de popie Jopie merkjes zoals Z8 , maar ook Tumble’n Dry raak je aan de straatstenen niet kwijt.
Gekopbloemen schreef:
24-08-2019 20:32
Kringloop heb ik altijd het idee dat mensen met verschrikkelijk veel geld koopjes komen jagen en dat de mensen die het echt nodig hebben er niet komen.
Maar wellicht stigmatiseer ik....
Kringloop is heel erg hip omdat duurzaamheid nu erg belangrijk is. Zo'n beetje iedere youtuber die ik een beetje volg heeft zo'n thrift with me video of iets anders wat met de kringloop te maken heeft. Dus inderdaad er komen steeds meer mensen koopjes jagen want (youtuber) doet het ook.
"Het is gewoon confectiekleding hoor, geen pret A porter.
En dat maal zoveel...."

Pret a porter is juist confectie.
Gekopbloemen schreef:
Kringloop heb ik altijd het idee dat mensen met verschrikkelijk veel geld koopjes komen jagen en dat de mensen die het echt nodig hebben er niet komen.
Maakt toch niet uit wie het koopt? Het gaat er toch om dat het voor jou kleding is die je niet meer draagt?
Gekopbloemen schreef:
24-08-2019 20:30
Het is gewoon confectiekleding hoor, geen pret A porter.
En dat maal zoveel....
Ok, wat voor merken?
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
lesgrandsoiseaux schreef:
24-08-2019 20:48
"Het is gewoon confectiekleding hoor, geen pret A porter.
En dat maal zoveel...."

Oh sorry dat wist ik niet.
Ik zou eerst eens kijken wat reëel is in deze en daar mijn actie op aanpassen.

Je schrijft dat je 66 bent en 7 kilo te zwaar. Je wil dus 59.
Ben je klein en dus nu wat propperig? Of heb je een normale lengte en wil je irrealistisch dun zijn?

In het eerste geval, zou ik alles op alles zetten om gezond af te vallen en vervolgens de kleding die je nog mooi vindt zelf gaan dragen.
In het tweede geval zou ik alles wat je niet meer past weggeven aan een kledingbank aan mensen die niks hebben, jezelf accepteren hoe je er nu uitziet, en je zegeningen tellen en niet het geld dat de kleding je gekost heeft.
Oa Diesel, DEHA , G-Star , Esprit , Didi , La Fee Maraboutee , Tommy Hillfiger .
10 Days
Gekopbloemen schreef:

Er komen allerlei soorten mensen bij een kringloopwinkel. Misschien leuk om zelf ook eens rond te kijken daar, dan zie je wat voor volk er komt. Er zijn ook verschillende soorten tweedehandswinkels. Ik geef altijd aan kringlopers die ook een maatschappelijk doel hebben. (Bijv Dorcas, Emmaus, de plaatselijke kringloop hier die verschillende goede doelen steunt).

Als mensen met een kleine beurs daar niet komen shoppen, dan kiezen ze daar zelf toch voor?

Tweedehands is duurzaam en daarom ben ik er zelf een grote voorstander van.
Ik voel me niet prettig bij dit gewicht.
Ik ben “ gezegend “ met een relatief slank lichaam maar met een flinke maag/buik.

Dit gedeelte is ook wel het eerste wat direct minder wordt als ik ga afvallen dus dat is wel fijn.
EHR schreef:
24-08-2019 20:59
Ik zou eerst eens kijken wat reëel is in deze en daar mijn actie op aanpassen.

Je schrijft dat je 66 bent en 7 kilo te zwaar. Je wil dus 59.
Ben je klein en dus nu wat propperig? Of heb je een normale lengte en wil je irrealistisch dun zijn?

In het eerste geval, zou ik alles op alles zetten om gezond af te vallen en vervolgens de kleding die je nog mooi vindt zelf gaan dragen.
In het tweede geval zou ik alles wat je niet meer past weggeven aan een kledingbank aan mensen die niks hebben, jezelf accepteren hoe je er nu uitziet, en je zegeningen tellen en niet het geld dat de kleding je gekost heeft.
Mooi post EHR , je hebt wel gelijk met wat je zegt . Ik ben 1.72 dus wel een normale lengte maar lichamelijk uit verhouding door bovenstaande.
anoniem_647b41c7d0fd8 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 21:08
4.99% gewijzigd
Loekie12345 schreef:
24-08-2019 19:23
Goed je best doen met afvallen. Tegen de tijd dat het koningsdag is, heb je genoeg de kans gehad om aan jezelf te laten zien of je het kunt of niet. Niet gelukt? Neem een kleedje, campingtafel en een kledingrek mee naar het centrum van jouw woonplaats en ga er een paar uur zitten met een thermoskan koffie en wat wisselgeld. Is nog gezellig ook!
Dit.
Lijkt mij een goed plan.
lesgrandsoiseaux schreef:
24-08-2019 20:48
Nou,dat moet ik toch even nuanceren, pret a porter is ja, confectie, maar dan van modehuizen. Dus geen kleding van Desigual, Esprit, Claudia Strater, Penn & Ink ed.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Ja ik dacht dus ook dat pret A porter duur is.
Gekopbloemen schreef:
24-08-2019 21:06
Mooi post EHR , je hebt wel gelijk met wat je zegt . Ik ben 1.72 dus wel een normale lengte maar lichamelijk uit verhouding door bovenstaande.
Je hebt een normaal gewicht. Ik kan me niet voorstellen dat je een dikke buik/maag hebt bij dit gewicht en lengte. Maar goed, dat zul je zelf wel het beste weten. Als je 7kg afvalt zul je tegen ondergewicht aanzitten, gok ik.
Chrissiefur schreef:
24-08-2019 20:18
Bij mij in de regio (Randstad) zijn 2e hands kleding winkels waar je kleding kunt brengen en waar je dan een percentage van de opbrengst ontvangt. Er wordt netjes bijgehouden wat van jou is en aan het eind van het seizoen kun je weer ophalen wat niet verkocht is of laten weggeven aan het goede doel. Misschien heb je ook zoiets in de buurt? Bijvoorbeeld https://marieolief.nl.
Dit idd. Niet alleen in de Randstad, ook daarbuiten zijn initiatieven. Een keten die in t oosten is ontstaan is bv appel&ei, zit tegenwoordig ook in Leiden en Breda enz. maar er bestaan ook gewoon kleine eenmanszaken.

Behalve winkels kun je ook zoeken naar kledingbeurzen in jouw regio. Levert niet veel op, maar meer dan gewoon voor niks wegbrengen, en stuk minder werk dan Marktplaats e.d.

Wat ik echt niet kwijtraak gaat naar de kringloop, dan krijgt het hoogstwaarschijnlijk nog een tweede leven. Wie het koopt (arm of rijk) maakt me echt niet uit, maar ik hoop dat iemand er blij van wordt. Alleen versleten dingen gaan in de container voor recycling.
Gekopbloemen schreef:
24-08-2019 21:01
Oa Diesel, DEHA , G-Star , Esprit , Didi , La Fee Maraboutee , Tommy Hillfiger .
10 Days
Deze merken zijn al weinig tot niks meer waard als het tweedehands van afgelopen seizoen is, laat staan als het 7 (!) jaar oud is.
*Judy* schreef:
24-08-2019 21:23
Je hebt een normaal gewicht. Ik kan me niet voorstellen dat je een dikke buik/maag hebt bij dit gewicht en lengte. Maar goed, dat zul je zelf wel het beste weten. Als je 7kg afvalt zul je tegen ondergewicht aanzitten, gok ik.
Helaas is het erg uit verhouding ( erfelijke kwestie) maar op zich is het een gezond gewicht, dat klopt.
Ik zou het weg doen. 7 jaar is best oud. Zeker voor shirts. Ook als je niet bent aangekomen.
Succes met afvallen. Je bent niet te dik maar kan me voorstellen als je geen buikje gewend was je hier niet tegen kan. Kleding zit zonder buikje net even lekkerder.
Ik doe zulke kleding gewoon in zakken in de Restore-bakken. Mooier spul geef ik aan m'n zus, die gaat jaarlijks een dat in de IJhallen staan.

Het is inderdaad zonde, maar het is ook ontzettend vervelend om stapels niet-mooie of niet-passende kleding in je kast te hebben. In mijn kledingkast hangt of ligt de afgelopen jaren alleen nog maar kleding waar ik oprecht blij van wordt. Geheel in de geest van Marie Kondo. Dat gevoel van tevreenheid over de inhoud van mijn kledingkast overstemt het gevoel van zonde-van-alles-wat-weg-is.

Ik zou dus heel grondig opruimen en wegdoen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven